What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

NFT, huhujen mukaan tuo tehokkain vesiviljelysysteemi.

PunkSteady

Member
Mites teillä on nft kanssa lähtenyt käyntiin?

Olen ensikertalainen kasvattaja ja hankkisin 1,5×1,5 teltan ja siihen nft gt100:sen ja nyt valona 600w natikka.
käytän cannan lannoitteita :)

Olisko hyviä vinkkejä nft:een käyttäjiltä?

Koko nft ajatus lähti kun kaveri osti nft:een ja ite näin kuinka kauniisti siinä kasvit kasvo niin oli Itse aika hankkia nft.
Mulla on tällä hetkellä 9 ah:ta gt100:ssa ja tosi terveen näköisiä :)
Alku näyttää lupaavalta :)

https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=59617&pictureid=1398600

Ei auennut linkkis... Kävin sitten kattoo albumis läpi ja hyvälle näyttää. Mitäs nyt kuuluu kasveille?
 

taco420

Member
nykyisen kookosprojketin jälkeen alkaa vesiviljely. ei ole kokemusta nft leikeistä ollenkaan ja tiedän, että ei nää varusteet tee kasvattajasta yhtään parempaa. ostan nyt kuitenkin kerralla mielummin kunnon kamat ja syytän sitten mielummin itsenäni kuin paskoja varusteita jos jokin menee pieleen. olen tässä pohtinut tämmöistä ostoslistaa. vanha pikkuteltta jää vegeteltaksi tai emoteltaksi :dance013:

150x150cm teltta
600w natikka (+digitaalinen virtalähde) + mun vanha n. 100w ledi tai 250w natikka
kunnon heijastin?
gt100
ravinteet?
ph / ec mittarit? ja ajattelin et tähän kannattaa panostaa. myös monitorit telttaan kiinnostaisi, että näkee arvot suoraan.
td-silent ja ah, kasvatila n. 25 neliön yksiö ja lämmöt n. 22 astetta
sisääntuloilmalle pikkupuhallin

ja kaikki muu oheistarvike; kivivillakuutiot, klipsituuletin, lämpö/kosteus mittaria jnejne tietenkin. eli kaikki mahdollinen mitä tarvitaan tän kokoanisuuden kasaamiseen, että pärjää puskien kaatoon asti.

aika iso ostoslista ja aloin miettii, että tekis mieli ostaa nää jostain pk-seudun kasvatusliikkeestä, koska support your local... mut jos ulkomailta saa oikeasti halvemmalla, niin sieltä sitten. tilaaminen ei ole ongelma ja postikulut vähän kuumottelee?

olisiko täällä joku ahkera kasvien ystävä ja haluaisi auttaa kasaamaan mulle tätä kasvatuskokonaisuutta? tästä on haaveiltu jo pitkään. kiinnostais kasvattaa jotain 10-20 kasvia suht lyhkäsel vegellä ja sit kokeilla myös vaikka täyttää joskus teltta neljällä kasvilla ja tehdä mielenkiintoisia kokeiluja, kun tuon kokoisessa teltassa riittää jo tilaakin!

nyt aamukahvi ja nft guideja lukemaan, peace :)
 
K

KJB

nykyisen kookosprojketin jälkeen alkaa vesiviljely. ei ole kokemusta nft leikeistä ollenkaan ja tiedän, että ei nää varusteet tee kasvattajasta yhtään parempaa. ostan nyt kuitenkin kerralla mielummin kunnon kamat ja syytän sitten mielummin itsenäni kuin paskoja varusteita jos jokin menee pieleen. olen tässä pohtinut tämmöistä ostoslistaa. vanha pikkuteltta jää vegeteltaksi tai emoteltaksi :dance013:

150x150cm teltta
600w natikka (+digitaalinen virtalähde) + mun vanha n. 100w ledi tai 250w natikka
kunnon heijastin?
gt100
ravinteet?
ph / ec mittarit? ja ajattelin et tähän kannattaa panostaa. myös monitorit telttaan kiinnostaisi, että näkee arvot suoraan.
td-silent ja ah, kasvatila n. 25 neliön yksiö ja lämmöt n. 22 astetta
sisääntuloilmalle pikkupuhallin

ja kaikki muu oheistarvike; kivivillakuutiot, klipsituuletin, lämpö/kosteus mittaria jnejne tietenkin. eli kaikki mahdollinen mitä tarvitaan tän kokoanisuuden kasaamiseen, että pärjää puskien kaatoon asti.

aika iso ostoslista ja aloin miettii, että tekis mieli ostaa nää jostain pk-seudun kasvatusliikkeestä, koska support your local... mut jos ulkomailta saa oikeasti halvemmalla, niin sieltä sitten. tilaaminen ei ole ongelma ja postikulut vähän kuumottelee?

olisiko täällä joku ahkera kasvien ystävä ja haluaisi auttaa kasaamaan mulle tätä kasvatuskokonaisuutta? tästä on haaveiltu jo pitkään. kiinnostais kasvattaa jotain 10-20 kasvia suht lyhkäsel vegellä ja sit kokeilla myös vaikka täyttää joskus teltta neljällä kasvilla ja tehdä mielenkiintoisia kokeiluja, kun tuon kokoisessa teltassa riittää jo tilaakin!

nyt aamukahvi ja nft guideja lukemaan, peace :)

Hola!
2,25m2 alueelle ei tuo valomäärä kyllä riitä. Laita 2*600W ja avot ;)
 

taco420

Member
holahola. kyl tuo on mahdollista kanssa, mutta sitten laitan 2x cooltubee lämpöjen takia. olisko 120x120cm teltta järkevämpi näil mun suunitelmilla? jos vähän pienentäis suunitelmia. kyllä tuo 2x 600w on mahdollinen myös, mutta se alkaa olemaan aika "hurjaa" :D kun siirtyy 250w -> 1.2kw. tai sit 2x 400w? kuhan pysyy mahd. järkevänä ja helposti hoidettavana kokonaisuutena
 

k-grower

Member
koominen otsikko tällä langalla :laughing:
itsellä on ollut käytössä multa, foggerit, dwc, ebb n flow + nft hybridi, ebb+nft +foggeri hybridi sekä laag ja tag. nft pääsee ehkä kolmos - nelos pallille kasvunopeudessa.
 

Latest posts

Latest posts

Top