What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Miten otatte pistokkaita?

N

nukkumatti

^^^Thanks babe..:D:D

Mut älä ala juurruttaan alle 20°..Tai ottaa jonkun aikaa :) Juurtuneet missä muutama juuren pää pistää esiin on helppo pitää alemmissa wateissa/lämmöissä hengissä pitkään :)
 

StonedGolem

Member
Onko maailman paskin ajatus koittaa ottaa ulkona kasvavista puskista pistoja sisäkasvatukseen? Lähinnä tulee mieleen et onko ulos jäävällä emokasvilla iso vaara saada jotain pöpöjä leikkauskohtaan!? Testissä kun on tuota Erdpurt x White Widowta (tosin yks ainoostaan selvis ulos asti), niin siit olis ehkä ottajia sisäkasvatukseen ihan jo kauniin kukinnonkin takia :)
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
ei ole mitään ongelmaa, monesti olen ottanut hyvin seurauksin! kantsii vaan kattoo ettei tuu mitään pöpöjä messissä!
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
ei niitä yleensä kyllä ole tullut ulkokasveista jos tosiaan piston vaan ottanu. kantsii vaikka suurennuslasilla vähä tarkkailla.. mutta neem öljy on sellasta mitä oon käyttäny yleisesti ennaltaehkäisevänä ja toimii! nykyään aika hankala vissiin saada paitsi kun tilaamalla. kaippa tohon perus mäntysuopa luioksetkin kävisi.
 

StonedGolem

Member
ei niitä yleensä kyllä ole tullut ulkokasveista jos tosiaan piston vaan ottanu. kantsii vaikka suurennuslasilla vähä tarkkailla.. mutta neem öljy on sellasta mitä oon käyttäny yleisesti ennaltaehkäisevänä ja toimii! nykyään aika hankala vissiin saada paitsi kun tilaamalla. kaippa tohon perus mäntysuopa luioksetkin kävisi.

Jälleen kerran kiitoksia! Pidetään siis mielessä!
 

Rotten83

Member
Vielä kun joku jaksais suomeksi vetää noita ohjeita. Itsekin pistokkaita ottamassa piakkoin. Tai 2 otettu jo. Ekan laitoin ruukkusora+multa seokseen ja 4-5 päivää sitten ja toinen on märässä villassa vissiin 3 päivää.
 

Runt

Member
Kokeilen nyt "vesipistokset" eli pistos suoraan veteen ja pitäisi kehittyä juuret. Raavin sitä viimeistä 2cm varovasti eli pitäisi edesauttaa juurtumista. Pistokset ovat kyllä kukkivasta plantusta (alkuvaiheessa) eli se ilm voi olla yksi haittatekijä.
 

Rooibard

Member
Suosittelisin kans kivivillaa, on helpoin ja vaivattomin kaikista. Jiffyt kans hyviä mut tarvii painaa huolella vartta vasten et tukee kunnolla..
Kukkivat pistot on itse asiassa huippuja jos haluaa kunnon puskan helpolla! Tarvii vaan antaa sen pari vkoo enemmän et revegettyy..
Vedenvaihdon lisäks muista suojata kippo valolta.

Peace
 

Runt

Member
Nyt on yhdellä pistokkaalla tullut "juuren", toinen lähti kasvattamaan vedenalaisia lehtiä mutta poistin ne. Mielenkiintoista.
 

Rotten83

Member
Vedessä ollut ehkäpä viikon verran. Ihan pientä juuren alkua vissiin tulossa. Tein pistokas kaapin keittiön tiskialtaan alle, tai viereen mut kumminkin. Valona 2x45W eslit. Toisen 45w pistin tänään paikalleen. Mutta mitä täältä nyt oon lukenut niin aika turha se toinen esli vai?
 

Sweet Inc.

Member
Suosittelen varauksetta Eazy-Plugeja, ph-tasapainotettu eli pelkkää kraanavettä perään tai ph tippuu n. viiteen. Sisältävät ravinteita ekalle viikolle/kahdelle mutta 4vk menny plugeissa ilman ravinteita kanssa. Kivivilla pitää omaan makuun liikaa vettä, nuo eivät vaikka kuinka vesittää.

Olen kokenut tasaisen yli 27C lämmön nopeuttavan ja avittavan juurtumista. Omassa tapauksessa tämä tarkoittaa vessan patterin viertä@30C. Eka viikko mini-kasvihuoneessa josta toisella viikolla kansi poies. Näillä ohjeilla melkein 100% juurtuminen jo aika kauan. Muut kikkailut on jääneet turhina, esim Clonex vielä käytössä muttei vaikuta juurtumisprosenttin, vaikka näyttäs tekevän enemmän juuria heti alkuun. On se heleppoo ku löytää toimivan metodin.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Meikällä oli kivifillassa ja semmosessa kirsikkatomaattipikarissa/muovikipossa viimeks keittiön lampun alla. Hienosti lähti.

Ja muovikippo sai elämälleen toisen tarkoituksen, ennen kun se lähti tonne avomerelle kuristamaan delfiineitä ja kilpikonnia, cause i'm hippie like that. :peacock:
 

Runt

Member
Veden jälkeen maitopurkkiin missä oli multa ja vermiä, kaksk viikkoa ja suuremmat ruukut. Nyt n 25cm korkeita ja huomenna alkaa 12/12 valotus. Kokeilaan.
 
V

vuuduu

Antaa kaikkien oppia omalla tavallaan.

Kantapään kautta tulee paras oppi ja taito
 

Latest posts

Latest posts

Top