What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

HESI Starter Kit - Critical Kush

erkkivirtanen

New member
Ai niin vielä yksi kysymys... tein vielä semmosenkin mokan että valot on päällä päivällä ja yöllä pois eli saattaa kesäkuumalla tulla lämpöongelmia. Tätä ei varmaankaan voi enää muuttaa? Mitä sitten jos tulee liian kuuma mitä viilennyslaitteita suosittelisitte?
 

henki

Active member
Joku liikuteltava ilmastointilaite, mutta kauankos ne nyt ollu kukituksessa? Jos ei kovin kauaa niin pitäsin pidemmän yön ja kääntäisin valonjakson päinvastoin/haluamaksesi. Painotan että pimeääjaksoa voi tiettyynpisteeseen venyttää heidän siitä kärsimättä. Liikavalo/valovuoto pimenaikaan taas on pahaksi.

Olen joskus tehnyt samoin hyvin tuloksin.
 

henki

Active member
Pidä sit vaa raakasti se vuorokausi pimeässä tai mitä se vaatiikin, että on mieleinen.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
:bigeye: Riippuu varmaan lajikkeesta ja tommosesta, jos on valmiiksi stressiä kasveilla niin ehkä alkavat kiukuttelemaan. En sano juuta enkä jaata, kun en varmaksi tiiä.. Kerran vaihdoin samalla lailla päivältä valot yölle lämpöjen takia, mutta mulla oli vaan vajaa pari viikkoa ollu sillon 12/12, eikä plantut vielä oikein ees kukkineet. Mut joo, sen siitä saa kun 2x600W natikkaa laittaa, joku taisi noista lämmöistä aikaisemmin tässä langassa jo mainita :chin:
Jos sulla on kuristimet samassa tilassa kun lamput, niin ne siirtämällä toiseen huoneeseen saa jo vähän lämpöjä alas. Mut ei nää helteet varmaan kauaa kestä, ens viikolla pitäs taas viilentyä :tiphat:
 

erkkivirtanen

New member
En taida uskaltaa lähteä niin dramaattiseen jakson vaihtoon. Virtalähde/kuristin kun tuli puheeksi niin muistin että onhan mulla säädettävät sellaiset! Jos säätäis ne 400Wattiin tilapäisesti hellejakson ajaksi (pari päivää), ei kai ne siitä tykkää kyttyrää? Ne on tosiaan teltan ulkopuolella.
Kokeilin jo ilmastoinnin lisäämistä mutta ei auttanut yhtään kun ulkona on yhtä kuuma kuin teltassa.
 

henki

Active member
Lainaan taas hupu2:

"Hampulle ihanteellisin lämpötila on valojen päällä ollessa 25-27 °C ja pimeään aikaan 17-20 °C. Alle 18 asteessa yhteyttäminen ja kasvu hidastuvat. Hamppu sietää melko viileitäkin lämpötiloja, mutta 13 asteessa sen kasvu hidastuu lähes pysähtymispisteeseen. Kun lämpötila nousee yli 27 asteen, kasvu hidastuu jälleen ja kasvi käyttää valtaosan energiastaan lämpö- ja nestetasapainon ylläpitoon. Korkeampi, noin 30 asteen lämpötila voi tosin jopa nopeuttaa kasvua, mikäli kasvit saavat samalla intensiivistä valoa ja runsaasti hiilidioksidia, eikä ilmankosteus ole kovin alhainen. Korkea yli 24 °C lämpötila pimeään aikaan saa kasvin venymään pituutta. Kasvin THC-pitoisuus on kuitenkin korkeimmillaan 25 °C päivälämpötilassa ja 19 °C yölämpötilassa kasvaneissa yksilöissä. Lämpötilan noustessa 25 °C:ta ylemmäksi THC:n hajoaminen muiksi yhdisteiksi nopeutuu olennaisesti. Yhteyttäminen ja kasvu keskeytyvät lähes kokonaan, kun lämpötila nousee yli 35 asteen.

Valojen ollessa sammutettuina yhteyttäminen keskeytyy ja hengitys alkaa: Pimeässä kasvi ottaa hiilidioksidia ja tuottaa happea käyttäen kerääntyneet yhteyttämistuotteet energian tuottamiseen ja kasvikudoksen muodostamiseen. Tällöin kasvit viihtyvät parhaiten hieman viileämmässä n. 19 °C lämpötilassa. Lämpötila laskeekin yleensä automaattisesti, kun sammutetut valaisimet eivät tuota lisälämpöä, mutta ilmanvaihdon tulisi toimia riittävän hyvin myös pimeän aikaan."
 

erkkivirtanen

New member
Nyt pysyy juuri ja juuri alle 27C, imuri täysille ja watit 2x400.
Pitäis printata ne ohjeet oon niin huono lukemaan koneelta... ;-)
No, siks mä kyselenkin täällä kun olen eka kertaa hommissa.
 

henki

Active member
Noo seuraava menee jo vanhastamuistista. Perusasiat kuntoon ja sen jälkeen lukee kasveja ei ohjeita. :)

Ps millos nähää kuvia? :p
 

erkkivirtanen

New member
Critcal Kush

Critcal Kush

En ole mikään fotaaja mutta tässä olisi kolme kuvaa... Toivottavasti näkyy.
 

Attachments

  • 20190609_171152.jpg
    20190609_171152.jpg
    73.2 KB · Views: 45
  • 20190609_171207.jpg
    20190609_171207.jpg
    78.7 KB · Views: 47
  • 20190609_171502.jpg
    20190609_171502.jpg
    73.5 KB · Views: 41

henki

Active member
Hyvin näkyy ja hyvältä näyttää!
Eipä täällä tarvii fotaaja ollakkaan.
Kivan tasasena olet saanut pidettyä kasvuston ja jonkun verkonkin olet viritellyt. Onko sulla muuta tuuletinta tilassa, kuin kanavapuhallin?
 

erkkivirtanen

New member
Verkko oli pakko laitta kun kasvit kävivät liian pitkiksi, olen taitellut niitä sinne alle.
Tuulettimena on sellainen sivulta sivulle kääntyilevä se puhaltaa suurinpiirtein kasvien puolessavälissä.
 

henki

Active member
Se on makuasia kuinka pitkän huuhtelun haluaa tehdä. Vähintään viikko tai kaksikin on järkevää. Olen pudottanut typen määrää kukituksen loppua kohden, se onnistuu tietyillä sarjoilla eikä mielestäni vaikuta satoon mitenkään ja mausta tulee enemmän smoottia.

Hyvän näkösen nugetin äijä saanu kasvatettua.
 
Top