What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Butterit, öljyt, hasikset ja leivonnaisreseptit

Piel

Active member
Veteran
Butaani on "sytkärikaasu" enkä minä koske siihen sen takia että olen kömpelö ja haluan lopettaa elämäni jollain hausemmalla tavalla -jos sellista nyt on.
 

Piel

Active member
Veteran
Tein ekat QWISO:t ja huhu miten se potkii. Olin ensiksi epäileväinen kun sain tietää että iso on jäänestoaine...
Tein pikapika huuhtelu ja on mahdollista että meni alle 30s. En käyttänyt primo buddia (ehkä 20gr) ja mulla oli liian iso vati alla että jäin raapimaan sitä ohutta kerrosta kunnolla että sain kaikki irti. Korkeintaan 1gr "öljyä" mutta potku on hyvä ja nyt tiedän millaista on "bubble hash"!
 

Budi Spencer

New member
Öljyä koneeseen!
Mistäs tuon öljynteko ohjeet löytyis helpoiten?
Vai voiskos teistä joku vääntää suomenkielellä noin niinku rautalangasta selkeät ja suhteellisen helpot ohjeet tänne? (varsinkin kokeellisesti toimivaksi osoittautuneet teko-ohjeet butteri, Green Dragon, Öljyt yms. bubblet sun muut).

Budi-Setä on valmistanut todella toimivaa voita tyyliin; vesi, kukintoo ja kookosrasvaa miedolla lämmöllä n. 3-4 tuntia..hmmm..saiskohan tuosta vielä enemmän irti pidempään keittämällä? Ja tosiaankin Pot Chef puhui asiaa, tärkein vaihe on rasvan talteenotto..itse tein loppu silauksen valkosipulimurskaimella viimeistä pisaraa myöden, mutta niinhän se on että vaiva palkitaan.

Green Dragonia tein niin, että laitoin 1/2 litran pulloon puoleenväliin asti grindattua kukkaa ja joukkoon 1/4 litraa 50% vodkaa. Annoin liueta jääkaapissa n. 3 kk kerran viikossa voimakkaasti pienen tovin ravistaen ja lopuksi poistin kukinnon jälleen valkosipulimurskainta apuna käyttäen ja maustoin apteekin pastilleilla. Lantrasin tämän n. 30% snapsiksi. Vaikutuksista en ole vielä päässy kokemaan mitään mullistavaa, koska olen nauttinut vain muutaman snapsin silloin tällöin, mutta eräs ystäväiseni oli itkenyt 3 snapsun jälkeen (varmaankin ensimmäisen kerran elämässään ja nolla tolet) kotimatkallaan autonkyydissä..oli siinä naapurin nuorikuski ihmetellyt että mitäs se raavas mies pillittää..oli kuulemma käynyt henkistäpohdintaa ittekseen päänsäsisällä, heh.

Mutta kiinnostaa kovasti kokeilla kaikkea kivaa ja uusia menetelmiä, että mitä kaikkea hienoa voikaan saada irti tästä kasvista.

T. Budi Spencer & Pieni Vihreä Ekokokki Florence Hill
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Spesölganjamuffinit, by pääkokki Jukka "Jukkis" Käteinen ja apulaiskokki, originaali pahapoika, yrttimestari BadTee.

Löntteihin tarvitset:

N. 200g butteria (omat tehtiin viime kesän ilmavimmista pudeista ja sisätrimmistä)

2½ dl sokeria

3 munaa

4½ dl vehnäjauhoja

½ dl tummaa kaakaojauhetta, myös "sokeroitu" kaakaojauhe tyyliin o'boy kelpaa, määrästä en osaa sanoa, mutta enemmän ja oman maun mukaan. Sokerin määrää voi myös tuommosen kanssa vähentää.

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniliinisokeria

100-150 g tummaa ja/tai valkoista suklaata, taas oman maun mukaan voi lisätä tai vähentää. Suklaa häviää taikinaan, jos sen rouhii, jos taas tykkää chunkeista, niin suklaan voi jättää pauttiarallaa cm x cm paloiksi, jolloin ne pysyvät mukavina suklaisina ylläreinä lönttien seassa. Suklaan voi myös lisätä vasta, kun taikina on jo laitettu vuokiin.

2 dl maitoa - Itse käytettiin perus sinistä, myös hyla kelpaa.

Vaimon tiskaamaan rasvaiset astiat.

~~~~~

Sekoita rasva ja sokeri vatkaimella. Lisää munat yksitellen voimakkaasti vatkaten.

Sekoita vehnäjauhot, kaakao, leivinjauhe ja vaniliinisokeri yhteen ja lisää se rasva-sokeri seokseen.



Rouhi tai pilko suklaa ja lisää se joukkoon.

Lisää viimeisenä maito.

Jaa mössö muffinivuokiin, vuoan koosta riippuen tulee n. 20-32 muffinia tällä reseptillä.

Päälle voi vielä ripotella strösseliä, manteli- ja/tai pähkinärouhetta, ihan mistä tykkää.



Paista 225°C asteessa uunin keskitasolla uunista riippuen 10-14min.



Nauti jäähtyneet muffarit maidon kanssa, tavasta poiketen hyvällä seuralla ei ole niin väliä, sen verran futaa, että parempikin supliikkimies on aika hiljaista poikaa ainakin näiden meidän keitosten jälkeen :) Parempi on myös jättää päivän aktiviteetit ja riennot sopimatta, soffanpohja tulee kiinnostamaan enemmän.

And that's not just a promise, that's a guarantee.
 

Piel

Active member
Veteran
Moro, GD olen tehnyt "kylämällä" menetelm'llä tai että sitten "dekarboksilaatio" eli aktivoidaan THC:tä lämmittämällä je siiten vasta viinat.
Lämmin menetelmä, tilavuuden vähentämistä haihduttamaalla ja vv kun potkii.
Hyvin.
QWISO: Budia+sen verran 2-propan että peittää. Sekoittaa voimakkaasti ravistellen n 60s ja sitten suodattimen kautta haihtumaan ja siinä on kanelit.
 

sensimillah

Member
Kylläpä näyttää kuolattavan hyvälle tuo BT:n leivokset!
Uuujeaaa noita on pakko tehdä kun saa matskua vaan ensin.
 

StonedGolem

Member
Reseptejä vihdoin päivitelty aloituspostaukseen helpottamaan niiden etsimistä. Ehdotuksia otetaan vastaan ja lisää reseptejä vaan jakoon!
 

cob09

Member
Aijai. Ekat omat butterit tulossa aika tarkalleen etusivun loistavien ohjeiden mukaan. Tämäkin ketju on kultaakin kalliimpi aloittelevalle leipurille :thank you:
 

Piel

Active member
Veteran
5ml uudesta GD satsista ja olin sopivasti pöhnässä 6 tuntia. Nice. Yleensä on "joutunut" polttamaan kun vaikutus on laskenut mutt eilen se vaan jatkoi...aloitin 750ml alkoholista ja n 30gr puudasta budia. Sitten tiivistin keittämällä että tilavuudeksi tuli 200ml. Nice.
 

obiwan

New member
Mites jäähassiksen teko hiilihappojäällä käy, jossain joku mainitsikin että se on helpomaa kun tavallisen jään kanssa pelaaminen. Miten paljonkohan tuota hiilihappojäätä kuluu? Ja tuoko se siihen jotain mitä pitäs ottaa huomioon, ei ainakaan järellä ajateltuna pitäs mutta jos jollain on jotain kokemusta niin kyllähän se kiinnostas kuulla.
 

P0tChef

Member
Meinaan kokeilla tuota hasiksen tekoa kuivajäällä. Iso ulkokasvi odottaa kaatoa ja sen perkuu"jätteistä" ajattelin testailla.
Näyttäis olevan aika paljonkin simppelimpää hommaa kuin tavallisen jään kanssa. Ei tarvi veden kanssa läträillä, tehdä kauheita määriä jääpaloja ja odotella kuivumista.
Kuivajäätä ei vissiin hirveesti kulu tai riippuu miten paljon on matsqu. Joku 5€ kg taitaa olla hinta. Mitä enemmän ostaa sen halvempi.

Tos pari pätkää asian tiimoilta

http://www.youtube.com/watch?v=6-Z9-dARjP8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1buSgDNfGFQ
 

prowler

Member
No huhhuh! Thänks män. Pitääkin ruveta ettiin lähimmät kuivajäädiilerit. ;)

Todella paljon vähemmän sotkua ja riittää nuo pienemmätkin pussit isompiin ajoihin.
 
L

Lapplandish

Tarviiko tavaran olla kuivaa, jos siitä hasista aikoo tehdä tuolla kuivajää-menetelmällä? Vaikuttaa kyllä varsin pätevältä systeemiltä!:)
 

prowler

Member
En uskois että märkyydellä on mitään väliä. Ainakin perus vesi-jää kombolla on kuulemma parempi kun on tuoreet trimmit/tuoreena pakastetut trimmit.

EDIT: Kuivista trimmeistä vissiin irtoo enemmän kaikkee muuta materiaalia ne kun tuppaa menemään pölyks puristellessa.
 

prowler

Member
TheMadHasher's Hash Stash

Tämä jäbä curettaa siis hatsit vielä ennen polttoa, oletan siis että tarkotat ettei niitä trimmejä kannata curettaa vaan valmis hatsi?

Ite en tiiä jaksaako moista kun sen verran niukkasatosta tuppaa olemaan tuo hashistelu. Toki pitkässä juoksussa rupeaa kertymään niin kyllähän sitä curettelee, mutta sitä päivää odotellessa...
 
N

nukkumatti

Kannattaa ehdottomasti curettaa mun mielestä. Sit vaan myllää vähemmän aikaa niin ei tule paljoa lehtipartikkeleita mukaan. :)

Ja curetus tietty myös sen jälkeenkin. :)
 
Top