What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Svenska odlarna, vart är ni?!

Flygpapper

New member
Ser fint ut Dudin! Vad har du för bevattningsystem? Ser ut som du handvattnar med kruk tray till avrinnande vatten? Fyller du då upp en bit i fatet?
Keep up the good work!
 

dudin

Active member
Ser fint ut Dudin! Vad har du för bevattningsystem? Ser ut som du handvattnar med kruk tray till avrinnande vatten? Fyller du då upp en bit i fatet?
Keep up the good work!

1L krukor 100% perlite jag häller bara näringslösningen direkt i fatet. Hesi blom hydro från frö till skörd. Passivhydro när det är som enklast.
 

Flygpapper

New member
Jag har 3 flickor uppe nu, 2 st fem purple bud och 1 random fem mix från Sensi seeds. Dem är dryga 10dagar gamla och växer så det knackar. Har vattnat 2 utav dem med akvarievatten och dem verkar gilla det :)
Dem sitter i 40cl beercups och ska sen över till 11L, kör i jord med Gold Label näring(ej tillsatt ännu).
Secret jardin tält med alla dess tillbehör, 400w hps lyser för tillfället.
Har beställt en 300w led panel från Kina, någon som har erfarenhet av sådana?
 

dudin

Active member
Hur går det med att återanvända perlite? Måste man rengöra det först, isåfall med vad och hur?

Jag klipper av plantorna och skakar rotklumpen i en hink. Gissar att +90% av perliten hänger med till nästa grow. Jag gör inte rent perliten. Det är saltnäring som gäller.
 
110w PLL, Jack Herer (GH)
picture.php
 
Otroligt bra belysning för ändamålet! Kör ett litet skåp med PLL hängandes vert, kommer tweaka och förmodligen få in 110w till!

Japp det vet du, tack för inspirationen :)
 
Jag har kommit över en hel del ny såjord som jag tyvärr inte kan låta gå till spillo.
Problemet jag har är att jag förstår att denna såjord inte har näring nog ens för ett par veckor i veg och undrar lite hur jag kan få i mer liv i den.

Jag har kollat lite på Bio Grow Complete organics http://www.hydrogarden.se/naring/ek...kott/bio-grow-complete-organics-2-5-3-3l.html

BatGuano powder,fish powder och deras EWC, allt finns på hydrogarden.

Tror ni jag lyckas få liv i jorden med detta?

Må väl
:tiphat:
 
Last edited:
Tack för informationen! Ser riktigt snyggt ut faktiskt!
Mina ballaster samt lysrör gick nu för ett tag sen sönder så det blir ett köp av 150hps för att testa och se ifall det blir bra i mitt utrymme.
 

dudin

Active member
Finns Swecan ännu dvs sker där ngt vettigt? Tidigare handlade det ju mest om Typhoon...

Swecan blev hackat (igen). Skiten borde stängts när Trestor började skita i att uppdatera och hålla siten säker.
En ny modern sida med nytt folk bakom är runt knuten.
 

Latest posts

Latest posts

Top