What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Aceton och trim?

BigLaughter

Member
Tänkte bara höra lite om någon haft erfarenhet av att utvinna något från det sk trimmet med aceton?
Räcker det med att man blandar det och sedan skakar lösningen till och från under någon minut för att man ska lösa det man vill åt i trimmet?

Är aceton samma som den ISO oljan som nämns på andra ställen här i forumet?

Hoppas någon har lite kunskaper att bidraga med....
 

MicroMan

New member
Se till att skaffa kemiskt ren aceton (den röda flaskan) om du kör med gripens aceton. Jag brukar klippa ner trimmet fint och lägger sen i aceton i 20min. Trimmet ska vara snustorrt när du gör det.
 

brainlab

Active member
köp isopropyl på apoteket istället så vet du att du har rätt ... och finns alltid inne på apoteket , dyrt men värt det.
 

keat

Member
Annars kan du besöka en hantverk/målaraffär där du kan köpa dunkar med kemiskt ren aceton för någon/några hundringar.

Sedan blötläggar du trimmet i aceton, kryddburkar i glas är rekomenderat att använda.
Sedan kokar du upp vatten i kastrul och låter det sedan sjuda på låg värme, sedan ställer du ner kryddburkarna i det sjudandet vattnet då acetonen kommer att börja koka, låt dom koka i 2 minuter.
Men se till att inte ha locken för hårt åtskruvade då det blir tryck i burkarna vilket kan få dom att explodera.
Sedan så häller du ut allt genom en sil ut i en form och låter det stå och dunsta över natten.
Sedan rekomenderar jag att du har pyttelite finmalt trimm som du strör över sörjan dagen efter då det torkat, sedan är det bara att gå loss med ett rakblad över det där och knåda ihop det till en fin liten bit.

Bon Appetit!
 

Blazie

New member
Aceton hasch funkar alltid lika bra!
1. Frys trimmet/budsen
2. Smula ner det frusna trimmet i en glasburk(se till att det inte är nå lösligt plast i locket)
3. Fyll burken med aceton, skaka 2min
4. Häll ut över en aluminiumsil och en glasform.
5. Repetera steg 2-4, 2 max 3 gånger.
6. Låt dunsta under allt från några timmar till 2dygn
7. Rök och njut !

Ett tips är att spara några fina buds och smula över det om det blir för oljit.

8. RÖK:D
 
Top