What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ensimmäinen vesikasvatus. (nft)

ambient

Member
Nämä meni tossa pari päivää sitten nurin kun alko piisaan ongelmat ja koemaistit oli mun makuun jees.. Lämmöt oli pahimpien helteiden aikaan sielä reilu 30 ja skunkki1set ei koskaan toipunu siitä keltasuudestaan yms ihmeellisyydestä.. Pistoista kasvatetut kerkeski kypsäks, mut cmassi ja skunkit olis hyvin voinu olla vielä ainaki pari viikkoo.. Pistin silti halkipoikkipinoon nii pääsee alotteleen jussit lepposissa merkeissä ja sitte joskus enskuussa lyödä uudet tulille pienemmällä kasvimäärällä ja kaikki lähtee nyt siemenistä nii näkee vähä noita eroja..

Toi yli 10 kasvia on ainakin liikaa tohon järjestelmään jos vegettelee.. Seuraavaan rundiin pistän vaan 6 ja vähän pidempi vege niin tulee varmaan vähä näyttävämpää jälkee ku tommoset rimpulat.. Satokaan ei vaihteeks päätä huimannut :D edelleen mullassa tehny paremmin, mut oppia ikä kaikki.. Kyllä noilla kumminki kesän meinasin pärjätä poltoissa :)

Pistän joku pv viel nupuista kuvaa kun kuivuu kunnolla.. Whiteskunk oli melkosen hartsinen ja nimensä mukanen ku isoimmat aurinkolehdetki vaaleena hartsista (ei siis kokonaa mut ya know).. Skunk1 teki todella kovaa nuppua ja purppura väriä lehtiin, polttona jumia jostain kumman syystä.. Pisti ihan nukkuun miehen ennen aikojaan. Cmassi aika perus indica fiilis, ei mitään ihmeempää siis, mut toimii ja teki isoimmat nuput. Pistot, ehkä energisin näistä neljästä mut indicaista myös.
 

Vapolize

Active member
Elä ny ota minään vittuiluna,mutta kannattasko kukittaa kasvit loppuun niin olis se satokin vähän parempi. :)
Jotenki kenkkua seurailla projektia toisen perään ja kaatoa ihan liian aikaseen.
 

ambient

Member
en ota. sillain se kannattas tehdä juu, mut nyt jälleen tein näin.. noista olis ehkä kaks kasvia tehny parempaa jälkee kun olis antanu mennä loppuun asti nii en niitten takia ruvennu näkeen vaivaa kun tässä muutakin tekemistä.. mulla on vähä semmone tapa, et jos joku menee mun mielestä vituralleen liiaks nii mulla loppuu kärsivällisyys ja uutta yritystä.

lopetan nää pvkirjojen pidot nii ei tarvi keskeneräsiä vituiks meneviä hommia katella ja vittuuntua :D
 

hamppuu

Member
Suosittelen että siiiryt kookokseen jos haluat kasvatella montaa lajiketta kerralla...:) näin saat kasvatetttua kaikki lajikkeet täydellisesti omilla ravinteilla.
kookoksessa päästään 1gpw helposti! Pitempi vege vaan ja mieluiten supercroppailua... Tuottaa vegessä mukavaa stressiä kasveille ja varmasti kukinnoista tulee paljon herkullisimpia.

Vaikka tää runi ei taaskaan menny niinkuin olis pitännyt niiin voin luvata että kukinnon laatu olisi parantunnut huomattavasti, jos olisit vielä antannut olla.

Nyt kun kaverit on päässy maistamaaan tuota mun viime kookosrunissa kasvetetttua budia, niiin ovat kehuneet sitä maasta taivaisiin ja pitänneeet parhaana budina pitkään aikaan.
Syy tähän on se että kukitettiiin kasvit ihan loppun asti :) Pihkoja löytyy mukavasti!!!
Pilvi kestääääää todella todella pitkään :) eikä tarvia paljoa poltella.

Suomessa vaan tykätään häitiköidä ja kaadetaan kasvit heti kun karvat rusehtuu.. Tällöin saadaan polttoa mikä kyllä pärähtää aluksi kun ne hitit hiisaat, mutta vaikutukset laskee jo aika nopeesti minkä takia sun pitää hiisata uudet --> minkä takia budi ei pärisekkään enään muutamien hittien jälkeen hyvin..

Siinä vaiheessa kun kasvin karvat rusehtuuu niiiin ainakin 3viikkoa on hyvä pitää.. (karvojen rusehtamisen jälkeen, karvat alkavat vetäytyä sisäänpäin + trikonomit alkavat kypsyä--> turpoavat)
Yleensä tässä vaiheessa kukinnon turpoamis vaihe on ohi, niin ettei silmilllä näe kehitystä enään.. Muttta kyllä se budi tiivistyy tossa 3vkossa huomattavasti.

Ekaa kertaa hiisaavien pitäis ain polttaa sitä loppuun asti kukitettua, ai miksi ?
Aikasin kaadettu budissa ne nousut ovat rankimmat ja voi aiheuttaa monelle ahdistusta (t . kokemusta on)
Mut semmonen budi taas mikä on kukitettu loppuun asti, mistä löytyyy tummia trikomeja --> tuo pilveeen sitä balanssia.
Nousu vaihe on rauhallisempi, pilven kesto pitempi.. Vaikutukset myös niin paljon mukavemmat.

Itellä oli vaihe kun olin 4vuotta riippuvainen muiden kasvatuksista... Sain ehkä 2 kertaa vuodessa sitä loppuun asti kukitettua , joten tiedän aika hyvin minkälainen tää suomen budi scene on.
Tiedän myös miten epäterveellistä kukkaa voi olla jos kaadetaan aikasin..
nyt oon onnellinen kun löytyy purkista sitä KUNNON ganjaa!

Sulla on Ambient vielä matkaa että kehityt.. + tajuamaan miten paljon parempaa kukka on kun sen kukittaa loppuun asti. Tiedän kuitenkin että joku pvä sä tulet oppimaaan sen tärkeyden :) ja tiedät miks me tästä aina vauhkotaan!
Hyväähä me vaan tarkoitetaan :)
 

psyphish

Well-known member
Veteran
Ei toikaan ihan noin yksiselitteistä ole. On tullut vastaan lajeja jotka on vaan vaikutuksiltaan paljon parempia hieman raakana. Sama laji saattaa olla täysin kypsänä mitäänsanomatonta jumiroskaa kun taas hieman raakana naurattavaa sosiaalista kukkaa. Sitten taas voi myös raakana olla epämiellyttävää tärinäpolttoa jossa paranoia ottaa helposti vallan. Pitää noikin selvittää kokeilemalla eikä vaan sokeasti seurata trikomien väriä yms.
 

hamppuu

Member
Silloin kun kasvit ovat kukituksessa, niin mä en seuraa ollenkaa trikomien värejä ;)
Ulkonäöllisesti mennään.. Oikeestaan kaato tapahtuu vasta silloin kun trikomit ovat turvonneet ja hyvin pinnalla. (tässä vaiheessa budista löytyy pihkoja mukavasti)
Tietty lajike kohtanen , mut nyt runissa oli 5 lajiketta jotka kukitin ihan loppuun asti (paitsi sativaisin sweet thai jäi hieman raa'aksi).. Kaikki ovat vaikutuksiltaan sitä parasta
Ei tarvi moneen tuntiin poltella ku ottaa yhdet hitit :)

JA Lajike vaihtoon jos se on kypsänä semmoista mistä et tykkäät!! :)
 

psyphish

Well-known member
Veteran
Joo en itsekkään seuraa trikomien väriä, mutta suurin osa niin jostain syystä tekee. Lajike tosiaan vaihtuu aina jos ei ole miellyttävää, mutta yhden kasvatuksen perusteella ei välttämättä aina pysty sanomaan. Jotkut lajit myös maistuvat ja tuoksuvat paremmilta raakana, joten sekin on joskus ollut kaadon syynä.
 

kooljay

Member
Tosta kaatohetkestä on koko netti pullollaan veristä taistelua, osa katsoo trikonomeja, osa karvoja, jotkut kaataa siemenlafkan ilmoittamien päivien mukaan ja osa sitten kun karvat vetäytyy valesiemenkotiin.. mulle on ihan sama kuka kaataa ja koska ite kaadan kun siltä tuntuu :)

Nyrkkisääntönä kannattaa pitää että edellisestä sadosta on vielä jäljellä kun kaataa, ei tule ainakaan polttiksien himosta kaadettua liian aikaseen ;-)
 

ambient

Member
kyllä tässä reilu 5 vuoden aikana on huomattu mitä eroa on aikaseen kaadetulla, kypsällä ja ylikypsällä eroo.. :D tuun tätä nft meininkiä vielä harrastaan kun kerran vehkeet tuli hommattua ja on se mukava tääki oppia joskus kunnolla.. kookosta vois muuten vaan kokeilla kans ku kerkiää, siitä ei vielä mitään kokemusta.. en mä noita polttojen takia kaatanu, kyllä mulla tossa poltettavaa on niin paljon kun jaksan polttaa :) loppu vaan kärsivällisyys ku ei menny kaikki niinku oli tarkotus..
 

kooljay

Member
Itellä eka rundi kookoksessa takana, siis ihan käsinkastelu meiningillä. Oli mulla takavuosina sellanen comboviritys jossa käytin kookosta mutta se on toinen tarina se.. jokatapauksessa oon tosi tyytyväinen lopputulokseen ja kaikista leppoisimpaan kasvatukseen ikinä. Nft kuitenkin pesee nopeudessa ja sadon määrässä muut kokeilemani alustat. Mutta näin lääkinnällisessä käytössä mulla kuluu budia niin vähän että määrällä ei ole pahemmin merkitystä, mulle riittää muutama kymppi seuraavaan satoon helposti :)

Seuraavaks tekis mieli koittaa verttiä ihan mielenkiinnosta niin vois ottaa ton natikan vaihteeks käyttöön, ihan vitun offtopiccia mut onko jollain viisaalla jotain ehdotusta telttaan joka on 90x90x180 ja kuus planttua sekä 400w lamppu? Ajattelin jotain sylinteri scrogia viritellä pyörivällä alustalla kastelun helpottamiseksi tai sit hoidan blumateilla sen pulman..
Niin ja noi tyttöset on 6.5l ruukuissa..
 

hamppuu

Member
Ite en oo ikinä nft:tä kokeillut, nii en tiedä miten nopee kasvu siinä on..
Alku on varmasti kuitenki nopeempi kuin kookoksesssa, koska kookoksessa juurien pitää ensiksi vallata kasvualusta...
Mut heti kun ruukut on täynnä juuria niin huhhuh mikä kasvu :)
kolmisen viikkoa meni tossa ekassa runissa kunnes alko sitä kunnon kasvu tapahtumaan.


Mä suosittelen aina pitempää vegeä ja etenki supercroppaamista.. On hyvä tuottaa kasville stressiä ja sitten vasta siirtää kukitukseen.
Uskon omien mutujen perusteella kasvin tuottavan thc rikkaampaa kukintoa kun sitä vähän kurittaaa.
Ainakin joka kerta kun näin olen tehnyt niiin on tullut "ok" dänkkiä ;)

6-8vkon vege riittää niiin teltta onkin jo täynnä kasvukärkiä.
Ekasta kookosrunista tuli se 0.91gpw, ja enemmän olis tullut jos ei vaikeuksia olis matkan aikana tullut.. Mut noista opittiin ja seuraava on paljon parempi.
Tuli vaan todistettua ensimmäise runin myötä miten helppoa toi kookos on!

Käsin kun kastelee niin töitä kyllä riiittäää ku joka pvä pitää kastella , etenkin kukituksessa.
Mut mitä enemmän kastelee sitä paremmi kasvit kasvaa.
Ja mitä enemmän kasveille antaa huomiooo niiin sitä parempaa kukintoa ladyt tuottaaaa ;D

Uskon ambient kookoksen olevan sun valinta jos monta lajiketta haluut kasvattaa. NFT ei taida olla paras valinta tohon...
Voisit vaikka seuraavaks kokeilla yhdellä lajikkeella (samat pistot?)
Varmasti jotkut noista lajikkeista oli ottannu övereitä ja sen takii jäänny laadussa jälkeen muita.

Tuli myös nyt viime sadon myötä opittua taas se että ei ikinä kannata arvioida budia 1vkon kuivatuksen myötä!
Riippuu tiettty lajikkeesta, mut etenkin hybrideissä vaikutukset muuttuuu paremmiksi muutamassa viikossa.
Pitää vähintään se 3vkoa curettaa ja sitten vasta arvioida vaikutuksia. (etenkin jos joutuu hieman aikasin kaataa)
 

chingi420

New member
mulla on toi ph kyllä pysyny hyvin tasasena. Joo tässähän kurahti tää homma siihen kun ei ole vesi pöntössä pyöriny ja tiedä yhtään kuinka kauan sellanen tilanne oli.. Ei ihme että oli kitukasvusta ja veti keltaseks.. Toi vesienvaihtoki vissiin ihan fiksua 3-4vk välein.. No tää on eka vesiviljely nii pakko se oli näemmä tässäki ottaa oppia kantapään kautta :D Ens rundi sitte virheistä oppineena..
ls


Vaihda litkut joka viikko!!!
 

Latest posts

Latest posts

Top