What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

wcc/crenata

atanerc

New member
för att citera en loser med ett stolsben i röven:

"bla,blabla dina plantor ser gula ut. blablabla"

jo, mkt möjligt. men har plats och tid kan man selektera bland dessa och låta de starkaste överleva.

att en gul planta råkar figurera på bild behöver inte betyda att den slutar som en slutprodukt, tvärtom. det gallras hårt bland de som inte håller måttet.

Det kanske inte är det lättaste att förstå om man röker standard brunt och dessutom har ett stolsben i röven samtidigt.
 

atanerc

New member
DoggyStyle said:
Du kanske skulle försöka utveckla lite vad du surrar om så kanske det blir lättare att följa med


Jo, förlåt. Blivit mycket stress och press just nu. Inget gott att rapportera mao.

Blixten slog ner i min lya.

Jag ska försöka sammla mig bäst det går.

Återkommer allt eftersom.
 

atanerc

New member
2002 kom jag i kontakt med swecan och overgrow, sög i mig info som en dammsugare.

En kompis fixade en 400w hps s.k. industri modell i plåt med inbyggd spole.

Samma kompis kände Dragonfly aka draken och fick via honom Thaipan fröer och senare bogglegum och G-13xHpxBG sticklingar.

Thaipan blev mest skit men de två senare blev klart godkännt.
 

atanerc

New member
Åren gick och jag flyttade från en mindre småstad till en av de större städerna i svea.

Den första odlingen var i en klädkammare och den senare i en mindre ikea garderob.

1622Bogglegum-03-med.jpg


Bogglegum

1622Bogglegum-med.jpg


Bogglegum som var befruktad med en okänd sativa

1622Bogglegum-G13-_-BGxBG-med.jpg


ytterliggare bogglegum

1622G-13-10v-Blom--med.jpg


G-13 korsningen efter 10v blom
 
Last edited:

atanerc

New member
Brainlab: Tack.
Det här var en tillbaka blick på tidigare projekt.

Någonstans på vägen släppte Joint Dr sin Lowryder, nånting som kanske inte välkommnades med jätteblida ögon av alla hard core canna kultiverare. Tvärtom genast blev LR synonymt med amatörer, små skrivbords setuper och cfl som belysning.

Jag kunde inte hålla mig borta, mr målis beställde från England och inte långt senare skulle de komma att kultiveras i just min garderob.

1622Masterlow-med.jpg

Jag var en av test piloterna till Mdanzig Masterlow

1622LR-_1_-med.jpg


1622DSCN9165-med.jpg

Spinn kvalster på LR micr pheno.
gallery_79_99_1128357603.jpg


LR utomhus/inomhus -05

gallery_79_99_1128355459.jpg


Samma som ovan, cocos plugg och grodan rockwool kub.

gallery_79_99_1128355963.jpg


41453PICT0060-med.jpg


LR#2

41453PICT0051-med.jpg


Det var i korthet LR och dess små äventyr.
 

atanerc

New member
När man senare lämnade allt vad storstads liv hette, med allt vad det innebar.

Svårt att summera några år av sitt liv i bara några få meningar.

Man hade förmånen att bekanta sig med en hel del mer eller mindre kufiska karaktärer.

Staden i fråga är i grund och botten mångkulturell, men också kanske sveriges sväng dörr in för smugglare. Läser man tidningen låter det ofta göra gällande vilken stor del av beslag som uppdagas.

Jag kom att träffa en snubbe som i mindre portioner kunde kränga ett hekto hasch på en dag. Detta var hans jobb och uppehälle.
Dessutom knappt över 20år fyllda, körde han runt och pushade för full maskin med en omsättning som vilken småföretagare som helst.

I periferin kunde man skymta något ännu större, nämligen kokain handeln, som var än mer penga slukande och bra mer opstinat och desperat.

Dessa människor drog sig inte för att bära skjutvapen eller säkerhetsvästar.

Det är med blandad skräck och förtjusning som jag ser tillbaks på denna tiden.

Varken Hasch kakorna eller kokain kristallerna var några inhemska produkter, de hade smugglats in med allt vad det innebar.

Det är också här man börjar att skymta formen på isberget och dess riktiga storlek.

När Christiania sedermera fick stänga hade det främst påverkan på kvalitet, man fick nämligen sämre kvalitet till samma pris. Sverige har väl aldrig varit så besudlat med så mycket standard brunt.

Myrtrafiken eller den småskaliga smugglingen gjordes till intet, främst pga haschbodarna på pusherstreet försvann, men det fanns fortfarande grova pengar att tjäna för de som vågade riskera med allt vad det innebar.

Man behöver inte vara ett geni för att räkna ut att produkterna tog sig andra vägar för att nå sitt mål.

En annan aktör på marknaden och senare också ett allt bredare begrepp blev homegrown.

90talet när man hade sin debut var i bästa fall något hasch från Christiania, grönt var väldigt exotiskt och nånting man sällan kom över.

Här kommer en av dess stora paradoxer, nämligen att gräset ökade. Främst på hemmaplan kunde man införskaffa sensi för motsvarande 100:-/g.

The urban grower är ett uttryck som nog kommer myntas i en allt vanligare form.

Vilken liten enteprenör som helst kan på mindre än några dagar sätta upp en fullt fungerande knarkfabrik.

Häri ligger både dess tjusning och dess problem.

Risken du tar som producent är ju fängelse, gott eller ont lägger jag inga som helst värderingar i. Men det går inte att stilla en marknad på något sätt, marknaden kommer alltid att finnas, oavsett om det är du eller din granne som producent eller konsument.

Mycket ordbajsande nu, men faktum kvarstår. Många och många därtill kommer att skaka galler iom situationen ser ut som den gör.
 

atanerc

New member
Kärlek till en växt? Låter lite lökigt?!

Att kultivera denna växt är bland det roligaste jag har gjort, hade det inte varit för dess olagliga natur hade man kunnat göra det offentligt, vilken tanke?

Kanske på 50-100 års sikt? :nono:

1622DSCN9184-med.jpg


LR korsning med nånting från sensi seeds inomhus blandning.

1622DSCN9182-med.jpg


samma som ovan.

1622DSCN9176-med.jpg


1622DSCN9179-med.jpg


Colombiansk strain

1622stem-med.jpg


LR korsning med Nirvana NL

1622DSCN0031-med.JPG


Lite blandade strains
 

atanerc

New member
Jag fortsätter mitt återberättande av mina tidigare dagar:

1622DSCN0024-med.JPG


1622DSCN0021-med.JPG


colombia

1622DSCN0009-med.JPG


diverse

1622beforeharvest1-med.jpg


1622NLxLR-10d-flow1-med.jpg


Ett tag körde jag scrog, här med 4st LRxNL

1622NLxLR-_2_-med.jpg


1622NLxLR-_17_-med.jpg


16221101-_4_-med.jpg


osv

För att knyta an lite till setup byggande kan jag sammanfattningsvis summera det hela i självbyggande. Har inga erfarenheter av färdiga system utan har byggt samtliga själv.

1622DSCN9130-med.jpg


diverse kopplingar

1622Tables-_1_-med.jpg


Drivbord med uppborrad "ventil" för vidare retur tillbaka till tanken.

1622Medicin-_1_-med.jpg


Diverse näringar. I stort sett har jag uteslutande använt Ghe, men även lite andra sorter har kommit till användning.

1622Medicin-_2_-med.jpg


1622Medicin-_4_-med.jpg


1622Veg-060320-med.jpg


1622PH-EC-med.jpg


1622RO-_1_-med.jpg


RO filtrer

162220060222-_1_1-med.jpg


Cocos kuber från Ghe pressade tillsammans med latex. Hade lite blandade resultat med dessa.
 

atanerc

New member
hur långt hade du kunnat sträcka dig för att ta konsekvenserna av ditt yttersta handlande?

Fängelse är ju motparten till det positiva vi får ut av odlingen.

Grovt narkotika brott ligger väl c:a mellan 4-10 år, under förutsättning att det överstiger 1kg.

"Lyckligtvis" är man inte där, ej heller ringa utan någonstans mittmellan.

Kan man då via cannabis bli en juridisk eller politisk martyr?

Ett litet citat från wiki:"I nutida språkbruk används ordet i en bredare betydelse: Om en person dödats, straffats, utsatts för våld eller andra övergrepp på grund av sin grupptillhörighet eller sitt ideologiska engagemang kan sympatierna för denna person bli en stark politisk kraft. Denna kraft kan utnyttja strategiskt av martyren själv eller dennes sympatisörer."

Kommer att tänka på Christianias motto: "No victim, no crime".

Eller så är man bara bra naiv och blåögd som tror sig ställa sig över lagen.

Men vari ligger offret annat än hos en själv?

Jag ska försöka att inte kasta nån skit på polismakten med alla dess moralens väktare. Men lagen om hemfridsbrott tycks inte gälla dom, när de gör en polisiär insats och våldtar mitt hem.

Men vem bryr sig om en sån som mig, som enligt stadsmakten bara är en dum knarkare?

Ingen, förutom möjligtvis de närmast sörjande dvs familj etc.

Nä, fy fan för Svea, man kan bli suicid för mindre.
 

DoggyStyle

New member
Måste säga att jag var lite skeptisk till denna tråd i början men det utvecklade sig till nåt intressant till slut.

Gott jobbat atanerc. Jag förmodar att det kommer mera??
 

atanerc

New member
Aim to plz, min kära hund. (människans bästa vän?)

Jag kunde inte frångå censuren av swecan, utan hamnade här istället.

Mkt kan man kalla mig men en postjägare är inte något jag vill kännas vid.

Eller för att citera en riskaka som motiverar min trådslängning med följande:

"Din första tråd hamnade förmodligen i soptunnan eftersom du snackade med dig själv och betedde dig som en postjägare. Se regel A.10 Du hade kunnat skriva allt det där i ett enda inlägg och den hade fått ligga kvar.

Tråd nummer två flyttade jag på för att du åter igen skriver tre inlägg på raken. Även där A.10 S

Tredje anser jag inte att jag beöhver kommentera, eller hur?"

Inte mkt att tillägga, min tid är räknad, gäller att hushålla med det man har.
 
Top