What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Uteodling 2015

dudin

Active member
Vi kan väl köra en gemensam utetråd?

Fyra bäddar x 400L/st Naturgödsel på påse och P-jord 50/50.
Spoten bättrad från förra året med blod/benmjöl och aska + 320L ny skit/jord. Spred mina frön i i helgen vattnade och täckte med torrt gräs. Nu är det bara vänta.
Danish Gold x UK Cheese är ett långskott.....

ae613l.jpg


33vn1xc.jpg
 

Golli

Active member
Flott at du deler Dudin!

Ser ut som du har laget en del av disse kryssningene selv?
Hvilke breddegrad bor du på? Og det ser ut som du har brukt disse hullene før?
Tilsetter du noen form for kompost i hullene dine når du bruker de om igjen? evn bruker du flytene næring og vanner litt selv?
 
Vad trevligt!
Nu kan man få lära sig lite om utomhusodling också :)

Ser fint ut, hoppas sommaren kommer bli riktigt fin iår!
 

dudin

Active member
Flott at du deler Dudin!

Ser ut som du har laget en del av disse kryssningene selv?
Hvilke breddegrad bor du på? Og det ser ut som du har brukt disse hullene før?
Tilsetter du noen form for kompost i hullene dine når du bruker de om igjen? evn bruker du flytene næring og vanner litt selv?
Bädd 1 & 2 är egna autos jag gjort. De andra är genetik från ett forum där dela frön är tillåtet. ;-)
Jag ligger på 58N. Jag kör raised beds och i år återanvänder jag min spot. Har bättrat på med blod/benmjöl och aska. Jag tänkte slänga på ytterligare aska (P,K) under blom. Jag vattnar inte mer än vid utplantering/direktsådd (ingen vegg).
Full fart framåt.
 

Golli

Active member
algreenery: Hvor fin sommeren blir er ikke så viktig. Høsten er mye viktigere. Men her i Norge/sverige er høsten som oftes våt/kald i september så å ha strains som tåler denne fuktigheta er det som er viktig. Evn så blir det mye budråte og lite bra buds å kose seg med :)

Dudin: Kult. De Autos du snakker om. Har du laga de selv? Og hvordan er effekten på de ferdige plantene du får ut? Evn hvor lenge varer high? Er de ferdige på 60-80 dager ish ifra frø til ferdig plante? lurer bare fordi jeg er nysgerrig altså :)

Blod/benmjøl er bra. Du kommer til å få veldig pene grønne planter av det. Snegler er ganske glad i benmjøl/blodmjøl pga lukt så det kan også tiltrekke seg litt ekstra snegler. Men så snart planene blir over en hvis størrelse så vil de ikke klare å fucke opp så mye.
Bare når de er små de kan gjøre mye skade.

58N er nice. Da har du et godt utganspunkt for de genene der! :) Gleder meg til å se hvordan det går for deg!

Når ser du for deg å sette planter ut? Skal du kontrolere miljøet for de i starten eller skal du starte alt ute?
 
algreenery: Hvor fin sommeren blir er ikke så viktig. Høsten er mye viktigere. Men her i Norge/sverige er høsten som oftes våt/kald i september så å ha strains som tåler denne fuktigheta er det som er viktig. Evn så blir det mye budråte og lite bra buds å kose seg med :)

Dudin: Kult. De Autos du snakker om. Har du laga de selv? Og hvordan er effekten på de ferdige plantene du får ut? Evn hvor lenge varer high? Er de ferdige på 60-80 dager ish ifra frø til ferdig plante? lurer bare fordi jeg er nysgerrig altså :)

Blod/benmjøl er bra. Du kommer til å få veldig pene grønne planter av det. Snegler er ganske glad i benmjøl/blodmjøl pga lukt så det kan også tiltrekke seg litt ekstra snegler. Men så snart planene blir over en hvis størrelse så vil de ikke klare å fucke opp så mye.
Bare når de er små de kan gjøre mye skade.

58N er nice. Da har du et godt utganspunkt for de genene der! :) Gleder meg til å se hvordan det går for deg!

Når ser du for deg å sette planter ut? Skal du kontrolere miljøet for de i starten eller skal du starte alt ute?

Att hösten spelar stor roll har du helt rätt i, men att ha en regnig sommar som det kan bli i Sverige så är ju inte det så bra det heller.. Har förlorat ett par stycken pga för mycket regn.
 

dudin

Active member
@Golli jag direkt sår, tycker det blir bättre. Allt är klart.
Autosen är F1 så vet inte riktigt hur de blir. Jag gillar dock wp x b x o väldigt mycket och den x ska pollinera alla. Har kört ute i 8-10år.

2014
Och Finola x DR. Förmodligen mycket bra att ha som grund till andra projekt.
qys94n.jpg


Ej växt färdigt på denna bild. Bea keeping it real.
js1ts3.jpg


1pxulj.jpg
 

Golli

Active member
Att hösten spelar stor roll har du helt rätt i, men att ha en regnig sommar som det kan bli i Sverige så är ju inte det så bra det heller.. Har förlorat ett par stycken pga för mycket regn.

Enig at overvanning ikke er optimalt. Men desto viktigere å legger spottene sine i hellinger slik at vannet blir drenert uansett hvor mye vann det måtte komme. For plantene vil jo vokse bra selv om det regner mye og det er godt drenert der de står :)
Husker et år det kom mere regn en på 100 år et sted jeg hadde en del planter. De ble riktig store og fine for det :)


dudin: Sår du i mai? Fine bilder av fine planter. Hvilke dato har du tatt disse bildene? Ble alle plantene helt ferdige? Sånn skikkelig ferdige.

2014 høstet jeg planter helt ut i oktober på 62grader i norge fordi frosten kom så sent. Så alt ble veldig ferdig.
 
Enig at overvanning ikke er optimalt. Men desto viktigere å legger spottene sine i hellinger slik at vannet blir drenert uansett hvor mye vann det måtte komme. For plantene vil jo vokse bra selv om det regner mye og det er godt drenert der de står :)
Husker et år det kom mere regn en på 100 år et sted jeg hadde en del planter. De ble riktig store og fine for det :)


dudin: Sår du i mai? Fine bilder av fine planter. Hvilke dato har du tatt disse bildene? Ble alle plantene helt ferdige? Sånn skikkelig ferdige.

2014 høstet jeg planter helt ut i oktober på 62grader i norge fordi frosten kom så sent. Så alt ble veldig ferdig.

Jag måste säga att du har helt rätt, stället jag valde var nog inte så dränerande, sen vart det nog mycket brist på dränerande material i jorden. (jag är nybörjare så all kunskap tas in)

Nästa gång, om det blir något så ska jag ha dränering mer i tankarna. Tack Golli! :tiphat:
 

dudin

Active member
@Golli
De hann klart i god ti, 4 sep klippte jag dom. Seedgrow.
5feqvt.jpg


Jag gillar stora upphöjda bäddar då behöver man inte bry sig om hur det regnar. De blir dessutom varma fort. Jag har redan sått mina frön.

Jag sår när jag ser brännässlor komma upp. Då är jorden varm och bra.
 

Golli

Active member
Jag måste säga att du har helt rätt, stället jag valde var nog inte så dränerande, sen vart det nog mycket brist på dränerande material i jorden. (jag är nybörjare så all kunskap tas in)

Nästa gång, om det blir något så ska jag ha dränering mer i tankarna. Tack Golli! :tiphat:

Altid noe nytt å tenke på uansett hvor lenge man holder på :)

Dudin: Skikkelig nice. Gøy å se at plantene fader så fint og blir godt flusha (gule og fine). Vil tro det ble en bra smak/aroma? Og ikke minst mye deiligere for halsen å røyke? Det du sier om brennesle har jeg ikke tenkt på, men er veldig logisk. Brennesle er jo den planten som er nærmest cannabis. Og så fort det kommer brennesle og andre vekster blir det mindre fokus på cannabisen for sneglene også.

Har merket det at hvis man setter planter for tidlig ut. Når det ikke er andre grønne vekster kan snegler virkelig gjøre mye skader.

Skal følge med på tråden her og se om jeg ikke får delt litt bilder selv etterhvert også. Driver å skal flytte så sessongen kommer litt sent igang for min del (24.mai skal jeg så) Men genene jeg sitter på blir stort sett ferdige ifra 15.sep-1.okt.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Oh yea, lycka till @ dudin. Would be nice to see some other swedes rock the outdoors, too. Where you guys at?

Big up from Finskilands :)
 

dudin

Active member
Oh yea, lycka till @ dudin. Would be nice to see some other swedes rock the outdoors, too. Where you guys at?

Big up from Finskilands :)

Sooo the first tiny seedlings are up.
@BadTicket it's your favourite plant Finola (25%). ;-)
dmwg88.jpg


iw2d55.jpg
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Grrr Dudin u swede bastard :)
Don't go naming no more plants with my name on em, i don't mind the notoriety, but it's gay as shit if u put X ODH on it, too.

Damn!


Vises pojkarna! :)
 

dudin

Active member
Grrr Dudin u swede bastard :)
Don't go naming no more plants with my name on em, i don't mind the notoriety, but it's gay as shit if u put X ODH on it, too.

Damn!


Vises pojkarna! :)

Haha at least you got to be the giver and not the receiver. In some cultures it doesent even count as gay Mr. Pink Cadillac. 😘
 

dudin

Active member
ohhh det kokar i mina bäddar, hundratals seedlings på väg upp. Häääärrrllligt nu är det GG2015.
sv2yad.jpg


r88itw.jpg


en lite närmare titt (syns ej på telefon)
21euhbl.jpg
 
Top