What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2014

Budi Spencer

New member
Äläs nyt hötkyile Gudi!..sanoo sulle Spencer:in Budi!

Niin ja terveppätuloa Gudi tänne foorumille ja muistappa se että täällä vallitsee huumorin henki, eikä kiukutella sil viisii kuulu tänne, mitä tuolla suomalaisella hamppuforumilla immeisillä on tapana toisilleen suoda.

Vuosihan vaihtuupi huomenna päivän päätyttyä ja uusi vuosi ja uudet kujeet ulkokasvatuksenkin suhteenkin jo siintää yhden jos toisenkin puutarhurin mielessä. Budi-Setä on huininu perheensä parissa niin, että jopa osa viimekesäisestä sadosta on curettunu pussukoissa, eikä simenten keräämistä ole kerennyt touhuta nimeksikään. Osa pohjatöistä tuli tehtyä lauhan syksyn takia jo ajoissa ja mahdollisia uusia mestoja katsastellaanpi pitkin alkukevättä. Riskillä metsään ajattelin pykätä matalan kasvihuone/-lavan, johon ajattelin suunnitella jonkin sortin passiivisen kastelusysteemin, jotta aikaisetdaamit olis hyvässä valmiudessa jo loppukeväästä/alkukesästä.

No eipäs mennä asioiden edelle ja hötkyillä, joten Oikein rauhallista ja rentoa uuttavuotta 2014 kaikille ja lauhaa kevättä ja kuumaa ja kosteaa pitkää kesää kaikille ja tsemppiä harrastukseen!

T. Budi Spencer & Ilotulite ja Ilohuvite Vastaava Iguaani NImeltään Florence Hill

P.S. Uhratkaa rutosti aikaa kesän suunnitelmille, olkaa ajoissa välineiden ja siementen kanssa ja mestojen kanssa ja laitetaan taas enempi Suomen maaperästä vihreämmäksi, ei ne meille mitään mahda, hah hah haa!
 
G

Gudi

Äläs nyt hötkyile Gudi!..sanoo sulle Spencer:in Budi!

Niin ja terveppätuloa Gudi tänne foorumille ja muistappa se että täällä vallitsee huumorin henki, eikä kiukutella sil viisii kuulu tänne, mitä tuolla suomalaisella hamppuforumilla immeisillä on tapana toisilleen suoda.

Vuosihan vaihtuupi huomenna päivän päätyttyä ja uusi vuosi ja uudet kujeet ulkokasvatuksenkin suhteenkin jo siintää yhden jos toisenkin puutarhurin mielessä. Budi-Setä on huininu perheensä parissa niin, että jopa osa viimekesäisestä sadosta on curettunu pussukoissa, eikä simenten keräämistä ole kerennyt touhuta nimeksikään. Osa pohjatöistä tuli tehtyä lauhan syksyn takia jo ajoissa ja mahdollisia uusia mestoja katsastellaanpi pitkin alkukevättä. Riskillä metsään ajattelin pykätä matalan kasvihuone/-lavan, johon ajattelin suunnitella jonkin sortin passiivisen kastelusysteemin, jotta aikaisetdaamit olis hyvässä valmiudessa jo loppukeväästä/alkukesästä.

No eipäs mennä asioiden edelle ja hötkyillä, joten Oikein rauhallista ja rentoa uuttavuotta 2014 kaikille ja lauhaa kevättä ja kuumaa ja kosteaa pitkää kesää kaikille ja tsemppiä harrastukseen!

T. Budi Spencer & Ilotulite ja Ilohuvite Vastaava Iguaani NImeltään Florence Hill

P.S. Uhratkaa rutosti aikaa kesän suunnitelmille, olkaa ajoissa välineiden ja siementen kanssa ja mestojen kanssa ja laitetaan taas enempi Suomen maaperästä vihreämmäksi, ei ne meille mitään mahda, hah hah haa!

Ihan mukavaltahan nuo suunnitelmas kuullostaa :), ja ihan rauhallinen ja positiivinenhan mä olen, että ei mun tapoihin kuulu kiukutella tai
kuittailla muille mistään. Suunitelmissa ois että tulevana kesänä pääsis vähän tota metsää vihertämää :yes:
 

iamme

New member
Hei ICmaggerit! Totanoin mua mietityttää semmonen, että ehinkö saamaan satoa jostain lajikkeesta, jos alotan kasvattelun vasta toukokuun lopussa/kesäkuun alussa. Pari viikkoo esikasvatteluu ja noin juhannuksen aikoihin sais sit ulos... Vähän hätäseks menis mutta palaan suomeen vasta noihin aikoihin näillä näkymin.. Jos uskotte että ehtis niin millä lajikkeella?

ULkokasvattelusta yheltä vuodelta kokemusta, mutta se nyt oli aika säätämistä ja tuloksena 3-4 viikoks ei kovin tykkiä mutta miellyttävää höpöheinää.
 

Keismo

New member
^
Tottahan toki. Taitaa jokainen af-lajike ehtiä, eikä tule edes kiire. Miksei jotkin earlyt myös, jos sattuu tulemaan lämmin/sateeton syksy.
Suosittelen lueskelemaan nuo aikaisemmat ulkohömpötysketjut ja miksei vähän sitä vanhaa kunnon hupuakin.
 

iamme

New member
Jees kiitti =) joo oon mä noita ulkokasvatustopikkeja kuolannutkin, mutta jotenki oli jääny semmonen kuva et jengi huhtikuun lopussa / toukokuun alussa yleensä alottelee, ni olin vähän epävarma. Ulkokasvatus osioita en ookkaa hupusta lueskellu eli ---->
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Laita siidut spoteille ennen kun lähet reissuun ja käyt nappaamassa äijät veke kun tuut. Ihan hyviä tuloksia esmes Anti sai ilman mitään esikasvatusta, vaikka örlit kyllä tekee parempaa satoa eskarin kanssa. Tai sitten laitat niitä autoja, kyllä ne kesäkuusta kerkii hienosti.. Nopsemmat siis, Diisel Raiderit sun muut.
 

Robertson228

Active member
Minä en esikasvattanu viimekesällä ja ne valmistui hyvin silti. Laitoin siemenet ulos kesäkuun alussa mut 3 siementä kuoli kun varmaan oli liian kylmät kelit yöllä niin siinä mä mokasin.
 

Robertson228

Active member
Minä en esikasvattanu viimekesällä ja ne valmistui hyvin silti. Laitoin siemenet ulos kesäkuun alussa mut 3 siementä kuoli kun varmaan oli liian kylmät kelit yöllä niin siinä mä mokasin. Nyt kesä 2014 mä ajattelin tilata 15 feminised autoflower siiduja ja jossain yrittää esikasvatella vähän.
 
G

Gudi

Mitä AF lajiketta suosittelette aloittelijalle? Ja oisko mitään vinkkejä? Pitää alkaa tenttaa jo ajoissa että kaikki menee nappiin :smokey:
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Diesel Ryder ja Auto-AK on lähellä meikän sydäntä ainakin ja helposti saatavilla. Lowryder#2 ei o hassumpaa. Kannaattaa vähän selailla noita vanhoja ulkkarilankoja ja kattoo mitkä on jengillä onnistuneet.. Toisaalta monikaan ei kehtaa näyttää niitä epäonnistumisia, mut kyllä siellä rivien välissäkin lukee paljon asiaa :)
 

iamme

New member
Joo siis mähän oon jo tällä reissulla miltä palaan toukokuussa eli en pysty laittamaan ennen reissua haha. Öö mut joo Auto-AKta oon miettiny ku kaveri sai sillä aika näyttävän pampun muutama kesä sitten. Jäi hyvin mieleen toi. Ehkä joku toinen, vähän jännittävämpi lajike sit sivuun..
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jaajaajuujuu, no sehän selittääkin :)

Kyl siitä pitäs hätäsimmät helposti ehtiä, mut mielummin aikaseen ulos, ku sisällä pittää. Varsinkin jos ilmat hellii niinkun viime kesänä. Paremmin ne tuntuu tuolla ulkona viihtyvän kuitenski.
 

Yellowmoon

Active member
Sormet syyhyävät jo, vaikka kunnon talvi on vasta tuloillaan. Tapojeni mukaisesti alan hankkimaan simpukoita sieltä täältä vasta viime tipassa.

Aina kannattaa pyrkiä esikasvattamaan edes sen verran, että saa parit lehtiparit puhkeamaan ennen ulosvientiä --> mahkut saada valmista ququa paranee sillä jo paljon. Toiseksi oleellisinta on mielestäni pikkuplanttujen suojaaminen metsän asukeilta, ja kolmantena tulee istutusten sijainti ja mediumit. :joint: Noin summittaisesti tiivistettynä omiin kokemuksiin pohjautuen. edit: tietenkin kaikkien perusjuttujen pitää olla kondiksessa. :D
 

DickSpliff

Member
Noinhan se menee yleensä itelläki. 1-2 vk jonkun kynttilän alla ja sit pihalle hyvin myllättyy maahan jotta juurten on vaivatonta kasvaa nopeasti.

Nyt pikku hiljaa vaa papuja tilailee ja suunnittelee pikkusen mestoja. Ittellä ainakin menossa kesän korvilla ulos DieselRyder= ihan kingi af, Lr#2=vakio ja varma + pari jotain muuta lajiketta vielä.

Nyt on markkinoilla todella paljon autoja eri risteytyksin. AutoBubbleGym on varmaa yks joka tulee omalle listalle kokeiluu kesällä.
 

Latest posts

Latest posts

Top