What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

50 viestin täyttämiseksi muita häiritsemättä, kannabiksesta kuitenkin

Skare

Member
Morjesta B.J. ja tervetuloa! Eipä ole kyllä hirveämmin diaryjä ollut, pitäsköhän äijän ottaa haltuun? ;) Itse tässä odottelen jo Ulkokasvatus 2020 -lankaa, ollaanhan tässä pian jo Maaliskuun puolella ja nokkelimmilla on suunnittelut jo hyvällä mallilla :) Itsekin kun pääsee kaupungin vilinästä vähän kauemmaksi niin varmasti tulee kehiteltyä jonkinnäköstä :tiphat:
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Joo, eioo kyllä vuosiin jaksanu kiinnostaa kasvatuspäiväkirjojen pitäminen/tekeminen, just ja just noita ulkohommia jos jotenkuten dokumentoi. Siitä puheen ollen, nyt kun näyttää siltä ettei oikein mitään talvea tullut, eikä taida enää ehtiä tulemaan.. Jos tuo kevät ois ajoissa, niin voisi aikaistaan ensimmäiset öörlit ja viedä ulos huhtikuun puolella. Ois lamput ja tilat meinaan aloittaa parissa erässä neitojen kanssa. Niin ei haittais vaikka halla veis osan, seuraava satsi kuitennii luulis että selvii. Ja jos halla/muut perkeleet ei vie, niin sais aikaseen harvestin, ja sitten vielä toisen vähän syssymmällä. Saas nähä :)

Siitä vaan alottamaan Ulkokasvatus 2020 lankaa, jos siltä tuntuu. Kai sitä jotain vois asian tiimoilta höpöjääkki. Laitan stikkyä jos/kun muistan. :tiphat:

https://www.youtube.com/watch?v=AE1ct5yEuVY
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Jäi ton edellisen pöiväkirjan pitäminen kesken. Laitoin loppupäivityksen eilen. Voisin taas laittaa päiväkirjan tuossa kohta niin muistan sit millon tein mitä. Ekaa kertaa vesiviljelyä kokeilen.
 

amaThor

Active member
Jäi ton edellisen pöiväkirjan pitäminen kesken. Laitoin loppupäivityksen eilen. Voisin taas laittaa päiväkirjan tuossa kohta niin muistan sit millon tein mitä. Ekaa kertaa vesiviljelyä kokeilen.

Meinaakko vetästä millä systeemillä, perus bubbleri? Mulla on kans harkinnas pistäskö ennen kesää yhden pika tundin bubbleris - multa on se ainoo oikea alusta... mutta vesi on vain niin paljon nopeempi vaikka joutuu hiukka enempi sääteleen.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Meinaakko vetästä millä systeemillä, perus bubbleri? Mulla on kans harkinnas pistäskö ennen kesää yhden pika tundin bubbleris - multa on se ainoo oikea alusta... mutta vesi on vain niin paljon nopeempi vaikka joutuu hiukka enempi sääteleen.

Juu, bubblerin. Vaikuttaa kätevältä, että voi seurailla ec- ja ph-mittareilla miten se kasvi syö, eikä pelkästään kasvua tartte seurata.
 

amaThor

Active member
Just tarkistin omat mittarit - joutuu mennä patteriostoksille, näköjään olin heittäny patterit roskiin. Tee sit suosista tarpeeks iso bubbleri... 30litranenki sanko täyttyy aika nopeasti juurista.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Just tarkistin omat mittarit - joutuu mennä patteriostoksille, näköjään olin heittäny patterit roskiin. Tee sit suosista tarpeeks iso bubbleri... 30litranenki sanko täyttyy aika nopeasti juurista.

Meinasin tollasen oxypot xln hommata. Ovat vaan paikallisesta loppu. Voishan sitä ittekin väsätä, mut en suorilta löytäny kauheesti halvempia asiallisia astioita ja sit joutuu itte säätämään kuitenkin. Täytyy pohtia.


[Edit] Jos on hyviä vinkkejä astioista niin saa antaa.
 
Last edited:

amaThor

Active member
Jos kaupallisen tuotteen ostaa, niin itse ostaisin mieluummin nft-systeemin kuin bubblerin... Itse ainakin sitä mieltä että nft olisi tehokkain "helppo" kasvatusmetodi, kunhan vain ostaa sellaisen missä on kunnolla vesitilaa... ( esim tuollainen gt205 on vikatikki, yksi kasvi hörppii nesteet suhteelisen nopeaa loppuun )...

Itsellä vain on noita pumppuja ja hapettimia helvetisti kiitos akvaarioharrastuksen, niin bubbler helpoin itselle.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Jos kaupallisen tuotteen ostaa, niin itse ostaisin mieluummin nft-systeemin kuin bubblerin... Itse ainakin sitä mieltä että nft olisi tehokkain "helppo" kasvatusmetodi, kunhan vain ostaa sellaisen missä on kunnolla vesitilaa... ( esim tuollainen gt205 on vikatikki, yksi kasvi hörppii nesteet suhteelisen nopeaa loppuun )...

Itse asias mietin vaihtoehtona sitä siitä seuraavaa kokoa 424. Siinä on 45 litran säiliö. NFT ei ilmeisesti tartteis ilmapumppua lainkaan, joten olis kivan äänetön.

Jotenki vaan tulee juurimätä ja semmoinen mieleen tuosta nftstä, mutta ei kai se sen alttiimpi semmoisille kuitenkaan oikeasti ole. Liekö jopa vähemmän tarkka veden lämmöstä ku dwc?

Tollaseenhan sais myös lisäsäiliön helposti laitettua kelluntaventtiilillä.
 

amaThor

Active member
Jup, nft on ilman ilmapumppua joten suht hiljainen...

Juurimätää itsellä ei ole tullut missään vesimasiinassa ( bubbler, ebb/flow, nft ) nft:ski hommaa samalla ne muovisuojat kivivillojen päälle et valoo tms. ei pääse kivivillaan yms... Veden lämpöjen kanssa mulla ei ole ollut ongelmia kun en pahimmilla lämpökeleillä kasvattele.

Lisäsäiliötä en ole itse niin joutunut miettimään kun tilaa ei sellaiselle ole oikein ollut, eiköhän siitäkin jollakin ole kokemuksia.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Meikällä tuli kerran kesäkuumilla + natikan lämmoillä juurimätää (tjsp), haisi ihan kakkalta :D
Onneks oli niin loppuvaiheessa, ettei jaksanu hirmeesti kuumotella. Vanhat juuret meni mämmin näköseksi mössöksi, mut silti kasvit jaksoi jonniverran uusia puskea mämmin tilalle. Lopputulokseen ei mun mielestä vaikuttanut mitenkään. Mut tosiaan oisko ollu viikon alle enää gugua + parisen viikkoa flussasin kun oli sitä vessankatkua huomattavissa. En tiedä miten vaikuttaa, jos nuorempiin kasveihin tuommosta juurionkelmaa tulee. Veikkaisin ettei hyvää tee pisemmän päälle :D:yes:
 

rlsmooth

Well-known member
Tulipa tässä mieleen, että miten olette toteuttaneet budien pitkäaikaisemman säilytyksen? Mielestäni lasipurkki, joka on ensisijaisesti curetuksessa käytettävä väline, ei ole sopiva loppusijoituspaikka. Harvoin, kun kulutan kukkaa, tykkään vapottaa sen. Vapotus taas vaatii tietyn kosteuden budiin.



Lasipurkeissa on se ongelma, että kun esimerkiksi säilyttelet budipurkkia kesällä 30 asteen lämmössä kerrostalossa, se tuppaa kuivumaan väkisinkin. Onko teillä kokemusta esimerkiksi kukan vakuumipakkaamisesta ja pakastamisesta? Uskoisin, että kyseisellä metodilla kukan saisi säilymään suht freesinä vuoden päivät, tietysti ulkonäkö ja pintastruktuuri ehkä hieman kärsii vakuumista..mutta jos sen pakastimeen tyrkkäisi sopivan lasipurkkikuretuksen jälkeen vakumoituna sopiviin satseihin...mitäpä luulette, ja onko kokemuksia pakastetusta kukasta tai pitkä-aikaisemmista säilytysmetodeista?
 

henki

Active member
Mä oon kyllä pakastanut ja se on ihan asiallinen tapa säilöä. Kannattaa pakata annospakkauksiin ja ottaa sit kerralla aina koko annos ettei availe vaan yhtä isompaa säkkiä jatkuvasti.
 

Purppura

Member
Voi sinne liian kuivan matskun sekaan laittaa vaikka vanhan sätkänkäärijän röökinkostutusjipon eli kasteltu ventti mistä on liiat vedet puristettu pois. Tai kostuttaa pienen silicagel (sen "Do not eat") pussukan purkkiin matkaan. Aine luovuttaa sekä imee hitaasti kosteutta riippuen ympäröivästä kosteudesta.
 

Latest posts

Latest posts

Top