What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Historian siipien havinaa, vuodelta 1914. Finnish hemp pictures from 1914

Kaneh

Member
Hei Siberian!

Aivan huippu kuvia!!!
:woohoo:

Monesti on spekuloitu kavereiden kesken että onko Suomessa oikeesti kasvatettu ganjaa piipuntäytteeksi.
Tossahan on aika selkee todiste. Huomioikaa että puska kasvaa ryytimaalla, kessun ynnä muiden yrttien kanssa. Eli kyse ei ole mistään kuitukäytöstä!!!
 
A

arcticsun

Niin pidemmittä puheitta... Juhannuskahvit vajaa sata vuotta sitten..

picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


Eräs kuvan henkilöistä on Isomummoni, one of people in pictures is my Great grantmother

Edit..mites helvetissä noi saa kuvamuotoon tähän viestiin.

fantastic pictures guys, thanks for sharing :D
 

mummi

New member
Upeita kuvia! Itse vielä satun pitämään kovasti vanhoista kuvista :) Taustalla kun on vielä upein kasvi mitä voi olla :woohoo:
 

DonBong

Member
18514shant-med.jpg


On sitä meilläpäinkin osattu. Siinä Titanikissa uponnut Kylli-täti vierailemassa serkkutyttöjen kanssa Hämeenkyrön raittiusseuran englannin kielen peruskurssilla vuonna 1890.

Ompa niillä päättäväisen tiukat ilmeet, seisoivat siis tiukasti mottonsa takana. Siis sulla menehtynyt sukulainen Titanicin mukana?? Onko tietoa kuinka oli päätynyt risteilemään siellä, ja oliko muita sukulaisia matkassa ja selviytyikö joku heistä? minua on kiehtonut aina historia ja tarinat...:joint:
 

Stombe

Active member

Olen käyttänyt kannabiksesta heroiinia poltettuna ja suonensisäisesti mutta silti voin sanoa että vahvin päihde mihin olen ikinä törmännyt tai mitä olen käyttänyt on ylivoimaisesti alkoholi. On tää sairas maailma missä alkoholi on laillista saatika että ihmiset sitä käyttää. No on vaikea ymmärtää jos ei osaa käyttää omia aivoja.
 
E

ext

Olen käyttänyt kannabiksesta heroiinia poltettuna ja suonensisäisesti mutta silti voin sanoa että vahvin päihde mihin olen ikinä törmännyt tai mitä olen käyttänyt on ylivoimaisesti alkoholi. On tää sairas maailma missä alkoholi on laillista saatika että ihmiset sitä käyttää. No on vaikea ymmärtää jos ei osaa käyttää omia aivoja.

Tykkään samoin.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Ompa niillä päättäväisen tiukat ilmeet, seisoivat siis tiukasti mottonsa takana. Siis sulla menehtynyt sukulainen Titanicin mukana?? Onko tietoa kuinka oli päätynyt risteilemään siellä, ja oliko muita sukulaisia matkassa ja selviytyikö joku heistä? minua on kiehtonut aina historia ja tarinat...:joint:

Tuo kuva oli vaan vitsinpoikasta, kehnoa sellaista.
Mutta juu, oli sukulaisia Tiksulla, ikävä kyllä en voi jatkaa tarinaa paljoakaan, ilman että paljastan sukuni juuret ja näin ollen itsenikin. Muistaakseni virallisten tietojen mukaan Titanikilla oli 63 suomalaista, joista 20 selvisi.. Meikän sukulainen ei.. Huhujen mukaan kuitenkin juuri ennen matkaa syntynyt tyttölapsi olisi selvinnyt ja adoptoitu amerikkalaiseen perheeseen.. Olen tutkinut matkustajaluetteloita ja sukupuuta, mutta mainittua mimmiä niissä ei ole.. Toisaalta silloin oli kovin eri ajat, ja jos jossain saunassa syntyi niin ei välttämäti heti ole mihinkään kirjoihin laitettu, ja laivalle on saatettu salakuljettaa/päästetty villasella. Tiä sitte, mitään romantiikkaa tuossa ei pitäisi olla, kun sisällissota rikkoi suvun, niin jäi nuo varmat tiedot ja salaisuudet lahtareiden puolelle, ja sitä kautta hautaan.

spotify:track:7aSVrmaCzMsZ4WZvGzcKuG

"jos oisin aito americcalainen, mun vesipatjan lakanat ois usein sekasin, vain Hiltonissa kahviaamiainen, sitten repisin taas tuohta kahvoista Las Vegasin" :)
 
Bump

Bump

Pakko nostaa tämä upea ketju eestin poijjiillekki näytille tai muille uusille käyttäjille, jos ei oo tuolta alempaa vielä silmään sattunu!

Just bumping this awesome thread!
Nice pictures indeed :pimp3:
 

Stardust

Member
Nää on kyllä hienoja kuvia! Monesti on kiinnostanu Suomen hamppuhistoria, mutta niin ne asiat vaan unohtuu jo parissa sukupolvessa, ettei tarinoille löydy enää kertojia =( Eihän se hamppu mun käsityksen mukaan ole ollut edes kovin kauaa laitonta, sitä myytiin meidänkin apteekeissa ihan reseptivapaasti vielä 1900-luvun alkupuolella, väittäisin jopa että 40-luvulle saakka. Ahvenanmaaltahan on pidempiaikasia siemenlöytöjä arkeologisten kaivausten yhteydessä tehty.

Samoin hyödykkeenä, eli köysi-, lumppu- ja paperitarpeisiin kasvatettiin hamppua aika yleisestikin Suomessa, mutta en ole löytänyt mitään kunnon tutkimusta tästä, tai koottua kirjaa. Pitänee varmaan itse joskus väntää Suomen hamppuhistoria =D Ostan sitten oikeudet noihin kuviin =D

Myös lähempi historia olisi mielenkiintoinen, sanotaan vaikka ihan 1960-1980-lukujenkin tarinat.
 
70-luvulla kun kannabis kriminalisoitiin eduskunnassa äänet menivät tasan ja asiasta päätettiin kolikkoa heittämällä.

Eikö nykypäivänä voisi tuollaisia arvan varaan jätettyjä päätöksiä vähän hienosäätää paremmiksi? :)
 

P0tChef

Member
On todella mahtavia kuvia! Loistavaa että tälläiset kuvat ovat säilyneet näin pitkälle ja säilyy vastaisuudessakin jälkipolville digimuodossa ainakin. Respect! :yes:
 

EastFortRock

Active member
I don't speak Fin, even though my wife has plenty of relatives in Finland. I have never seen a hemp strain that had wide leaves like that and being that those plants are mixed in with the herbs along the building side , I would say that those were planted there for medicinal use.[drug strain]
 
Top