What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Mindre luktande sorter

Ska du odla inne eller ute ? Blue Mystic luktar knappt nånting alls, pyttelite lukt på slutet + odlar du ute så håller den sig ganska så kort
 
Glömde å säga att jag har odlat den själv å den har ett ruskigt bra rus. Mestadels indica men du kan stöta på nån pheno som e sativa den har 1-2 v längre blomstertid annars e den på ca 7-8 v å e från Nirvana
 

swedishweedlove

New member
jag tackar igen för all hjälp , jag odlar inne är bara på min första odling än,har rökt i över 30 år lol fick veta allt detta om frön,odling och alla dessa forum för ungefär 4-5 månader sen.
Jag har faktiskt kollat in blue mystic lite på nirvanas hemsida ett tag den verkar vara helt ok ska prova den sen när denna jag har är klar.
 

A Farmerr

New member
tjena alla.

Ville bara passa på att säga hej, är ny här fastän jag har skummat igenom forumet rätt ofta.

On topic nu då:

Jag tycker också att Mandalas Speed Queen luktar lite, är även en riktigt soft indica.
 

sgapetti

Active member
Veteran
i am growing mandala#1 , kalichakra and blue mystic, i planned to give a smell report in the nezt days if you are interested, I have no filter:laughing:
 
Z

zomb

Ska du odla inne eller ute ? Blue Mystic luktar knappt nånting alls, pyttelite lukt på slutet + odlar du ute så håller den sig ganska så kort

Jeg kan varmt anbefale Blue mystic hvis du vil dyrke en potent cultivar der smager super og absolut ikke lugter i blomst. Har selv dyrket bønner fra Nirvana med stor succes. Lavede fx en plante ude i DK der fik lov at afslutte i telt. Lur lige her...

25-9-2009041-1.jpg

16-11-2009134.jpg

3-9-2009124-1.jpg

16-11-2009121.jpg
 
hindu kush auto från lowlife , luktar ingenting ..alls!

om du skulle få lite mer stinkande phenos någon gång på dina planter skulle jag rekomendera detta . du tar dig till biltema (man kan inte beställa ) köper deras luktabsorbent för 39 riksdaler , köper en sån där regnmätare på bilden och tejpar den svart så att det inte blir alg tillväxt och borrar massa små hål på den övre delen och sedan häller du i en tiondel vatten och resten luktabsorbent 3cm under hålen börjar , sedan skaffar du en dator fläkt och kopplar den på en mobil laddare och sätter den så den blåser ner mot absorbenten , och vipps så får du det luktfritt och högre fuktighet (man kan hålla i mer vatten än vad jag tipsade om )
 

ninj4n

New member
auto viking ak47x sägs lukta ganska lite, eventuell doft skall lätt kunna övertäckas med rökelse eller liknande, killer smoke dessutom!
 

algreen

New member
hindu kush auto från lowlife , luktar ingenting ..alls!

om du skulle få lite mer stinkande phenos någon gång på dina planter skulle jag rekomendera detta . du tar dig till biltema (man kan inte beställa ) köper deras luktabsorbent för 39 riksdaler , köper en sån där regnmätare på bilden och tejpar den svart så att det inte blir alg tillväxt och borrar massa små hål på den övre delen och sedan häller du i en tiondel vatten och resten luktabsorbent 3cm under hålen börjar , sedan skaffar du en dator fläkt och kopplar den på en mobil laddare och sätter den så den blåser ner mot absorbenten , och vipps så får du det luktfritt och högre fuktighet (man kan hålla i mer vatten än vad jag tipsade om ) [URL=https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=41967&pictureid=991354&thumb=1]View Image[/url]

Då är det bara att ställa den inne i utrymmet och låta den göra sin magi? Detta låter väldigt bra om den nu tar bort doften!
 
Top