What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Butterit, öljyt, hasikset ja leivonnaisreseptit

StonedGolem

Member
^^Kyl se vaatii.. ;)
Jos haluaa efektiä saara..

No ei kyl todellakaan :D Noista omista kakuista pääsin pelottavampiin olotiloihin mitä silokeista koskaan oon päässy! Tollanen joku 4cm-5cm ja paksuutta joku 2cm palanenkin toi jo about 6h tunnin olotilat ja nousutkin oli niin pelottavat, että koitin siinä alkuun saada nukuttua ku ei mitää muuta yksinkertaisesti kyenny tekemään. Tää oli siis toinen kokeilu neljä kertaa pienemmäl annostuksella ku eka yritys. Ja pelkästä lehdestä tein butterit.

Lue edelliseltä sivulta enempi noista mun oloista :D
 

prowler

Member
Piti ihan öyskeistä tulla toteamaan, ja sopii muuten nimenomaan tänne syömispuolelle koska yleensä ne öyskeet tulee tänne osotteeseen nimenomaan syömällä, että aivan paras tapa saada jotakin tolkkua niihin hetkiin on yrittää lähteä ulos käppäilemään. Eri asia tietty jos ei edes jalat kanna, mutta muuten se on takuuvarma keino palata senverran maan pinnalle että luonnistuu jokin muukin kun paidalle kuolaus. Yleensä "vittu täst ei pääse ylös" -fiilikset on enemmän pään sisällä kun itse fysiikassa.

Syömingeistä tulee kyl parhaat aina! Harvemmin on vaan kiireisellä aikaa odotella... ;)
 

StonedGolem

Member
Piti ihan öyskeistä tulla toteamaan, ja sopii muuten nimenomaan tänne syömispuolelle koska yleensä ne öyskeet tulee tänne osotteeseen nimenomaan syömällä, että aivan paras tapa saada jotakin tolkkua niihin hetkiin on yrittää lähteä ulos käppäilemään. Eri asia tietty jos ei edes jalat kanna, mutta muuten se on takuuvarma keino palata senverran maan pinnalle että luonnistuu jokin muukin kun paidalle kuolaus. Yleensä "vittu täst ei pääse ylös" -fiilikset on enemmän pään sisällä kun itse fysiikassa.

Syömingeistä tulee kyl parhaat aina! Harvemmin on vaan kiireisellä aikaa odotella... ;)

Vois kyl itelle toimia, mutta ei täl hetkel kyllä ku asun suht ison kaupungin aivan keskustassa, nii kuumottais aivan liikaa :)
 

qzxc

Member
Mainiot suklaamuffinssit med cannabutter

Mainiot suklaamuffinssit med cannabutter

Noin kymmenisen kappaletta tulee.

Elikkäs tästä nopea ja helppo ganjasuklaamuffini -ohje!

Elikkäs raaka-aineet ovat seuraavat:

200 g
cannabutteria, kukasta tehty edelleen paras!
2½ dl
sokeria
3
munaa
4½ dl
vehnäjauhoja
½ dl
tummaa kaakaojauhetta
2 tl
leivinjauhetta
2 tl
vaniliinisokeria
100-150 g
tummaa suklaata / mistä tykkäät
2 dl
maitoa


Valmistus:

Sekoita butter ja sokeri vatkaimella. Lisää munat yksitellen voimakkaasti vatkaten.

Sekoita vehnäjauhot, kaakao, leivinjauhe ja vaniliinisokeri yhteen ja lisää se butter-sokeri seokseen.

Rouhi suklaa ja lisää se joukkoon.

Lisää viimeisenä maito.

Jaa isoihin amerikanmuffini vuokiin ja paista 225c uunin keskitasolla n.15min.


Kuva


recipeImage_32492_300_0.jpg
 
N

nukkumatti

Yo man
Mä en nykyään paista/kypsennä voita enää..Eli ainut lämmitys tapahtuu vedessä keitettäessä. Omasta mielestä tehot on ollut paremmat niissä tuotteissa joita ei enää paista.

Olettekos huomannu samaa??
 

-BG-

Member
Oon aatellu samaa asiaa ja testiä pitäis tehdä. tuossa kun voi hyvinkin olla perää, uudelleen kuumennushan ymmärtääkseni aina vähän hävittää tehoja, oisko nukkis heittää jotain hyvää reseptiä tähän? Tuossa olis just aivan tuoreet butterit odottamassa!

...btw, toi 225c muffareille on ehkä hiukka liikaa. thc nimittäin "tuhoutuu" huomattavasti nopeammin +200 asteessa, tuloksena huono tehoisemmat muffinsit. 175c max!
 
N

nukkumatti

Hellou BG monn.

Olen tehnyt ihan näppituntumalla.. Eli kookospallo ohjetta mukaillen. Mutta sinne sitten tummaa suklaata sulattaa sopivasti ja vähemmän sokeria käytän(inkkari) + viimeksi laitoin varmaan 2 desiä viskiä joukkoon! Jättänyt ne aika "märiksi" eli ei mitään tiukkaa taikinaa.. Sulaa sitten seksikkäästi suuhun poijjaaat ;)

*Tuli pirun viskisiä mutta mielestäni nousi nopeammin hattuun kun oli reilusti viinaa joukossa! :)

Semmosia :)
 

aiu

New member
Laitetaas nyt tänne, kun kuitenkin kyse suun kautta nautittavasta tökötistä. Eli tein tossa green dragonia ekaa kertaa kiehuttamalla 150-asteisessa uunissa käytettyä trimmilehteä 80-volttisessa viinassa n. 20min. Ehkä pari desiä viinaksia ja n. pullollaan oleva pakastepussillinen lehteä. Homma näytti siihen asti menneen kunnolla kun tuli maistamisen aika, shottilasin pohjalle latasin vähän (ehkä 1cl) dragonia ja aplaria niskaan. Ei liian pahan makuinen, mutta ei mitään herkkuakaan. Mitään vaikutuksia ei tosta määrästä tullut, en niitä tosin odottanutkaan, enemmän kiinnosti että miltä litku maistuu.

Ja tästä päästään ongelmaan, juomisesta n. 30min päästä vatsaan rupes juilimaan, niinkun välillä kun kanjapista syömällä/juomalla nauttii. Pakki päätti kuitenkin olla sen verran kauan (joskus aamuyöstä piti herätä vielä käymään vessassa) vittumainen, että ei tota mielellään juo jos pistää vatsan sekaisin. En keksi muuta syytä tälle kuin sen iän ikuisen lehtivihreän. Jotain tolle pitäis keksiä ettei mene hukkaan työ ja matskut. Eli saiskohan tosta vielä jotenkin käyttökelposta vai täytyykö esim. haihduttaa kaikki nesteet helevettihin ja poltella jäljelle jäänyt töhnä?
 

P0tChef

Member
Green dragonia tein ensimmäisestä ulkosetistä aikoinaan. ½kg tuoretta lehteä ja 1l 80% viunaa. Purkkiin muhimaan kuukaudeksi. HYI saatana et oli hirveetä! Teen joukossa koitin ja näpsynä 2cl. Viemäristä meni alas koko tuotos. Olis kiva saada joku toimiva ohje GD:sta.

Oon tehny aina butterit kookosrasvasta. Vaihtelun vuoksi ajattelin koittaa ihan perinteisestä voista. Ootteko kirkastanu voin eka?
 

StonedGolem

Member
Hmmm, selailinpa tätä threadia ja tuli mieleen, että voisin tässä lähipäivinä koittaa ehtiä kasaamaan aloituspostaukseen tässä threadissa jaetut reseptit.
 

Piel

Active member
Veteran
GD ohjeet löytää Cooking:in alaotsikosta eli Brewingistä. Olen suun seurannut niitä ohjeita ja vaikutusta saa ihan varmasti vaikka toleranssia olisikin. 96 volttista jos löytyy, kaveri toi mulle Eestistä. Lisätietoja vielä tänään.

Jos kiehautetaan ainoastaan vedessä niin lisätäänkö siihen kuitenkin butteria jossain vaiheessa?
 

Piel

Active member
Veteran
Prowler: Kiitän linkistä. GD on kyllä toimiva mutta se vie aika paljon MJ stashistä -jos haluaa hyvää tulosta siis. Decarbing on kyllä tärkeä, ilman sitä vaikutus on mielestäni aika kesy. Nyt olen tehnyt niin että uunin jälkeen (5-6min 180C) laitan viinat päälle ja laitan purkki kiehumaan vesikylvyssä ettei viinat kiehauta yli ja sytyttää tulipalon. Tuuletus on myös ehdottoman tärkeä! Alkoholi on helposti sytyttävä kaasu/neste eli varokaa (riski on huomattavasti pienempi kun butaanin kanssa). En anna tinktuura kypsyä sen enempää vaan kun nestemäärä on n 60% haihtunut niin filtterin läpi ja naamaan! Jos olet käyttänyt hyvää matskua niin muutama ml voi olla aikamoinen elämys eli aloita varovasti muuten saattaa iskeä paha trippi.

Kysymys: Ajattelin valmistaa öljyt ISO käyttäen (koht hyvä budia n 30gr) eli kuinka vahva ISO öljyä voi olla? En halua suuria yllätyksiä ;)
 

prowler

Member
Tarkotatko asetooni/isopropanooli (vai mikä lie) kylpyä?! Itellä jääny vielä öljyt ja hasat kokeilematta, mutta pakko sanoa sellanen mielipide että asetoonit kannattaa jättää teollisuuden käyttöön. Isopropanoolista en tiedä hevonvitalista, mutta asetoonista on muita kokemuksia. Watch that stuff!
 

Piel

Active member
Veteran
prowler: Tarkoitan siis isopropanoolia (ISO), monet jenkit kehuu asetoonia mutta epäilen että se voisi jättää kuonaaineita "öljyyn". ISO haihtuu ja liuoksessa ei ole sitten muuta kun vettä eli lopputuote pitäisi olla puhdas. Ajattelin kokeilla QWISO eli QuickWashISO ja silloin kaikki klorfylli, vahat ym ei tulisi mukaan öljyyn joka voisin sitten käyttää GD:n valmistuksessa. En tiedä jos pitäisi tämän jälkeen tehdä dekarboksilaation että saisin suuremman osan kannabinoiideista aktivoiduksi eli muunnettu THC:ksi.

Onks kellään tietoa? :chin:
 

don_veijo

Member


jotain tollasta tullu muutaman kerran tehtyy :tiphat:
ja joo acetonit teollisuuteen mä vannon butskun voimaan acetonista jää aina se sellanen OUTO haju maku siihen matskuun :scripture:
 
Last edited:

Piel

Active member
Veteran
DV: Tuo on siis butaanilla valmistettu? Paljonko ruohoa meni siihen ja minkälainen on vahvuus verraten keskiverto ruohoon?
 

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Saako butista samanlaisissa pulloissa kuin asetonia? Tottunu tekemään asetonilla kun se on niin helppoa. Eroaako tuo prosessi jotenkin asetonihommista?
 
Top