What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Kipeitä kasveja! Oireiden tunnistamisessa tarvitaan apua! (kuvia)

prowler

Member
I'd go with suomi-PERSKELE!

Oon vedelly bio novalla ennen GH:ta eikä voi valitella, Cannaa en ole testannu mutta ottaisin sitä aivan kylmiltäni mielummin!
 

StonedGolem

Member
Vittu! Mitähän mä oon onnistunu taas kusemaan, kun vähä päälle viikon bubblerissa ollut Chocolate Chunk otti juuriin damagea. Seurana siel on siis kaks kappaletta päälle 6 viikkoa vanhoja lr#2 (joissa ei ONNEKSI taida olla af-ominaisuutta). Niitä ajatellen sit pistäny täs BioNovan litkua viikon sisään 2 x 5ml. Voisko tää olla syynä siihen, että tos ku edellisen kerran pistin, niin CC:n juuret alko surkastumaan!? Samoin kävi alkuvaiheessa noille rydereille ja sekin tapahtu päivän tai parin sisään siitä ku olin pistäny ravinnetta.

/EDIT: Ja helvetti ku piti tän just tapahtua ku täytyy tänään lähteä pois kotoa muutamaks päiväks. Nyt joutuu sit jännittämään et millanen näky odottaa kaapissa kun palaa kotiin joulun jälkeen...
 

ganjamanjah

New member
bööst

bööst

eka postaus tänne WUHUU!!! :) Mulla samanlaisia ongelmii kun tossa ekan postauksen ylimmässä kuvassa, elikkäs noita ruskeita pilkkuja ruvennu tulemaan. En usko et ton tekis mikään tuholainen vaan luin tuolta https://www.icmag.com/modules/Tutorials/ et syynä ois magnesiumin puutos :chin: Pitäis lähtee kun pistää "1 tablespoon Epsom salts/gallon of water". Mitäpä sitten toi Epsom meinaakaa?
 

rasras

Active member
Se on yhtä kuin magneesium sulfaatti.
IUPAC name
Magnesium sulfate
Other names
Epsom salt
Bitter salts
 

ganjamanjah

New member
Kiitoksia vastauksesta :) Luin kummiski et toi on menny jollain myöhemmässä vaiheessa ohi, samalla lajikkeella. Niin en usko et taian ruveta tota senkoomin hoitaa, paitsi jos on menossa pahemmaks.
 

Tutuska

New member
Terve!

Minulla on ongelma, johon en ole löytänyt ratkaisua itse, en sitten mitenkään! Kyse on Mandalan lajikkeista, joihin päädyin niitten saamien lukuisten kehujen, sekä kohtuullisen hinnan takia. Kerron teille nyt kasvuolosuhteet ja kaiken tarpeellisen ja toivon, että minua viisaammat ihmiset voisivat ratkaista ongelmani.

Minulla on käytössä 400w hps greenpower (muistaakseni) lamppu, cooltubella teltassa. Lämmöt 27-30 celsiusta valon ollessa päällä ja pimeän aikaan 20-23 c. lannotteita en ole käyttänyt ollenkaan ja kasvit ovat perus kukkamullassa 6.5 litran ruukuissa. veden PH:n olen säätänyt 6.0-6.5 GHEn tippatesterin mukaan. multaan olen lisännyt ainoastaan mykorriza rakeita. ilmankosteus on n. 50-60%.
kasvit kasvavat hitaasti, varret ovat violetit ja lehtiin tulee vaaleanruskeita pilkkuja.
valojakso aluksi 24h nyt 18/6.

Kasvit ovat nyt 2 viikkoisia ja noin 10-20 senttimetriä korkeita, sekä muutama hashberry on alkanut tekemään esikukintoa... Palleja..
 
N

nukkumatti

Fosforia baby!
Anna vaikka PK eliksiiriä/ jotain kalium fosfori ravinnetta vaikka lehtiruokinnalla.

Tulee helposti eteen ylikastelulla tai liian kylmällä juuritilalla.
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
hidas kasvu ja violetit varret, veikkaisin typen puutetta. olisiko aika rueta antamaan vegelannoitteita? myös ylikastelun aiheuttama ph-lukko voisi olla asialla.
 

prowler

Member
Morot! :tiphat:

Mun neuvoilla ei ole minkään näköstä kokemuspohjaa, mutta tuli parit ajatukset mieleen.

Ainakin sellanen että elän siinä käsityksessä ettei mykot riitä perus kukkamullan kanssa viemään prosessia kokonaan lävitte. Jos haluat mennä pelkällä vedellä ja mykoilla niin kukkamultaan pitäis lisätä kalkkia, jotain perus NPK pohjaa (luu & verijauhoja) ja ravinnerikasta humusta tjms (jenkit käyttää madonpaskaa, mitä ei täältä saa, mutta joku komposti tjms ajaa saman asian.). Eli kuvittelisin että sun maasta on mykon hajotettavat yksinkertaisesti loppu.

P/K 13-14 taitaa olla mykolle myrkkyä, että joko mykoa tai sitten PK:ta, muuten täytynee keksiä joku toinen ravinnelähde. EDIT: Paitsi tietenki niinku nukkis sanoo: Lehtiruokinnalla. On se vaan äijä!

Mitäpäs jos tilaisit pullon Flora Nova Bloomia/Biobizz:in bloomia ja koittaisit sillä? Ja näin ensihätään auttais varmasti ihan simppeli merilevä (NEKO merileväuute/Fishmix/Algamic/biolan(?)). Tai nukkiksen tapaan joku guanonpaskatee. Ja näitähän voi antaa vaikka lehtiruokintana! Helppoo kuin lasten teko.

Sitten vielä kloriitti ja pH up/down on myrkkyä mykoille ja organismeille. Vesi aina bubblerin kautta ja niin edespäin.

Toivottavasti näissä on jotain ajateltavaa. Rauhaa!
 

Tutuska

New member
Ph lukko saattaisi olla ongelma... ylikastelua olen varonut, mutta huomasin juuri äsken pimeän ajan lämpötilan olevan n. 13-15 astetta näillä pakkasilla. Mikä varmaankin on ongelmani? +liika kastelu.
Ravinteita olen yrittänyt välttää, mandalan ohjeitten mukaan, ajattelin ihan kokeilla. Ovat nyt siis olleet n. viikon 6,5l pöntöissä ja uskosin siinä vielä ravinteita vähän riittävän, alkuun olivat n. 3 desin ruukuissa taimimullassa. biobizzit löytyy ja ghe:n micro/bloom jos tarvii..
Pitkä aika kun on viimeksi kasvatellut mullassa, pitää kaikki opetella uudelleen. Kiitos vastauksistanne!
 

prowler

Member
No hyvä että on ratkennu! Mulla on kanssa ollu yölämmöt vähän alakanttiin tänä talvena. 12 jakson puolen välin jälkeen tuppaa menemään varret ensin purppuraks. Odotas vaan kun kasvi lähenee loppuaan, tulee meinaan kivat värit esiin! Vähäsen tietty kärsii loppuMÄÄRÄ, mutta laatuun et varmasti tule pettymään! Kylmät yöt tuo vähäsen stressiä niiden elämään. ;)
 

DickSpliff

Member
Nyt on pakko udella kun jonksenki kiintosa ongelma.
Eli pc-stealth:ssa on noin 2vk vanhat PR ja NLxNYCD pr nousee kyl ihan normisti mutta tää toinen krossi se vaa pysyy tollasena sentin mittasena ja vasta toista lehtiparia työntää esii eli törkeen hidas kasvu.
Just vaihoin Pr:n noin 3L ruukkuu ja nl x nycd noin 2,5L ruukkuu olihan se juuria tehny mutta niitäkin todellä huonosti verrattuna pr:ää.
Saa vaa toivoa että piristyy tosta toi kasvi tahti,Multa on sopivan kostea ei märkä,ja alku on puhtaan nätin vihreä väriltää.

Tuli taas paljon jäkäti jäkäti mut siis onko muilla ollu krosseja jotka tykänny "kyteä" alussa tosi hitaasti ja sit ampassu kunnon kasvuu? Ihan uus ongelma itel tämä,yleensä kun ei juurikaan mitää ongelmia ole ollu koskaa,pavut multaa ja noin 3kk ja poikki tyylii menty pitkää ongelmitta.
 

prowler

Member
On. Se taitaa olla niin pienestä kiinni alkuvaiheessa. Jos on esimerkiks vähänkin liian kostea alusta (hapenpuute) niin juuristo ei lähde kehittymään toivotulla tavalla ja kasvu jää hinteläks. Siinä palaa aikaa ennenkun juuristo tulee kuntoon, mutta eipä auta kun odotella ja toivoa.
 

DickSpliff

Member
Pitäs varmaa perehtyä cocoo,mullalla menty aina.
Toinen mitä suunnittelin joku pikku hydro,mut saa ny nähä koska päivittelee välineistöä.
 

prowler

Member
Nähny sellasia puutarhurinverstaan perus dripperihydroja toiminnassa kookoskuitua ruukuissa ja ahh (advanced hydroponics of finland myöskin) litkuilla ja voin suositella. Sillä ei vaan niin helposti verttinä kasvattele, mutta jos ihan perusasennukseen niin helppouden vuoksi laittaisin melkeenpä sellaseen rahani. Siihen tulee siis kaheksan 6,5-11L ruukkua mustalle valuma-alustalle, joka lepää sellasen n.100l reson päällä, josta pumppu jakaa dripperillä ruukuille veden ajastimen avulla. Perkeleellisen helppoa. Toimii myös lekasoralla. Lisäks sillä voi kehitellä helposti itelleen sogin kun laittaa vaan pienemmät ruukut ja enemmän dripperijakoja. Ilmapumpun ja kiven siihen suosittelen lisäämään ja ec mittari on hyvä olla - pH:ta katon aina tippatesterillä. pH mittarit on todella kivoja kun toimivat, mutta kun eivät toimi tulee harmaita hiuksia.
 

kooljay

Member
Voi vittu.. olin reissussa ja sillävälin oli paukahtanu ec yli kolmeen ja kun väsyneenä jaksanu muuta tehdä löin pelkkää vettä pönttöön ja aamusta veteli jo yli neljässä ja ph 6.2 ylimpiin lehtiin siis vaan joihinkin pamppuihin oli tullu mustia läiskiä suoniin eli jonkin sortin kuolioita. Huuhtelulla ei ollu mitään virkaa, ja pumpuniin pesin huolella, oli ihan suolojen kyllästämä. Laskin nyt phoot 5.2 jos toi tyttö vaikka imis noi paskat pöntöstä.. oonko ihan hakoteillä elvytyksessä, pönttöä ei voi pestä kun ei saa teltasta ulos..
 

ambient

Member
Mulla on kans ongelma tossa nft:ssä ku yks kasvi on vetäny ny ittensä ihan keltaseks ja lehtien varret aivan tummat ja joissain kasveissa myös punertavia viiluja varsissa. Pari kasvia mitkä on pöntön valumapäässä on ihan normaalin vihreitä ja muutenki terveen olosia mut muut on hiukan vaaleempia ja yks aivan keltanen. Mitähän tässä kannattas tehdä nyt? Ph ollu kokoajan 5.8-6 ja ec nyt 1,75
 

SirSmokeAlot3

New member
Aaaapuuuva mun afghan kush on vasta 3 viikon ikäinen ja lehdet käpristyy alaspäin ja tuntuu ihan kuin kuivamaan rupeis, tein kyllä tyhmän liikkeen kun olen sitä kastellut hieman liikaa ja menin antamaan bio nova pk 12/14 (tyhmänä luulin et sitä voi antaa milloin vain)

Kuoleeko se nyt vai olisiko jotain konstia vielä pelastaa? Olen ensikertalainen eli siis kokemusta ei ole minkäänlaista viherkasveista.
 
Top