What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Cream Caramel, Green Poison, Jack 47, and Killer Kush (ALL FAST VERSION)

DeceiverZ

Member
Veteran
2 Weeks outside

2 Weeks outside

Killer Kush FV Day 1 outdoors
picture.php


And after 14 days in bright Sun​
picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
 

DeceiverZ

Member
Veteran
2 Weeks outside

2 Weeks outside

Sweet Seeds FV family picture Day 1 outdoors​
picture.php

And after 14 days in bright Sun​
picture.php
picture.php

The pictures don't do these plants any justice.. Two weeks and these beautiful ladies are all loving life! :dance013:

There's a lot of care, love and attention going into these girls every single day. I've given them all a few applications of "Mighty Wash" from NPK industries as a preventative for spider mites. Several of my other plants have had outbreaks of spider mites this season already so I'm trying to keep these ladies from becoming infected. I've also hit them with Neem and Spinosad a few times as a preventative as well.

Thanks for tuning in. I hope you can learn something from my journal!

-DZ :plant grow:
 

doob

Member
very nice looking plants, grown some sweed seeds out myself and they always a pleasure to do
 

jaypp

Active member
Vendor
Veteran
Thanks for updating fella, it's always a pleasure to watch at your pictures.
You have some healthy plants there my friend,
keep up the sweet work :)
jaypp
 

HellRazor

New member
Ei DeceiverZ qual mix ce ta usando para germinação? tava usando humus puro mais não tá pegando e não quero detonar minhas Green Poison que chegaram aqui...
 

Tommy G

:|Sweet Seeds®|:
Vendor
Veteran
Ei DeceiverZ qual mix ce ta usando para germinação? tava usando humus puro mais não tá pegando e não quero detonar minhas Green Poison que chegaram aqui...

Oi HellRazor!

Húmus (suponho que se refira a húmus de minhoca) é muito forte para usar puro. Eu pessoalmente gosto muito de usar húmus nos meus cultivos mas utilizo apenas na proporção de 20% da mistura final se for para vegetativo e 10% se for na fase do transplante pré-floração.

O DeceiverZ já nos esclarece sobre a mistura de terra que está usando e se você conseguir pegar uma igual então aposta forte porque os resultados do DeceiverZ estão aí à vista de todos: plantas muito saudáveis e de crescimento explosivo. Logo, a terra só pode ser boa :biggrin:

Um abraço a todos e doces fumos!! :tiphat:

tommy
 

DeceiverZ

Member
Veteran
Ei DeceiverZ qual mix ce ta usando para germinação? tava usando humus puro mais não tá pegando e não quero detonar minhas Green Poison que chegaram aqui...

Também uso húmus, mas apenas muito pouco porque se usar muito pode fazer que suas plantas crescem estranho e deformado. Se fizer exatamente o que tommy explicou com 10-20% na mistura final, vai fucionar certinho. Você já viu os resultados do Tommy? Este rapaz Português definitivamente sabe o que está fazendo! :biggrin:

Eu não sei exatamente como se chama em Português, mas no início com sementes ou clones, eu uso "musgo de turfa" junto com produtos que contém micorrizas.

Boa sorte e espero que as suas sementes não morrem!! So ter paciência e ser atencioso meu amigo.

-DZ
 

HellRazor

New member
Valeu Tommy G! DeceiverZ vocês são demais! na verdade eu ja fiz uma primeira experiencia com a Green Poison F1 e gostei muito do resultado! vou acompanhar seu outdoor de jack 47 F1 tamo junto galera!
 

HellRazor

New member
A outra coisa cara: eu não to conseguindo pegar clones de GP F1 tá muito dificil, você pode me mandar uma mp com os materiais especificos para construir um cloner que nem o seu, tipo a bomba de agua ou ar ja tenho, mas queria saber do reservatorio e talz, pois vejo que cabe bastante clones no seu, e em que ambiente exatamente você deixa eles? eu tiro clones com uns 21 dias aqui, se você conseguir de Green Poison F1 em menos tempo avisa aqui pra gente saber!! fui \o/
 

DeceiverZ

Member
Veteran
A outra coisa cara: eu não to conseguindo pegar clones de GP F1 tá muito dificil, você pode me mandar uma mp com os materiais especificos para construir um cloner que nem o seu, tipo a bomba de agua ou ar ja tenho, mas queria saber do reservatorio e talz, pois vejo que cabe bastante clones no seu, e em que ambiente exatamente você deixa eles? eu tiro clones com uns 21 dias aqui, se você conseguir de Green Poison F1 em menos tempo avisa aqui pra gente saber!! fui \o/

Existem varias maneiras pra fazer clones pegar. Eu construí a minha cloner ja faz muito tempo cara.. mais nao foi muito dificil ou complicado. Há bastante tutoriais por ai com lista de peças que você pode usar para obter idéias e construir seu proprio. Acho que o que é mais fácil do que construir uma é usar cubos de rockwool (nem sei como se chama fora do EUA). O único problema com clonadores que usam bombas, é que há mais coisas que podem falhar e causar problemas. Eu aprendi da maneira dura que as vezes o mais simples é normalmente o melhor

Você deve ver as raízes dentro de 8-12 dias... Se demorar mais do que isso, provavelmente não está dando o suficiente de algo que eles precisam. Faça alguma pesquisa sobre as práticas de clonagem porque há muitas maneiras de ter sucesso com clones.

abraços
-DZ
 

DeceiverZ

Member
Veteran
Home-made hydro cloner

Home-made hydro cloner

picture.php
picture.php
picture.php
picture.php

Those are just regular PVC fence posts that were re-purposed. Manifold is easy to make with PVC pieces.
 

DeceiverZ

Member
Veteran
But here is my preferred means of taking clones.
Meu método preferido. Eu vou explicar isso em Inglês para mais pessoas podem beneficiar das informações aqui :good:

picture.php
picture.php
picture.php
picture.php

The rockwool takes about 3 days longer but are much more maintenance free. In the cloner I get 100% success rate but with rockwool I have noticed that maybe 2% won't make it. The stems become too water logged and will sometimes die... but this is more because of my technique which could use some improving.

It also helps to keep the clones in a more humid environment so that they don't need to transpire too much water. I also trim their leaves to help with this. If you wish to make the cloning process go faster, you can heat up the root zone and this will shorten the time by 3-4 days in my experience.

Best wishes to everyone who struggles with cloning!

-DZ
 

DeceiverZ

Member
Veteran
CC FV Pheno #1 (27 Days after 12/12 flip)

CC FV Pheno #1 (27 Days after 12/12 flip)

Different buds, same plant. All CC pheno #1 shots. Didn't turn off the HPS so had to use white balance so please excuse any off colors..

27 Days Flower
picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
 

DeceiverZ

Member
Veteran
CC FV Pheno #4 (27 Days after 12/12 flip)

CC FV Pheno #4 (27 Days after 12/12 flip)

Different buds, same plant. All CC pheno #4 shots. Didn't turn off the HPS so had to use white balance so please excuse any off colors..

27 Days Flower

picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
 

DeceiverZ

Member
Veteran
CC FV Pheno #2 (27 Days after 12/12 flip)

CC FV Pheno #2 (27 Days after 12/12 flip)

Different buds, same plant. All CC pheno #2 shots. Didn't turn off the HPS so had to use white balance so please excuse any off colors..

27 Days Flower

picture.php
picture.php
picture.php
picture.php
picture.php


I believe CC pheno #2 to be the most promising. She has a great calyx formation and it appears as though the bud to leaf ratio will be very favorable. She is also giving off the most odors so I am hoping she's a winner in all categories. We shall see..

Any requests on the next set of photos? There's still
-Killer Kush FV
-Green Poison FV
-Jack 47 FV​

Thanks for checking out my garden of labor and love. Peace out friends
 

doob

Member
J47 please, got 4 on the go at the moment, hoping for good things. Just chopped a cream caramel which is looking a nice smoke
 

HellRazor

New member
Men that thing is insane! caraca que dahora mano! essas são de Green? essa strain é feroz, valeu pelas fotos cara! olha ai vou deixar uma fotinho pra vc de um vegetativo de 400W HQI, como você pode ver ela cresce que nem um monstro apesar da pouca luz, sem treinamento nem nada ó:
pgviglvj9
 

Latest posts

Latest posts

Top