What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ilmastointi

G

Guest

Olen kyllä erittäin tietoinen homeen vaikutuksista koska olen asunut homeisessa vuokratussa talossa. Olen myös tutustunut puutarha-alaan ja opiskelen biologiaa. Tuntuu vaan vähän erikoisen kevyeltä V1ru5 nimimerkin suhtautuminen että ei siitä talossa ole haittaa. Meinasin kyllä lisätä tuohon ensimmäiseen viestiin että ei tee keuhkoillekkaan hyvää mutta pidin sitä lähes itsestäänselvyytenä että jos talo jossa asuu joka homehtuu niin se aiheuttaa toki jatkuvaa itiöiden leviämistä sinne keuhkoihinkin yms. otollisiin paikkoihin.
Ehä miä pahalla, tuo on vaan oikeesti aika vakava juttu ja varsinkin kellarissa kannattaa olla tarkkana.
 

H@|lu

Member
defster said:
Itelläni toimii kugutilana wc/suihku ja siellä pyörii 400w sekä pöytätuuletin + wc:n oma tuuletusjärkkä, tämä kombo pitää lämmöt mukavasti 30:ssä. Vegekaapissa (pieni 2-ovinen) pyörii 250w natikka ja siellä tällähetkellä vain pikkutuuletin ja vähän ongelmalliset lämmöt, paikka on eristetty valojen takii aika tukevasti eikä ilma kierrä, lämmöt nousee harmillisesti yli 30 mut jotain pitäisi kehittää. Et semmottia. (varmaan jää se kehittäminen sielläkin toisen pöytätuulettimen hommaamiseen, kun ei ufoon ole varaa.)

Mo defster! ! :wave: Kannttaa katsella noilta yrityksiltä jotka toimittavat rekannestyömaille sälää esim.ilmastointiputki.,kanava puhaltimia :wink: hhyvin hiljaisia ja imu/puhallusteho on loistava Esim. Onninen'´, Ahlsell tai waikka muita Lvi yrityksia...

itselläni hyvä mäiha kun tuttu työskenlee tuollaisessa firmassa.. sain sisään osto hintaan 40€ 125mm 320 tai olla litroi--> :Bolt:
 
G

Guest

Hei


Bassbababa

Niin, tuskin kukaan jaksaisi homeen kanssa pelleillä mutta monia ei kiinnosta koko asia.

Lopputulos on että home ja yrtin valmistelu eivät kuulu saman viivan alle.

En ajatellut enkä halua astua kenenkään tietämyksen päälle.


H@|lu

Olen huomannut saman eli halvemmalla pääsee kun etsii lvi-puolelta kuin "alan" liikkeistä.

Melkeempä polkuhintaan vielä.

Kumma etteivät kasvatusliikkeet osta laitteita suomalaisista tukuista.

Luulisi että näkyisi voitoissa


Cuffs
 
Last edited:

H@|lu

Member
Bassbababa said:
Olen kyllä erittäin tietoinen homeen vaikutuksista koska olen asunut homeisessa vuokratussa talossa. Olen myös tutustunut puutarha-alaan ja opiskelen biologiaa. Tuntuu vaan vähän erikoisen kevyeltä V1ru5 nimimerkin suhtautuminen että ei siitä talossa ole haittaa. Meinasin kyllä lisätä tuohon ensimmäiseen viestiin että ei tee keuhkoillekkaan hyvää mutta pidin sitä lähes itsestäänselvyytenä että jos talo jossa asuu joka homehtuu niin se aiheuttaa toki jatkuvaa itiöiden leviämistä sinne keuhkoihinkin yms. otollisiin paikkoihin.
Ehä miä pahalla, tuo on vaan oikeesti aika vakava juttu ja varsinkin kellarissa kannattaa olla tarkkana.

NOU worry bE PÖpi :canabis: homeista tietoakaan:D tarkkaillaan paivittän
mutta kiitoksia huolenpidosta! im in right place :woohoo:
 
G

Guest

Cuffs said:
En ajatellut enkä halua astua kenenkään tietämyksen päälle.
Ei tässä mitään, jos ns. varpaille astuit niin ei hätää mulla on turvakengät. ;P Hyvä pitää vaan mielessä/tuoda julki oma näkemys ja kokemus asiasta. Tuttavalle alkoi tulla jo tuosta muutaman kk:den asumisesta oireita keuhkoihin ja hankittiin paikalle rakennustarkastaja joka sanoi että muuttakaa pois ja mielellään heti. Eikä saatu ees vittumaiselta vuokraisännältä rahoja takaisin. "Ottakaa yhteyttä lakimieheeni, minä en asiasta keskustele." Henkilö jonka alivuokralaisena asuin ei jaksanut tehdä asiasta sen suurempaa haloota ja homma kuivu siihen.

Pitäs vissiin käydä liimaamassa kuminen perse sen äijän seinään. :moon:
 
G

Guest

Bassbababa: Siis, pointtini oli että mieluiten home talossa kuin home keuhkoissa.

Toki jos materialisti olet niin ymmärrän kantasi, että talo on arvokkaampi kuin oma henki. :)

Disclaimer; En omista taloa, enkä tule omistamaan vielä kymmeneen vuoteen, ainakaan. Mielipiteeni voi olla "väärä" (joidenkin mielestä), mutta ajattelu tekstejäni lueskellessa on sallittua.
 
G

Guest

v1ru5 said:
Bassbababa: Siis, pointtini oli että mieluiten home talossa kuin home keuhkoissa.

Toki jos materialisti olet niin ymmärrän kantasi, että talo on arvokkaampi kuin oma henki. :)

Disclaimer; En omista taloa, enkä tule omistamaan vielä kymmeneen vuoteen, ainakaan. Mielipiteeni voi olla "väärä" (joidenkin mielestä), mutta ajattelu tekstejäni lueskellessa on sallittua.

jos on talo homeessa ni se on äkkiä keuhkoissaki :bat:
Ellei sit jotia michael jackson happitelttoja oo sinne millenium nuke shelteriin kyhätty niiku mulla on..
Kyl noi homehaitat huomaa aika nopeesti. Armeija-aikoihin joutu yöpymään siellä Helsingin Töölön kuljetuskomppanian tiloissa mitkä on ihan homeen vallassa ja kyllä aamulla huomas ettei kaikki ollu kunnossa..
Silmät turvoksissa ja henki ei meinannu kulkee.
Pitemmän päälle hemmetin vaarallista.
Ovat onneksi sittemmin sulkeneet ainakin pahimmin homehtuneet osat siitä talosta..
Oli miten oli, ei sen homeen kanssa kannata pelleillä.
:wave:
 
G

Guest

Joo yhdyn BadTicketin kommenttin kans et itekki tuli huomattua intissä ku 180 päviää siellä oli (nukuin kans metässä leireillä) nii kyllä hyvin äkkiä huomattin että resurssit ei ollut riittänyt remppaan / hoimeiden hoitamiseen ja aina oli "köhö" ja semmonen räkätauti ja vähä huono olo, niinku ois impannu hometta. Mut anyway, hyvä et keskustellaan ja tuodaan julki erilaisia mielipiteitä ja kantoja ! Muutenhan tästä maailmasta ei tulis mitään jos kaikki suoraan pommitetaan ajattelematta niinku tää meidän diktaattori George Double U Bush tekee. :asskick:
 

H@|lu

Member
defster said:
Joo yhdyn BadTicketin kommenttin kans et itekki tuli huomattua intissä ku 180 päviää siellä oli (nukuin kans metässä leireillä) nii kyllä hyvin äkkiä huomattin että resurssit ei ollut riittänyt remppaan / hoimeiden hoitamiseen ja aina oli "köhö" ja semmonen räkätauti ja vähä huono olo, niinku ois impannu hometta. Mut anyway, hyvä et keskustellaan ja tuodaan julki erilaisia mielipiteitä ja kantoja ! Muutenhan tästä maailmasta ei tulis mitään jos kaikki suoraan pommitetaan ajattelematta niinku tää meidän diktaattori George Double U Bush tekee. :asskick:

Joo tosta resurssi jutust meillekkin hölistiin intis oli nääs asbestilattiat.. siel sit mentii... ja oli siivous sen mukaistakin (siis me siivottiin) :badday:
 

Matti

Member
Hmm...

Vähän kiinnostaisi taas koklailla 400w natikkaa, viime kerta jäi kesken huonon päihdepolitiikan takia. Eniway, en muista tarkalleen oliko sillon käytössä minkä tehonen ufo. Nyt käytössä 160/m3h ja cooltube, teltaksi vanha tuttu homebox small.
Mimmoista tuuletusta te ootte käyttänyt 400w natikassa? Riittäisikö omani?
Nykyään käytössä eslejä natikan seassa, mutta ton 400w kanssa tuskin mitään ylimääräistä, mietityttää tuleeko budista yhtä tiivistä...
 

nautilus

New member
Hmm...

Vähän kiinnostaisi taas koklailla 400w natikkaa, viime kerta jäi kesken huonon päihdepolitiikan takia. Eniway, en muista tarkalleen oliko sillon käytössä minkä tehonen ufo. Nyt käytössä 160/m3h ja cooltube, teltaksi vanha tuttu homebox small.
Mimmoista tuuletusta te ootte käyttänyt 400w natikassa? Riittäisikö omani?
Nykyään käytössä eslejä natikan seassa, mutta ton 400w kanssa tuskin mitään ylimääräistä, mietityttää tuleeko budista yhtä tiivistä...

Kyl tuo 160m3/h riittää nelisataselle. Oikeestaan ihan hyvinkin, kun on cooltube ja alle kahden kuution teltta.
 

Latest posts

Latest posts

Top