What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

"under trappen"

Trolden

Member
hey forum...

så er der startet et nyt rum igen igen igen igen...
denne gang er der kun 2 planter af gangen, i et oldsmoker inspireret bobbelbox system!

først et billede af indgangen...
IMG_6581-1.jpg


og så et med døren åben...
(troede jeg! men det var der ikke he he)

nå, jamen så kommer der et af loftet med åben dør... rummet er under en trappe! :)
IMG_6549.jpg


og her er hva der er under...
IMG_6553.jpg


lyset er en 400w hpi pære i 150mm cool tube kølet af ca 550cm2 luft og en honey well og kulfilter...
IMG_6526.jpg


de 2 planter er ww men den ene blev lidt femm agtig pga. avstanden på pæren tror jeg, de er begge fra samme mor!
IMG_6523.jpg

IMG_6553.jpg


her er 2 af den femm agtige
IMG_6554.jpg

IMG_6551.jpg


og her er 3 billeder af en bg:) som lige får et dyb i karret og sat til vegge :)
IMG_6566-1.jpg

IMG_6564-1.jpg

IMG_6575-1.jpg


og her er lige de sidste af de 2 ww rødder
den femm agtige
IMG_6558.jpg


og den anden...
IMG_6559-1.jpg


jeg vil opgradere med en 1000w ballast til d.1 he he men indtil så bliver de vegget med den 400w hpi her.

nårhe ja... så er der en eltavle jeg er igang med men i kan jo lige se...
IMG_6538.jpg

IMG_6539.jpg

IMG_6540.jpg

IMG_6541.jpg


og så lige min udluftningsting
IMG_6544.jpg

papkanalen skal laves så den går fra top til bund, og der er et 4cm i diameter hul, der var i hver trappetrin i forvejen, jeg håber at det er nok!!!

rummet er 1,20 x 1,20 x 2,30cm




skriv og spørg endelig
 
Last edited:
C

cdd

ser godt ud trolden. nice sted at have et g-room... måske lige bortset fra skråningen :)
 

Trolden

Member
hey forum :)

det ender nok med at det bliver et scrog grow, ww er vist krydset med en blueberry men det finder jeg ud af senere helt! det kan ænde med hva som helst tror jeg... i den gode ende vil jeg tro :joint:
 
Meget intersant, men må vi ikke se et billede af din trappe udefra, der hvor luften kommer ud !?

og hvor meget larmer det.. ?
 

Trolden

Member
hey bright... jeg kom til at slette de billeder desværre :-| men de kommer i næste update.. jeg har også næsten lavet ventilationskassen der fordeler det igennem hullerne færdig her til aften, men jeg løb tør for tape he he
jo, og så er kulfilteret og motor hængt op også :joint: og larmen er ikke til gene, og den er mindre i soveværelset... den er godt lydisoleret den dør :)
 
Last edited:

Trolden

Member
hey forum...

så kunne der blive til et par billeder fra en mobil.

først et for 6 dage siden
IMG_6553.jpg


og så et fra idag :joint:
Fotografier-0003.jpg


og her er der et af trappen ude fra
Fotografier-0004.jpg


og så gik min vens tlf kold for strøm uden at de andre billeder nåede på kortet he he
 

Trolden

Member
hey forum...

så kom der en med ok kamera og tog lidt billeder
og jeg har ehvervet mig en timer som jeg vil mene kan bruges :) her er først et par billeder af timeren...
el_2.jpg

jeg ved ikke om de farver i displayet forsvinder når jeg sætter det til? men det er kun på billederne at de er der.
el.jpg

den skal nok kunne indgå istedet for en alm. timer håber jeg!

og så et billede af den fimmagtige plante i toppen der desværre led under en pilfinger he he
del.jpg


og en lille top af den anden plante...
tops2.jpg


og så lidt af planterne og deres rødder
setup_side2.jpg

setup_side1.jpg

set_up.jpg

roots3.jpg

roots2.jpg

roots1.jpg


planterne har kun fået lidt ph+ og ph-, og 1.5L ghe onepart totalgro og en slat dimond nectar som jeg havde stående :)
jeg er meget imponeret over hvor meget fart der er på he he, det er første gang at det er bobbelbox!

til blomstring har jeg en halv omgang canna akva bloom 2 part mener jeg det hedder... + de 2 forskellige tri-paks fra ghe og en næsten fuld pk13/14 fra canna...
kan godt se at det bliver knebent med at få den ballast hjem som jeg skal blomstre med i tide! men den kan desværre ikke blive bestilt før om 14 dage :violin: he he! men leder også efter et passende net til scrog nu.
i rummet er der plads til noget der er 113cm i dybden, og bredden er120cm + det der kræves i højre side om nødvendigt... jeg går meget og overvejer et rivnet til scrogget.. fra rivnettet når de kommer i blomst kan de strække sig ca. 165cm før de rammer glasset på cooltuben når glasset er helt oppe :jump:
 

doktoren

Active member
Lækkert Trolden!
Tænker på at bakse et lignede hydrosetup op...
Glæder mig til at følge dit grow

Doktoren
 

oldsmoker

Active member
Hey Trolden lookin good m8
those bubble boxes perform real good and are so easy to maintain
at the end of the run just fill it up with klor vand let it stand 24 hours
rinse with water 2 times and your ready for the next grow
 

Trolden

Member
update

update

hey forum...

så er der en ny billede update :)
001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg


og et par billeder af forbruget :)
01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg


tempraturen...
tempratur.jpg


udluftningen og blæsere! den crome er fra harald nyborg og koster under 200 og er langt bedre og mere lydløs en honywellén...
udsug1.jpg

udsug2.jpg
 

Trolden

Member
ja det regner jeg med...
jeg har ikke penge på kontoen før den 30. og der bliver der bestilt en 1000w ballast og en ren blomsterpære til den tid, og så kommer den nuværende pære til at hænge ved siden af i de første par uger for at de lige kan få lidt af det rigtige specktrum før sensommer lyset overtager, jeg tror at jeg kommer til at få et lille varme problem hvis de begge køre nemlig, så det bliver vist kun i starten at de får extra tror jeg...

men imorgen bliver der bestilt en Milwaukee "SMS310 EC Monitor" så der kan komme styr på det :)
synes at den er det fedeste meter lige i øjeblikket så hvis der er nogen der kan finde noget mere cool inden imorgen så bliver det, det!
http://www.eseasongear.com/mismcoecmosm.html
 

Trolden

Member
hey forum...

aner ikke om det kun er mig? men jeg sidder tit og nørder på nettet efter gro ting he he! men synes lige at jeg ville dele denne her side

www.somocohydro.com

den har meget geil og lir i "environmental controllers" afdelingen som er overdrevet, men så kan man se hva der er af legetøj, og måske få fixe ideer til sit rum he he
jeg kunne helt sikkert nemt fylde for 50000 ind under "trappen" til min ene kvm. :muahaha:

UPDATE he he
så er der bestilt:




This email is to confirm the receipt of your recent order from eSeasonGear Yahoo Store.
Name Code Qty Each Options----------------------------------------------------------------Milwaukee SMS310 EC Mil-SMS310 1 72.50Monitor, SMS 310Milwaukee SMS122RS pH Mil-SMS122RS 1 103.50Controller, Reversed Subtotal 176.00 Shipping 38.00 Tax 0.00 Total 214.00

http://www.eseasongear.com/mism2.html

http://www.eseasongear.com/mismcoecmosm.html

jeg glæder mig som et rigtigt lille barn he he :jump:
 
Last edited:

Trolden

Member
update

update

hey forum...

jeg har her til morgen hældt over 50L. vand i siden sidste billede update, de drikker vildt meget nu! jeg skal snarest ud efter en "transportkasse" mere med låg til et resouar så der er noget mere vand he he... det ender nok med 2 kæmperødder :-D

først et billede af den bg som jeg har fået! den har stået et stykke tid under det andet og har manglet alt i forhold til de 2 andre. men den skal nok få en god tur næste gang med en kalishakra. den kommende kali er ved at blive fundet ud af 5 frø hos en kammy. men der går jo lang tid ennu, men så ved i det ;-)
P9260014.jpg


og så kommer der en stripe billeder der vist taler for sig selv :-D
P9260001.jpg

P9260003.jpg

P9260005.jpg

P9260006.jpg

P9260007.jpg

P9260013.jpg

P9260008.jpg

P9260011.jpg

P9260010.jpg

P9260012.jpg


sidste uges forbrug:
02.jpg


og nu:
P9260009.jpg


det er godt at der er højt til loftet :-| men som sagt tideliger så bliver min 1000w ballast først bestilt D. 30 og det er en hpi pære fra phillips på kun 400w... der sidder i nu... er det ikke klogest at vente til nettet er fyldt helt ud og jeg har min 1000w til at give den top her maks blomsterlys. så bliver nettet jo også extra tykt og fyldt helt ud inden...?!? er selvfølgelig godt klar over at der skal noget vind på! og jeg går også og kigger efter en god boxventilator der ikke larmer.

hvis i har nogle forslag skal i være velkommende, det begynder jo og se lidt vildt ud, og jeg har ikke kunnet finde noget der var så tæt helt ud til kanterne som mit, eller for den sags skyld der ligner det samme...
det er en ww med noget blueberry har jeg fundet ud af, og den kender til stræk. skal den trimmes inden? har set at der er andre der fjerner alt under nettet af blade???
 

Trolden

Member
hey forum...

så er der bestilt en masse ting. mens vi venter på de ankommer så er der lige et par billeder...
PA010061.jpg

PA010059.jpg

PA010060.jpg

PA010062.jpg


en lille update af bestilte ting:

Milwaukee SMS310 EC
Milwaukee SMS122RS pH
1 stk. Eheim 1046 universalpumpe
1 stk. Metallufthaner (8 udgange)
1 x INTERVAL TIMER (MK111)
1 x Intelligent PC-styret stikdåse m/4 udtag SIS-PM (N-EL-SP1)
1 x TotalGro 1 Liter
5 x JoJo (Udtræks længde ca. 130cm)
1 x Måle bæger 1000ml (10ml opdeling)

og så har jeg også bestilt en
CAP NextGen 1000 watt Digital Ballast MH / HPS - C.A.P.

og så mangler jeg at finde en HORTILUX SUPER HPS med 145000 lumens i et rød spectre! jeg tror at den er rigtig god!
men det må blive imorgen... :jump:
 
Last edited:

mr.indica

Member
det bliver et stort stræk dine planter kommer til at lave når den 1000 watter
kommer op glæder mig til at se om du kan styre det !!!

hvor lang tid går der før vi for planterne at se i blomst ???

mvh indica
 
Top