What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Den svenska tråden

Marijuanaut

Active member
Nån gång ska jag prova cocos...har läst mycket om det+sett dina odlingar verkar funka riktigt bra ! ska bli kul o odla hydro..lite mera meck än jord men dom ska väl bli lite fetare o mer potenta har jag hört..om man gör rätt dvs :rolleyes: vi får se hur det går !

BxSH 2.5 vecka


 
G

Guest

Jag vet inte om det finns någo outdoors people här men har ni någo förhoppningar om hur varm hösten kommer att vara?... Finland..O Sverige e ju samma land då det gäller ganja o utomhusodling? Någo insikter?

Så här ser de ut hittills från förra söndagen



De har packat ihop trädgården under den senaste veckan. Hoppas på solsken tills november, det blir ju 12/12 nästa veckoslut på mina kordinater. Någo nytta måste vi väl också ha av global varming! Kaffeskörden sket sig i brasilien i år pga. låg temperatur så kanske vi blir som Holland o kan blomma länge. Men det e sen upp till mr/mrs X

Huvudsaken är att växterna e glada på sin semester då jag mig trodde vara in charge tidigare men nu endast e åskådare. Utomhus e det naturen som bestämmer. Ingen ide att bygga växthus då de rymmer utanför gränserna :joint:
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

aurinko kyllä on ykkönen :D

tjena soul fertilizer :D

om ni har MYCKET otur kanske ni far de här jätte heta somrarna hehe - verkar into troligpa ett tag men - det kanske e lättare att flytta ner till medelhavet hehe :D

coco e fin fint :p








 
G

Guest

Ser fin fint ut också!

vad är det som man odlar?

looks good...

Nå hej, desto närmare ekvatorn desto bättre! altting blir bättre närmare ekvatorn..

Jag kan ju inte mera tala om plantor eller buskar, de e träd.. större än normalsize hobbitar

Solen e tokig!

borde odla lite på fönsterbrädet oxo på vintern bara för att inte bli deppig...

:lurk:

dem plants crazy.. and nice
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

kolla in linken en mi sig fór info om plantorna -

jag odlar
SuperSilverHaze x PineTarKush - 2 olika fenotyper - en hybrid pheno och en sativa pheno
SCBB/PTK x PTK
powerkush
astrofog
blackdomina x lowryder
 
G

Guest

ok. kollas...

men dessa odlar du ju inomhus eller hur?

Förutom LR special spacepodina...

Har du för mycket av dem whacky?

så många att de vill strida emot postkoden?

Gossen har ju fidi ganja nursery!

Enough to make a mad man sane and a blind man see

Man kunde ju kalla dig clone man X (looking at something familar)

Du har lite special mix där. Damn Bro!

:joint:
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

jag har odlat inomhus tills nu - och nu är planen att vega inomhus och sedan blomma utomhus - vi räknar med att kunna göra det under hela vintern - kanske 3 skördar mer eller mindre.

vi har inte manga plantor egentligen - för tillfället.

cloneman är en mer eller mindre välkänd cannabis-odlare - och en vän :D

alla plantor e glada utomhus hÄr - och jag med hehe :D

peace
 
G

Guest

Inte är vi ju ledsna (what me sorry) men tänkte ifall du har några bra tips för nästa år? Man lär ju sig en massa bara genom att odla, men på någo sätt vill jag inte odla endast LR. Gillar stora plantor. Utomhus e de glada. Måste bero på solen men inte e man ju glad under lysrören i skolan heller. Happy Sunshine Reggae

-SF-
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

däruppe kan man nog bara odla LR utomhus

om du vill ha andra varianter blir du nog tvungen attgöra det inomhus :D
 

Marijuanaut

Active member
Dax för en uppdaterning !
3.5 vecka i blom...kanske skulle ha tagit större krukor..med tanke på att dom behöver nog 10 veckor...än så länge behöver dom bara vatten var 3:e dag
i värsta fall får man väl plantera om dom :chin:

ha det gött !






 

Colliedude

Member
yoyoyo

odlar 12 female Easy Bud, 2 Big Bud och 2 AK47. Har haft lite PH problem (tror jag), dvs. bruna, torra fanleaves och ofattbart seg tillväxt, men de mår lite bättre nu och många har fått nya, lovande skott.
Inledde 12/12 idag och trots att jag räknar med mindre skörd pga plantornas skick så hoppas jag ändå på det bästa ;)
 

Colliedude

Member
by the way, vad kör ni med för odlingsmedium? Jag har hitills bara använt lågklassig jord från typ Konsum och andra skitställen, men vill gärna höra vad ni brukar använda.
Nästa gång ska jag ha 1/3 Perlite, 1/3 Vermiculit, men jag vet inte vad den tredje tredjedelen ska bestå av...några förslag?
 
G

Guest

Hej

utomhus kör jag med bio-kompost men som det ser ut behövs ingenting...

Jah flowers.. man måste ju snart börja buga för blommorna

 
Last edited:
G

Guest

Hur fan skall jag få det hem? måste väl ringa E.T

:abduct:

jaa.. varför inte 1/3 kompost? Växterna tycker ju om det.. å organic e ju alltid ett plus.. då behöver du inte gödsla med koncentrat heller.. smakar bättre så
 
Last edited:

Marijuanaut

Active member
Colliedude said:
by the way, vad kör ni med för odlingsmedium? Jag har hitills bara använt lågklassig jord från typ Konsum och andra skitställen, men vill gärna höra vad ni brukar använda.
Nästa gång ska jag ha 1/3 Perlite, 1/3 Vermiculit, men jag vet inte vad den tredje tredjedelen ska bestå av...några förslag?




Hej Colliedude...jag använder kogödsel o p-jord,köpt på Plantagen..blandar det 50/50 + perlite..leca kulor i botten av krukan..funkar grymt bra :)

ha d gött !
 

Marijuanaut

Active member
Då var det dax igen för lite nya bilder...7 veckor o damerna börjar feta till sig en aning.lukten blev lite för stark för 2 veckor sedan så jag beställde en vaportek...tar bort lukten helt..otroligt hur bra den fungerar..kan verkligen rekomendera den om du har problem med den härliga doften av dina flickor :)

ha d Gött











 
Last edited:
Top