What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Horselover Fat takas hommissa

Horselover Fat

Member
Veteran
Kiitos. Jännittävä näytelmä vielä edessä kun budit oikeasti alkaa turpoamaan.

Päätin, että on pakko kuitenkin pitää tota vaatehuoneen ovea auki. Ei tule liian lämmintä, mutta kosteaa tulee... Kosteusmittari arpoi 66%
 

P0tChef

Member
Mukavan vihriä patja sulla tuolla teltassa. Kelpaa poimia hedelmät puskista. Ei voi muuta ku hattuu nostaa. :tiphat:
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Lienee "viikkopäivityksen" aika... laitan tällä kertaa vähän useamman kuvan.

Nyt on siis neljä viikkoa 12/12.

Ihan kivasti hommat edityy. Noita kasvukärkiä on muutamassa kerroksessa ja varmaan vähintään alimmat (verkon yläpuolella ovat kuitenkin) kannattas ottaa pois, mutta en ole ennen tuon verkon kanssa puuhaillut ni ajattelin jättää ne, jotta näen mihin asti muuttuvat ihan kunnollisiksi budeiksi. Ei se nyt niin paljon haittaa, jos hötöä tulee... saa siitä sitten kivasti leivottua ja voi höyrytellä sitä menemään sillä aikaa kun kunnolliset budit kuivuu ja curee vähän.

Kuutisen viikkoa varmaan vielä jäljellä.
 

Attachments

  • DSC_0667.jpg
    DSC_0667.jpg
    89.1 KB · Views: 31
  • DSC_0679.jpg
    DSC_0679.jpg
    111.4 KB · Views: 32
  • DSC_0680.jpg
    DSC_0680.jpg
    86.8 KB · Views: 23
  • DSC_0681.jpg
    DSC_0681.jpg
    88.9 KB · Views: 32
  • DSC_0685.jpg
    DSC_0685.jpg
    115.4 KB · Views: 26

Horselover Fat

Member
Veteran
Pari kuvaa tekniikasta.

Mulla on hiili teltan ulkopuolella. Ufo on tommosen puisen yöpöydän sisällä. Leikkasin takaseinaan aukon ja vuorasin sen boksin ääntä eristävällä matskulla. Laitoin samasta tavarasta vielä pienet tassut sille laatikolle. Ufon äänet vaimeni käytännössä täysin, mutta putkessa liikkuvasta ilmasta tietenkin tulee ääntä.

Toisella puolella telttaa on noitten Autopottien reso. Pidin siinä alkuun ilmausta, mutta se vitun ilmapumppu pitää ärsyttävää ääntä, joten jätin sen vaan pois. Noi kasvit imasee kolme ämpärillistä juomaa jossain neljässä päivässä, joten ei se litku ehdi pilaantua (sinne pönttöön jää muuten vaan jotain litra vettä, joka on sit helppo vaan kaataa pois!).

Itse Autopotit ei pidä mitään ääntä ja sinne valuu vesi painovoimalla. Kuvassa yksi Autopotti ilman kanttaan ja kuvanottohetkellä melko tyhjänä (ja salaman kanssa kaikki näyttää ihan helvetin paskaselta, sori vaan).

Mä en pidä mitään tuuletinta tuolla, enkä ole ennenkään sellaista käyttäny. Ne on mun mielestä kuumottavia. Ainoa ääntä pitävä asia on siis tuo ufon liikuttelema ilma. Ihan kiva kun aika lähellä telttaa pitää kuitenkin elää.
 

Attachments

  • DSC_0674.jpg
    DSC_0674.jpg
    38.6 KB · Views: 36
  • DSC_0672.jpg
    DSC_0672.jpg
    60.4 KB · Views: 34
  • DSC_0670.jpg
    DSC_0670.jpg
    61.8 KB · Views: 36
  • DSC_0675.jpg
    DSC_0675.jpg
    49.5 KB · Views: 28
Last edited:

Horselover Fat

Member
Veteran
melko hyvissä ajoin laitoit pk ravinnetta mutta hyvän näköistä kyllä :)

Hmm. Mä en ole käyttänyt näitä ravinteita ennen ja menen aika pitkälti Cannan ehdottaman ajoituksen mukaan. Sen mukaan PKta käytetään viikon verran 2-3 kukuviikon jälkeen, ja mä laitoin neljännen viikon alussa. Tää on vähän hidas lajike, että ois tosiaan voinu vielä viikon venaa(?). Pistin tälläkin viikolla kyl vielä hiukan sitä litkujen sekaan.
 
Läskiltä näyttää!
Sain vihdoin hommattua tuon dpapillonin ja olisihan tuon voinut hommata jo heti alkuun, valo on suorastaan uskomattoman kaunista ja kirkasta noilla wattimäärillä. Jouduin tuon uuden valon myötä taittelemaan sylinteriin kasvatetut kasvit auki koko teltan alueelle, hyvin kyllä huomaa ettei tuo 250W ESL kyllä jaksa 20-30cm kauemmaksi valaista, vaikka oksat saivat suoraa valoa. Takarivi pelkkää hötöä ja oksien kärjessä oleva 15cm on jotain jota voi sanoa budiksi.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Kyllä noilla esleillä jotkut saa ihan kivaa jälkeä aikaan, mutta ei se ihan helppoa taida olla. Takuulla toimii 315w CDMää paremmin kuin 250w eslua. Toivottavasti tykkäät. Itse ainakin olen tähän asti ollut tyytyväinen.


Viikkopäivitys taas:

Kovin on hidas tämä greippi tekemään kukkaa. Viisi viikkoa on nyt takana kukitusta ja vieläkin nuput on lähinnä pieniä karvapalleroita. Tää on kuitenkin normaalia ainakin tämän yksilön kohdalla, koska kuulemma on kasvanut samalla tavalla tuttujen luona. Suunnilleen puolessa välissä ollaan nyt siis kukitusta.
 

Attachments

  • DSC_0690.jpg
    DSC_0690.jpg
    89.9 KB · Views: 25

KiefRichards

Active member
Nättiä jälkeä,g/per watti ei voi olla kaukana!:woohoo: Noi autopotit on kiinnostanu mua aina.Onko se ilmapumppu tarpeellinen ollenkaan esim.näillä sun lantsuilla? Tai pienin mahdollinen ilmapumppu josta ei ääntä lähde?Kyllä näyttää jano olevan tytöillä joten eipä tossa viikon reissuja voi tehdä ja taas palataan ilmapumppuun ja tankin kokoon...
Kerro sitte kasvatuksen lopuksi paljon meni vettä ja lantoja jos vaan muistat!
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Nättiä jälkeä,g/per watti ei voi olla kaukana!:woohoo:

Joo, kyllä mä toivon sen kolme heikkiä saavani, mutta katotaan nyt.

Noi autopotit on kiinnostanu mua aina. Onko se ilmapumppu tarpeellinen ollenkaan esim.näillä sun lantsuilla? Tai pienin mahdollinen ilmapumppu josta ei ääntä lähde?Kyllä näyttää jano olevan tytöillä joten eipä tossa viikon reissuja voi tehdä ja taas palataan ilmapumppuun ja tankin kokoon...

Ilmapumppu olis kyllä varmasti hyvä olla olemassa. Mulla on Tetratecin 100 litraa tunnissa pumppaava pieni pumppu, mutta se pitää sellasta pärinää. Ei se nyt hirveän kova ääni ole, mutta ärsyttää mua. Pistän vaan just sen kolme ämpärillistä juomaa, joka katoaa niin nopeasti ettei se ainakaan ala haisemaan mitenkään erilaiselta tai mitään. Hapetetumpi vesi olis kuitenkin varmasti parempi. Noihin itse autopotteihin sais kans erikseen ilmakivet ja valmistaja väittää sadon paranevan kovasti (ainahan ne kaikkea väittää).

Kolme ämpärillistä on noin 25 litraa vettä ja ihan täynnä toi reso vetäis 47 litraa, joten kyllä viikon reissu onnistuis ihan ok. Eikä mikään pakota käyttämään just tota astiaa tietenkään. Kyllä sinne voi laittaa vaikka kuution reson tai jokaiselle potille oman.

Helppoja noi potit kyllä on. Vedet voi vaihtaa vaikka ois yö. Se pienempikin koko muuten riittää kookoksen kanssa varmasti isoihin kasveihin. Ne vaan tulee kahden seteissä, eikä se sopinut mun tilaan.

Kerro sitte kasvatuksen lopuksi paljon meni vettä ja lantoja jos vaan muistat!

Toi veden tarkkailu ei tullu mieleen alussa, joten en siitä sen tarkemmin osaa sanoa. Lannoitteet kyllä varmaan pystyn arvioimaan.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Otin alkuviikosta kuvan, mutta unohdin laittaa tänne. Tässä se nyt kuitenkin on. Kuusi viikkoa qq takana. Vihdoin alkaa budit muodostua ja pampulat muuttuu hiljalleen sativaisiksi kukkapötköiksi.
 

Attachments

  • DSC_0694.jpg
    DSC_0694.jpg
    96.5 KB · Views: 30

Horselover Fat

Member
Veteran
Pistin muutaman siemenen tilaukseen. Vähän houkuttais vetää vielä toinen kasvatus ennen kesää. Omaan käyttöön tää on tulossa, joten eihän sitä nyt mitenkään kilokaupalla tartte, mutta toisaalta useampi kuukausi sillä sitten pitäs pärjätä (ja aina parempi mitä pidempään riittää). Acelta olis siis tulossa kali chinaa kolme femmattua siementä ( http://www.aceseeds.org/en/strains/feminized/kalichinafem.html ). En kyllä tosiaan ole vielä ihan varma laitanko keväällä kasvamaan. Syksyllä houkuttais kyllä Acen Malawia kasvatella, joten siinä mielessä kannattais kali chinat kasvattaa nyt varastoon.


Samalla viikkopäivitys: Viime viikon annoin tosi laimeaa litkua kasveille. Ton verkon takia en pääse huuhtomaan kasveja ollenkaan ni annoin hetken laimeaa juomaa, jotta käyttäisivät kookokseen jääneitä ravinteita. Ei aavistustakaan auttoiko, mutta toivotaan. Tän viikon taas hiukan normaalimpaa litkua, ens viikolla miedohkoa ja sitten loppuun pelkällä vedellä... tai jotain sellaista ainakin olen suunnitellut.
 

Attachments

  • DSC_0709.jpg
    DSC_0709.jpg
    90.4 KB · Views: 34
  • DSC_0728.jpg
    DSC_0728.jpg
    100.3 KB · Views: 28
  • DSC_0717.jpg
    DSC_0717.jpg
    63.1 KB · Views: 29
K

KJB

Pistin muutaman siemenen tilaukseen. Vähän houkuttais vetää vielä toinen kasvatus ennen kesää. Omaan käyttöön tää on tulossa, joten eihän sitä nyt mitenkään kilokaupalla tartte, mutta toisaalta useampi kuukausi sillä sitten pitäs pärjätä (ja aina parempi mitä pidempään riittää). Acelta olis siis tulossa kali chinaa kolme femmattua siementä ( http://www.aceseeds.org/en/strains/feminized/kalichinafem.html ). En kyllä tosiaan ole vielä ihan varma laitanko keväällä kasvamaan. Syksyllä houkuttais kyllä Acen Malawia kasvatella, joten siinä mielessä kannattais kali chinat kasvattaa nyt varastoon.


Samalla viikkopäivitys: Viime viikon annoin tosi laimeaa litkua kasveille. Ton verkon takia en pääse huuhtomaan kasveja ollenkaan ni annoin hetken laimeaa juomaa, jotta käyttäisivät kookokseen jääneitä ravinteita. Ei aavistustakaan auttoiko, mutta toivotaan. Tän viikon taas hiukan normaalimpaa litkua, ens viikolla miedohkoa ja sitten loppuun pelkällä vedellä... tai jotain sellaista ainakin olen suunnitellut.

Kyllä on hienoa!!
Malawikerhoon syksyllä vaan :)
 

dubdub

New member
Aijai pitkästä aikaa, vuosien vuosien mitä ne oli, tulin taas katsomaan, että mikäs meininki icmagissa. Meininki näyttää olevan säilynyt mukavan koskemattomana ja vanha liitto on nukkuvanakin kunnioitettu ja voimissaan oleva.

Tällä saralla näyttää kyllä toiminta olevan ihan miehen käsissä. Huikea kasvatus! Knoweledgee löytyy,, taipuu yritti kunnolla. Ihan vesikielellä kuvista. Täytyy varmaan jättäytyä pois eläkkeeltä sen verran nuortuu mieli kun näkee jamaicaa..
 
Top