What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Bright´s Grow Closet @ 2x 600w HPS (SS Chronic + others)

he he...

Ja jeg ved godt mit Watt til m3 er i den extreme ende men..

folk siger tit at man skal skifte luften i sit rum mindst 3 gange pr. time (uden cool-hood) for at kunne komme af med varmen..

jeg har ca. 1,5 m3 og en 275 m3/t = jeg skifter luften 183 gange i timen hvis den køre på max og så har jeg cool hood der gør den mere effektiv
(denne får det lille bi-job a skifte luften i moderrummet ca. 0,5 m3 med T5 rør)

det andet rum får min brugte udsugning der er knapt så efektiv:
1,5 m3 og 175 m3/t = jeg skifter KUN luften 116 gange i timen hvis den køre på max. og så har jeg cool hood der gør den mere effektiv

:fsu: :smoweed: :fsu:
 
Er det ikke 3 gange i minuttet? Er jeg overbevist om.
Mener desuden at det er for at tage højde for CO2 niveauet i skabet, så de får nok frisk luft, og ikke af hensyn til varmen.
 

CFP65

Member
ikke for at spille smart men overvej kraftigt at gå fra overvanding med brusehoved til undervanding i bakken under potterne. det holder luftfugtigheden nede. og man lærer hurtigt hvor meget der skal vandes.
 
Er det ikke 3 gange i minuttet? Er jeg overbevist om.
Mener desuden at det er for at tage højde for CO2 niveauet i skabet, så de får nok frisk luft, og ikke af hensyn til varmen.

Jo det har du da vist ret i :chin: (ifølge den gamle "Overgrows FAQ og CF-guiden")

CF-Guiden:

Overgrows FAQ anbefaler at bruge en ventilator der kan skifte hele mængden af luft i dit grorum ud 2-3 gange pr. minut eller højere, men jeg har set flere eksempler på folk der klarer sig med mindre.
Hvis du kan skaffe en ventilator der kan skifte luften omkring en enkelt gang i minuttet vil det ofte være tilstrækkeligt.

men ud fra egne erfaringer er 3 gange overkill så jeg ved ikke hvordan de er nået frem til det tal..

jeg vurdere at jeg nemt kan køre mit setup som planlagt uden varme problemer og de kommer heller ikke til at mangle friskluft/co2.. (jeg forventer at køre mine Udsugninger på ca. 50% styrke +/- her i vinter)

CFP65: det er helt sikkert en ting jeg overvejer, men mest fordi jeg tror planterne/rødderne vil foretrække det.. (nogle potteplanter kan du nærmest tage livet af ved at vande dem oppefra..)
 
He he det er rart at være blandt ligesindede, DCF blev stedet hvor noob´s træder deres spæde grower skridt Og IC er et af de steder mange endte op når havde de var nået så vidt at de ville kalde sig selv "Grower" og er stolt af det..

er der nogen der ved hvad der skete for Seedshare ?
måtte Gunnar lukke siden eller køre den endnu ?

Duckhunter-DK:
jeg må lige ha råd til at få skabet op og stå og køre og så bliver der lavet af kreative opgraderinger hen af vejen..
 
^^Pics or it didn't happen :D

Hey Duck..

Der er sket lidt ændringer i planen, jeg er begyndt at bygge skab og det var blevet halvt ferdigt da jeg indså at jeg ikke havde tid og penge til at blive ferdig og havde 19 planter der skreg på at blive blomstret, så jeg har kørt et helt grow i skabet uden forside og skillevæge..

Jeg tog 400g.+ hjem så ikke nogen rekord men der er da lidt og ryge på..

og nu har jeg besluttet at droppe hyldesystemet i blomstersiden af skabet og istedet laver jeg et simpelt vertikalt system hvor der står 6-10 høje planter omkring en dual-600w-cooltube.

men nu har jeg igen planter der nærmer sig at de skal i blomst og gæt hvor langt jeg er med skabet.. :moon:

Bright..
 
picture.php


picture.php


picture.php


picture.php


picture.php
 
..og alle plader der er brugt pt. er genbrug.

men med godt med Akrylfuge/Spattel og maling skal den nok blive et pænt "Klædeskab"

Bright..
 
Ting der skal købes ind til det vertikale setup:

Tykvæget Ø150mm Kulfilter fra BG-Support = ca. 1000kr.

Grow%201122-%20(92).psd.gif


http://www.bg-support.de/Luftkonditionering/Aktivt-Kul-Filter/Industry-Filter-til-aktivt-kul--269.html

Super-Silent-Kanalventilator Ø150/160mm = ca. 1700kr.

SchallgedaemmterRohrventilator500cbmR160mm.jpg


http://www.growland-hydroponics.com/S-P-Half-Radial-ventilator-tube-TD-500-160-580-430-ml-h

Dual cooltube Ø150mm = 1100kr.

Ventilution_Cool_4fefa4117fdfd.jpg


http://chillo.dk/shop/index.php? page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1535&category_id=148&option=com_virtuemart&Itemid=1

og så skal det sidste træ til skabet købes og jeg får en ven til at hjælpe med at bygge for det jeg skulle bygge uden hans hjælp,
havde jeg lige glemt at save i vinkeler der passe til mit gamle skæve hus
(det har nok røget for meget el. også har jeg) :dance013:
 

FatcatInc

Member
Dejligt at se du er tilbage på fuld styrke Bright! Fandme et lækkert setup du har fået lavet dig.

Glæder mig til at se hvad du kan få ud af dine Chronic :)
 
Hej Kush

Jeg er faktisk ved at køre Chronic ud på et side spor efter jeg selv er begyndt at ryge mere..

Og nu vil jeg gi folk ret i at Chronic smager af brændt affald !

men jeg har en hel stribe sorter i vegge så der bliver en del at smage på :D

nogle af dem jeg arbejder med:

Sheela na gig
Bubbelgummer
SSH
Blue OG
Blueberry
Chronic
Ak47 (ser underlig ud så kassere måske den pheno)
Lemon Kush
m.f.
 
Top