What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Uusi vuosi ja uudet kujeet

S

scai

Pitäs tässä miettiä projektia taas kesäksi.
Mitä sitä laittas taas ulos tulemaan.
Varmaan samat autoflowerit kuin viime kesänäkin, jospa nyt ei home veis, onneks on jäljellä siiduja viime vuodesta, Blue Mountain, Dr.Feelgood etc...
Mutta sitten kasvihuonekasvit.
Jos vaikka noita Morfeuksen keräämiä sativoita maailmalta ja KaliChinaa, ilman muuta.
Erikoisuuksina tänä vuonna varmaan Hoyo, Shiskaine, Kronokaine....
Mitäs muut aikoo, joko mietitte kesää..
 

rlsmooth

Well-known member
Kesäkautta odotellaan kovasti! Toivottavasti olisi suotuisammat säät kuin viime kesänä, joka kuitenkin sujui mainiosti. Itse ajattelin laittaa onyx x mazar af, onyx af:ää ja vielä hubbabubba af:ää. Eazy ryderit, jotka olivat tosi rentoa polttoa, voisin heittää parvekkeelle.
Varmaan 10- kunta typhoon x pehkuruderia voisi kanssa laittaa toukokuun alussa. Tulee taas kova mullanroudaus ja lapiointi operaatio keväällä, kun uusia paikkoja pitäisi keksiä, enkä ole varma uskallanko edellisiä käyttää, kun jäi toi jälkien peittely vähän heikoksi.

Annoin viimevuonna kasveille vain 1-2vk parveke vegen, , tänä vuonna oli alunperin suunnitelmissa antaa kunnon valohoitoa natikan alla ennen ulossiirtoa, mutta tällä hetkellä kasvamassa olevat pineapple chunkkini ryssivät aikataulun huolella. Pitäis kuitenkin yks sisärundi vetii vielä ennen kesää, joten vaihtoehdoiksi jäisi joko katkasta chunkit etuajassa, tai yrittää raapia massit kasaan erillistä vegetelttaa varten. Katsellaan..
 
S

scai

Tilanpuute, ainainen kiusa, varsinkin sisällä.
Minulla on nuo kasvihuoneet, tai oikeastaan yksi nyt. Sinne voi suunnitella kaikkee hauskaa kun mahtuu
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Kattelin sun albumeja. Ace seedsin sativat kiinnostaisi kovasti, mutta vähän noi kukitusajat kuitenkin ahdistaa. Eihän se kukitusaika muuten niin paha homma olis, mutta kroonisen tilanpuutteen kanssa se on hankala yhdistelmä. Golden tiger esim kiinnostais kovasti, koska kaakkois-aasian sativat oli kyllä niin hyvää polttoa että :greenstars:
 

rlsmooth

Well-known member
En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni jengi laittaa noissa acen sativoissa suoraan 12/12, jolloin aika ei ole niin epäinhimillinen? Itse arvon seuraavaan rundiin lajikkeita acen ja ******s seedsin väliltä, kummassakin pankissa ilmeisesti aika hyviä geenejä tarjolla..
 
S

scai

Ace on mieluisa pankki ainakin minulle.
Jeps, noin voi sativoiden kanssa toimia ja se lyhentää kukintaan kuluvaa aikaa paljonkin.Bangi ei ole kauhean pitkäkukintainen ja aika tuottoisa.
Haze x Kalichina vois olla kans mielenkiintoinen ( en ole kokeillut) Malawi suht vahva ja nopea...Nepaljam hakkaa senkin. Käy Acen omilla sivuilla, siellä on kukinta-ajat kaikille lajikkeille.
Täällä foorumilla (acen osiossa) Dubi vastailee mielellään kaikkiin kysymyksiin
 

rlsmooth

Well-known member
Kyllä, katselinkin jotain Acen topikkeja ja komeita kasveja näkyi siellä sulla :). Ajattelin itse varmaan kali chinaa tai pck x kali chinaa. ******lta varmaan toinen lajike, herijuana luultavasti. Projekti tulille varmaan helmikuun puolella, varmaan multa/kookos sekoituksessa, ruukun koko ja kasvien määrä vielä vähän auki. Tällä rundilla mentiin 5x11l ruukuissa, vähän jäi 90x90 teltan pinta-alasta käyttämättä, laitan tosin ensikasvatuksen piikkiin;), mutta tavoitteena olisi koko pinta-ala täyttää ensi rundille!
 
S

scai

Ihan hyvä tavoite, miksi jättää tyhjää.
KaliChinan kanssa et voi epäonnistua. Huonosta kesästä huolimatta ne kasvoivat mainiosti.En edes osaa kuvitella mitä olis tapahtunut jos kesä olis ollut aurinkoinen ja lämmin?
Minä ajattelin ruinata Dubilta noita uusia risteytyksiä edes jonkun. Bubba Kush x Hasplant oli hyvä kasvi ja on vieläkin, pistoja tallessa (Ace ei sitä myy enää) ja jos ne sen risteyttää Erdpurttiin tai PCK:n niin.... nam.
 

Horselover Fat

Member
Veteran
Malawi suht vahva ja nopea...Nepaljam hakkaa senkin.

Golden tiger ja tuo Malawi kyllä kiinnostelis. Malawia Dubi väittää ihan helvetin vahvaksi ja mitä foorumia lueskelin niin vahvana kyllä pidettiin. Sativa on mun mielestä kyllä niin paljon kivempaa polttoa. En tykkää jumituksesta juurikaan.
 
S

scai

Acella on hyvä valikoima vahvoja sativoita, kannattaa oikeasti miettiä niitä.Jos siis sativasta tykkää.
Malawi on vahva, voin kertoa sen ;)

Olen itse pysyvä Acen asiakas ja voin sanoa että asiakaspalvelu siellä on niinku...jotain hyvää.
Nytkin on ollut tietynlaisia ongelmia kasvien kans jotka on myynnissä listoilla ja heti kun ongelmia ilmesty, Dubi tarjos siementen
korvausta, mut sanoin että ei tartte.
Jokainen ottaa oman riskinsä tilatessaan siemeniä ja jos jotkut hermii niin ne hermii, se on jossain siellä geeneissä, sitä ei voi kasvattaja tietää ennenkuin testaa ison satsin siemeniä.Ja mainittakoon että nämä hermiet ei olleet Acen kasvatuksia vaan erään kasvattajan, joka myi sitten tuotteitaan Acen kautta.
Siinä ei ole mitään pahaa, tätä painotan, jollei kasvattaja pysty jostain syytä tekeen tarpeeks isoa koekasvatusta niin joku tällainen pikku ongelma saattaa jäädä selvittämättä.
Sellaista tapahtuu, ei se ole mikään ongelma.
Mutta huomion arvoista oli että heti tarjottiin korvausta. Siitä pidän
 
Last edited:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jep. Eksoottisemmat joskus hermistelee, jotkut vuosia breedatut Hollanti-lajikkeet harvemmin. Mut jos haluaa jotain erikoista löytää, niin nuo pienempien jalostajien harvinaisemmat lajikkeet on yleensä seikkailu vrt. peruskamaan. Molempi parempi tiätty, jos tilaa löytyy :) Onnea uuden vuoden projekteihin itse kullekkin ja muutenkin hauskaa vuotta ;)

Meikää ei noi indoorit niin kiinnosta, mut kun Espanjasta pääsee kotia, niin joutuu ehkä jonkun pienen siidurunin tekemään, kun viime kesän siemenpläänit meni aika lailla penkin alle. Ja peukutusta kaikille/kaikilta, että suatas hyvä kesä 16! :)

https://www.youtube.com/watch?v=uRJZfwDgNTM
 
S

scai

Ainakin talvesta päätellen, luvassa on aurinkoista kelia.
-30 C perkule....
 

urpo

Active member
Ainakin talvesta päätellen, luvassa on aurinkoista kelia.
-30 C perkule....

No nyt on täälä etelämmässä juhannuskelit melkein :tiphat:.
Kyllä sitä sativahammasta kolottaisi tääläkin, saa nähdä saako sitä mitään projektia aikaseks tänäkään vuonna..:dunno: Onnea ja menestystä kaikille vuodelle 2016 :D
 
S

scai

Kuule, jos haet isotuottoista, helppoa kasvattaa, niin se on KaliChina.
Acelta tulee nyt femmatut ulos, ne joita oli etuoikeus kasvatella koemielessä.Sen parempaa kasvia ei olekaan.
Mulla on jossain vielä vanhaa KaliChinaa jota olen jakanut Slovenian pojille ja ne oli tyytyväisiä siihen vanhaankin kantaan.
Nyt noi femmatut on puolta parempia ja tän vuoden loppupuolella Dubi laittaa myyntiin vielä Elitecloonit.
Kuinkahan hemmetin hyviä ne sit on kun nytkin kasvi on jo aika upea.Albumissa on kuvia viime kesältä jos kiinnostaa.

Voin suositella ihan ilman epäilystäkään.Hyvä lajike on.
 
S

scai

Urpolle.
Näyttää siltä että sativaa tulee tänä kesänäkin.
Huomasin et Vietnam Black Thain siemenet on menossa vanhaksi, joten niistä ainakin tulee kylvö. Punto Rojoa mieluilen tuolta Acen luettelosta, jos kokeilis.

Mulla on nyt kokeilussa Seedbleedin siemenet.Fresa Mariaa ei ikävä kyl niillä vielä ole.Sen mansikanmausta tykkäsin. Tumblamulaa, joku sarjamurhaajasiemenkin, nimi pelkkiä ristetyksiä...Hoyo joka pohjautuu Deep Chunkiin ainakin lähti jo eka päivänä itämään.

Kesästä tulee työntäyteinen, samat autot joita viimekesänä oli, menee kans ulos viljelyyn.Blue mountiniakin vielä on ja paljon muita.

Indicoista tulee KaliChina ekana ja sit varmaan taas ostan Satoria tai otan omista pistokkaista,Acelta tulee KC x Purple haze ja KC x PCK.

Ja kunhan kaivelen tuota siemenstashia niin sieltä sit vielä paljon lisää ;)
 

qzilla

Member
Kyllähän sitä kesää odotellaan vesi kielellä ja valoa näkyy tunnelin päässä. Tänä kesänä mennään pitkälti luomuna autoilla (ppk auto, sta, DR, alien sour diesel kush auto yms.) öörleinä tottakai pehkutyfoon, danish indica, RDxthyphoon. risteytykset päälle.
 
Top