What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2015

S

semilantacasa

Kevättä rinnassa

Kevättä rinnassa

Alkaa aurinko näyttäytymään pikkuhiljaa ja ajatukset siintää jo ensi kesässä ja puutarhahommissa.

Mielenkiinnolla odotellaan kevään etenemistä ja vielähän ei mitään kiirettä ole ulkohommien osalta vaan väkisinkin tulee mietiskeltyä jo ensi kesää ja sitä fiilistä kun on ötököiden syötämänä, yltäpäältä hiessä ihastellessa uusien ja vanhojen crossien kasvua. Fiilistelyä fiilistelyä :)

Piiz ja hyvää 2015 vuotta kaikille ja onnea kasvatuksiin.
 
Last edited:

yotonyo

Member
Ulos tulevana kesänä lähtee:

AF-haze 8kpl
(DR*OR)* HAZE#1 <--- haze -pöly oli säilyny 3-vuotta pakastimessa :)
Short Term Amnesia

Hazella pölytetty DR*OR erottui muista saman lajin ristetyksen edustajista siitä, että se aloitti kukinnan 3 vk aiemmin kuin muut. Lopulta kasvoi noin 45cm korkeaksi, ilman sivuoksia. Tikkari :)

Mielenkiinnolla odotan mitä tuleva kesä tuo tullessaan.
 

Yellowmoon

Active member
Tulevana suvena kaikki tehdään huolellisemmin kuin koskaan. Siis määrähän ei korvaa laatua, vaan täydentää sitä. Lajikkeista Boltin roolia vetää DR ja verkkaista mummoa esittää vanha kunnon STA.
 
Last edited:

PunkSteady

Member
Uusi vuosi, uudet meiningit.Viime vuodesta ei jäänyt paljoa kerrottavaa. 21 kpl. af bubblegumia lähti rosvon reppuun. :moon: + Muutamia randomeja af risteytyksiä. Usean huonon sattuman jälken kasvit päätyivät vaan ihan väärään paikkaan kasvamaan joten ainakin puolet rosvoudesta oli oma syytä.

Kevät 2015 tuntuu ainakin siementen puolesta mukavalle. Katsotaan lähtekö nuo kaikki nyt sitten kasvamaan keväällä.

Ehkä nyt kiinnostavin risteytys minkä kasvatusta odotan on Med gom 1.0 x diesel ryder.

Tällainen siemensetti nyt kuitenkin odottas kevään idättelyä.

-Sour60 x easyryder
-Bettyboo x easyryder
-Bettyboo x (bettyboo x jockstrap)
-Bettyboo x jockstrap
-Bettyboo x starryder
-Bettyboo
-Dieselryder
-Bubblegum (fem)

Aikas montaa eri bettyboo risteytystä kyllä nyt näyttää olevan kun nää tähän listas ja ei mitään tietoa näistä entuudestaan. Katsotaan nyt sitten mitä näistä kasvaa. Pitää nyt katsoa jos jotain earlyjä koittas jostain hankkii vielä mukaan.
 
S

semilantacasa

Tulevana suvena kaikki duunataan huolellisemmin kuin koskaan. Siis määrähän ei korvaa laatua, vaan täydentää sitä. Lajikkeista Usain Boltin roolia vetää DR ja verkkaista mummoa esittää STA.

Hoh hoijaa. Tunteeko kukaan muu olevansa liian vanha näihin hommiin? :friends:
Ei tässä mitään nuorriee poikkiee ennää olla, mutta näissä puuhissahan sitä tuntee itsensä nuoreksi nimenomaan :)

Luulisin et tämä ulkoiluharrastus ei lopu minun osalta koskaan. Favoriitta kesäharrastus tämä guerrilla meininki. Puutarhan hoitaminen on yksi tärkeimmistä henkirei'istäni, kasvattipa sitten hamppua, sipulia tai vaikka chilejä..yms... Nyt laskettelemaan ja after skiille :)
 

Robertson228

Active member
Kai näistä voi saada aika paljon pudia? Näyttää niin laihalta kuvassa. Mutta kun olen kattonut läpi BT kuvia niin ne näyttää isoilta ja paljon pudia :D Mitkä siidut sä luulet on hyviä tosta sivusta BT? :)
www.seedheaven.net
 
Last edited:

h3sus

Member
Kasvatus kokemuksia superautoista kellään? Kasvaako suomen kesässä hyvin/kukkiiko?

Tarkotus olisi testaa kesän aikana stitchin superautoja ja mephisto geneticsin tuotoksia.
Ja jos nyt jää johoki muuhun aikaa ;)
 

Yellowmoon

Active member
Ei tässä mitään nuorriee poikkiee ennää olla, mutta näissä puuhissahan sitä tuntee itsensä nuoreksi nimenomaan :)

Luulisin et tämä ulkoiluharrastus ei lopu minun osalta koskaan. Favoriitta kesäharrastus tämä guerrilla meininki. Puutarhan hoitaminen on yksi tärkeimmistä henkirei'istäni, kasvattipa sitten hamppua, sipulia tai vaikka chilejä..yms... Nyt laskettelemaan ja after skiille :)

Jännittävää puuhasteluahan se on varsinkin kun on muutenkin luontohullu ihminen. Panostus vaihtelee, mutta ei välttämätä lopu koskaan.
Joskus kesällä moinen kyseenalainen ajatus on ohimennen kolkuttanut aivokuorta. Parikymppiset ne kai tuolla kuitenkin innokkaimpina rymyöö. :woohoo:
 

Mac-E

Member
vois kokeilla läpäl laittaa jokku 6femma autoo. ehkä joku 4-5viikkoo vegee sisäl. joo joo. kyl vois....
 
S

scai

Minä taidan laittaa ulos Short Stuffia tänä kesänä.
Käväisen toisella sivustolla ja sieltä iski kipinä vähän lääkkeellisempiin lajikkeisiin.Eli ulos menis jotain Dr.Feelgoodia ja Blue Himalayaa jne..
Viime kesän kokeilu punaisilla Sweet Seedsin autoilla oli kivaa ja siemenpankista opastettiin hyvin.Voishan sieltäkin jotain Cream caramellia ottaa, mutta katsotaan.
 

Robertson228

Active member
nice! :) paljonko G sait sweetseedsin punaisella autolla?
:'( Minun pitää löytää uudet kasvatuspaikat.. kun rosvot tietää mun vanhasta paikasta.. olin kyllä eilen kattomas uusia paikkoja ja löysin pari ihan ok.....
 

yotonyo

Member
Toissapäivänä kävin viemässä mullat, metsittyneelle vanhalle pellolle. Sinne kun vielä ruodaa pari säkkiä lecasoraa ja tekee aitatolpat joihin saa kiinnitettyä löytämäni piikkilangan. Ei luulis olevan huolta hirvistä tai jänikstä :)
Kompassilla tarkastin, että kukkapenkkii paistaa aamuaurinko. Toivottavasti se auttaa homeilta säästymisessä, kun arska kuivaa yökasteen veke. Aluskasvillisuutta palstalla riittää. Pitää varmaan niittää ympäristöä paljaaksi vaikka kolmenviikon välein, ilmankierron parantamiseksi. Niitetty ympäristö varmasti nostaa ulkopuolisen kiinnostusta, mutta toisaalta kasveille jää enemmän vettä ja ravinteita käyttöön, kun rikkaruohot ei kasva ympärillä.
 

Turha.p

Active member
Itsekkin sain aikaiseksi tehdä tunnukset tänne, jo jonku vuoden seuraillut sivusta muiden touhuja ja hyvältä on näyttäny.
Lumen sulamisia odotellessa saanut jo hyvän läjän ulkopapuja kerättyä jemmaan.
Jokos porukalla sormet syyhyää kesää odotellessa? :biggrin:
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Hienot on ilmat täällä Suomessakin jo :) Näppiksetkin toimii niin kun pitäs ja internetin nopeus ihmetyttää noiden Keski-Ameriikan ruikuleiden jälkeen.

Hitosti tekee mieli mehtään kattelemaan uusia mestoja ja raijaamaan multaa :D
Vähän aikaa kun istuu perseellä, pelaa pleikkaa ja nauttii yksinäisyydestä, niin sitten tää poeka lähtee mehtään tekee hommia. Kesä 15 tulee olemaan paras, ikinä. :D
 
S

semilantacasa

On kyl pari viikkoa ollut kunnon kevät kelit :) Sormet syyhynny niin maan vietävästi ja pakko ollu laitella tomaattia sun muuta syötävää kasvamaan ikkunalaudalle! Kyl se vaan sormet ja mieli on kaivannut aurinkoa ja multaa. Kuukausi ja on Pilven pvä, hyvä aika ensimmäisille earlyille laittaa itää, tai sit heti seuraavana päivänä jolloin on 20.4 ;)
 

Turha.p

Active member
Minkälaisilla lannoitteilla porukka on liikenteessä, tullu kyllä luettua nämä aikaisemmat ulkokasvatusketjut
Mutta ajattelin kuitenkin kysyä. Itse olen ajatellut guanoa ja kananpaska rakeita, muita hyviä ehotuksia?
 
S

semilantacasa

^noil lannoilla pääset jo pitkälle kuhan kasvualustan pH on hampulle sopevaa. Kompostia, kalkkia, rikkiä, kastelukiteitä, perliittiä, vermikumia, lecasoraa PK-rakeita ja nestemäisiä litkuja tullu laiteltua joskus.
Nykyään mennään paskalla, kalkilla, kompostimultamixillä sen enempiä hifistelemättä. Toimii!

Löytykö muuten BT sitä hyvää hatsia reissunpäältä? :)
 
S

scai

nice! :) paljonko G sait sweetseedsin punaisella autolla?
:'( Minun pitää löytää uudet kasvatuspaikat.. kun rosvot tietää mun vanhasta paikasta.. olin kyllä eilen kattomas uusia paikkoja ja löysin pari ihan ok.....

Ehkä jonkun 30 G.
Sain hyviä neuvoja Sweet Seedsin foorumilla Tommyltä kasvatukseen.
Noista voi sanoa sen verran että kokeilijat sitten tykkäs ja toiset ei.
Homeherkkyys loppukesällä on vaarana.Yksi punaisista, en nyt muista olisko ollut Red Poison, meni homeeseen, muille kerkesin hommata tuuletusta.
 

Latest posts

Latest posts

Top