What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Legalisering

420empire

Well-known member
Veteran
Hej alle brødre og søstre. :tiphat:

Jeg ville meget gerne høre jeres tanker angående den kommende produktion angående medicinsk cannabis i Danmark. Jeg tænker med nogle investorer i ryggen, og med en ledig gård om det så overhovedet ville være muligt med dyrkning for den jævne daner med de store drømme. Dertil skal det siges at jeg syntes der er en skam de kunne tænker det som "medicinsk" da det rekreative aspekt for mig er lige så vigtigt.
Vil man som dyrker blive tjekket i hoved og røv,( det er vel indlysende) og dermed ikke have mulighed for at "bedømme" sit eget produkt, og vil myndighederne være konstant på nakken af en ? Eller vil der være mulige huller i lovgivningen hvor man kan få mulighed for og teste sit eget produkt.

Dette er indtil videre blot spekulationer, men jeg har ventet på dette fremskridt i over 10 år, hvilket nok er mindre en mange af jer andre garvede dyrkere og nydere.
Lad mig høre hvordan i tror det kommer til at udvikle sig, og kom gerne råd.

Grønne hilsner

420Empire
 
Last edited:

PinTac

New member
Bliver der en dag dyrket cannabis i Danmark til medicinsk brug, så bliver det staten der kommer til at stå for det. Det bliver nok ikke noget man, som privat person, får lov til at blive en del af. Det kan jeg ikke forestille mig.
 

420empire

Well-known member
Veteran
Hej Pintac.

Hmm jeg tvivler, da der er en kæmpe interesse fra danske bønder. Dog en ting som er sikker, sikkerheden vil være en væsentlig ting. Håber i andre har nogle gode bud.
 

Stdane

Active member
Jeg tror at det PinTac mener med staten er at det er gennem staten og højst sandsynligt med en samarbedsaftale med Dansk Landbrug om dyrkning af cannabis. Det vil i første omgang sige at man skal være indehaver af ''det grønne kort'' eller som mindstemål være registreret som landmand. Efter al den hurlumhej der har været med senest Moffe og Søs Egelind så øjner alle en mulighed for at tjene på noget de har haft som hobby i mange år. Men hvis man skal have foden indenfor i den industri, så vil det nok nærmere blive som konsulent, for selv om landmændene måske er dygtige til at dyrke de gængse arter som, korn,raps, løg, kartofler, jordbær og andre frugter-grønsager, så kræver det special-viden at dyrke cannabis. Her for nylig kom der også en forbi mig og ville til at starte det helt store, og som han sagde så havde han også en laborant\kemiker, der ville kunne skille CBD'en fra THC'en, der måtte jeg så lige stoppe ham for at forklare at sådan spillede musikken altså ikke. Man kan ikke adskille de 2 af bestandstofferne i cannabis-olien, men er nødt til at dyrke deciderede CBD-sorter og THC-sorter og derved udtrække olien. Lige nu bruger man ''foderhamp'' i Europa til at udtrække CBD-olie fra da disse har et meget lavt THC-indhold, under 0,2-0,3 procent THC, i de fleste andre sorter er THC-indholdet noget højere og derfor ikke til at bruge til CBD-olie. Heldigvis har de i de sidste 4-5 år i USA forædlet sig henimod 15 procents CBD og som stadig har det meget lave THC-indhold. Så det vil der også blive efterspørgsel på, altså frø til denne produktion, som vil kræve tonsvis af både feminiserede\regulære, måske endda auto blomstrende, da den danske udendørssæson måske ikke er lang nok til en del af disse sorter, da de jo ellers vil mugne\rådne hvis de skal hen til oktober for at blive færdige. Det er ikke ligesom korn hvor man bare smider nogle frø i jorden og så sker tingene af sig selv, de skal passes og plejes, hanner skal tages fra,[måske] og der skal evt også udtyndes, tjekkes for angreb på blade eller rod. Som I selv ved det er en lille videnskab i sig selv, men som også har taget os mange år at raffinere til noget godt. Har selv dyrket siden '80erne og lært en masse, anede ikke der var noget der hed han og hunplanter, da jeg selv startede lol....
 

Latest posts

Latest posts

Top