What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

PunkSteady's MICRO BOX / 70w hps - 120w led.

amaThor

Active member
Sinulla on porttikielto tähän foorumiin.
Ole hyvä ja ota yhteyttä webmasteriin tai ylläpitoon, jos haluat lisätietoja.

Kiellon syy:
Aika siirtyä muualle hoitelemaan bisneksiä. Tarjous voimassa 14päivää.

Poistuu: 27.11.2014 6:06

Täällä on paljon mukavampi meiniki -- ei ole toiselta foorumilta poistuminen harmittanut yhtään.
 
No jos myy nappejansa foorumilla missä se on kiellettyä niin saa syyttää itseänsä. Ei sitä täälläkään taida saada tehdä.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Juuei, nappikaupat ja oikeestaan kaikki kaupat on kielletty :)
Tuolla on myös oma lanka hamppuforum itkuille, lukitsin sen alkuun, mutta sen verran tuli noottia käyttäjiltä, että avasin sen sitten uudestaan. Ei millään pahalla HF-modeja ja/tai admineita kohtaan, mulle siellä on oltu aina ihan jees fiiliksillä.. Toisaalta enpä ole aikoihin käynyt :) Enkä nappeja myynyt :D
 

PunkSteady

Member
Ei pahalla forumin ystäväni ,mutta aika lailla sivuaa aihetta tää keskustelu nyt. Olen otettu siitä että päivyrini kiinnostaa ,vaan aiheeseen liitymätöntä jauhantaa voi harrastaa siellä minne se kuuluu. Tervetuloa kuitenkin uudelleenkin!
 
Mut joo, anteeksi.

Isot propsit rakentelusta. Näitä microja tykkään katsella kun itselläni sellainen kanssa tulossa.

Mulla on vähän vielä vaiheessa 38*40*100cm kaappi jossa on kaksi saman kokoista osaa. Toinen tekniikalle, emoille ja pistoille sekä toinen kukitukseen. Ledeillä mennään. Ja kookosairpoteilla.
 

PunkSteady

Member
Päivä 39. Kukinta päivä 6. Juuri mitään muutosta kasvin koossa ei ole tapahtunut ,mutta pientä nuppua kasvattaa kuitenkin. huomaa kyllä hyvin että miten valonvähyys vaikuttaa kukkien kehitykseen. Ja sitten tuo toinen valo on tarkoituksella vielä 6400k ja ei silleen kiihdytä kukintaa niin paljon kun tuo 2000k natikka.

Kivasti kukkivia latvoja tuossa päällä on kuitenkin nyt 16 kpl. toivottavasti niihin kasvais keskimäärin 2g kuivaa kukkaa niin olis ok.



Hieman suttua tuli tuosta nuppu kuvasta ,kun vanhalla ei ole käsi enää niin vakaa.:biggrin: yritin varmaan melkein 10 kuvaa ,mutta ei parantunut tuon enempää.

Hienoa että muutkin aika paljon harrastaa näitä micro kasvatuksia. Itse pidän rentouttavana harrastuksena. Niin on kiirettä pitänyt alku vkl. että ei ole kerennyt puuhaa ledin kanssa eikä edes vaihtaa natikan asentoakaan. Toivottavasti huomenna löytys aikaa taas enemmn tällekin harrastukselle. Uskoisin että tuo 120w led toisi kuitenkin huomattavasti parempaa jälkeä kukituksessa. Ääntä vaan ei saa tulla yhtään enempää enää.
 
Last edited:
Hienoa jälkeä, naurattaa nämä "ICmag vs Hamppuforum" asettelut tässä ketjussa..

Asetelma on mielestäni luokkaa: "mun hiekkalaatikko on parempi kuin sun! täälä tulee parempia hiekkakakkuja! lällälää!"

Kummassakin on ihan mukava leikkiä kunhan muistaa käytöstavat.
 

gunslinger

Member
Hienoa jälkeä, naurattaa nämä "ICmag vs Hamppuforum" asettelut tässä ketjussa..

Asetelma on mielestäni luokkaa: "mun hiekkalaatikko on parempi kuin sun! täälä tulee parempia hiekkakakkuja! lällälää!"

Kummassakin on ihan mukava leikkiä kunhan muistaa käytöstavat.



hmm noita bannien/jäähyjen syitä tms en tiedä onko ollut aiheellisia..mutta
itsekkin häippäisin kyseiseltä foorumilta aikoja sitten kun porukan asenne on siellä lähinnä vittumainen...olen pyörinyt kyseisellä foorumilla tovin kuitenkin mm foorumi zippo tilailussa mukana vuonna nakki ja kivi tms ja kaiken laista sakkia siellä nähneenä oli pakko nostaa kytkintä. täällä on kuitenkin hiukka sivistyneempi meininki ja vähän vanhempaa sakkia =) kiitos ja anteeksi:tiphat:
 

PunkSteady

Member
Itsekkin olen joskus saanut jollain käsittämättömällä syyllä jonkun jäähyn h-forumilla. Olen ollut siellä muistaakseni vuodesta 08 kirjautuneena käyttäjänä ja täällä vasta pari vuotta. Itse nään puolensa molemmissa forumeissa. H-forumilla tosin on aikalailla sitä nuorta sakkia juttuineen ,mutta on kyllä siellä niitä vanhoja partojakin. Tätä kasvatusraporttia kun rupesin suunnittelemaan niin ei käynyt mielessäkään tehdä tätä muualle kun tänne. Ja tarkoitus oli että liittyisin tuohon 70w clubiinkin ,vaan enpä ole nyt vaan jaksanut rueta lontoota vääntää.
Siellä on kyllä todella onnistuneita kasvatuksia 70w valo teholla!

Eilen sitten tuli vaihdettua lediinkin ne hiljaisemmat tuulettimet ja kyllä kelpaa. Vaikka tuulettimet on myös pienempi tehoiset niin riittävä tuuletus on kuitenkin taattu tuollakin teholla. Ja uskoisin että ei led finlandin kaveri laittas edes mukaan mitään sellaisia tuulettimia mitkä ei heidän valohinsa kävis. Suuri kiitos ja kumarrus kyllä sinne suuntaan. Hienosti tuki kyllä mun harrastusta antamalla käytännössä ton valon melkein ilmaiseksi tuulettimineen. Tosin mun yhteydet siihen tyyppiin tulee tuolta chilifoorumilta ,kun olen myös intohimoinen chiliharrastajakin. Tuskin olis tukenut yhtä innokkaasti harrastusta jos olis tiennyt mihin valaisinta suunnittelen käyttää. Kasvatus on kasvatusta kaikki tyynni!

Ja kiitos kaikille päivyriä katsoneille! Eilen meni 1000 katsonnan raja rikki. Perässä siis tullaan kjb ja kumppanit. (=
 
Offtopic:
porukan asenne on siellä lähinnä vittumainen

No tämä ICmag vs Hamppuforum asetelma tulee todellakin tässä esille. Ihan kuin täällä oltais jotain helvetin eliittiä, meinaan osa porukasta kun tuntuu katsovan niin kovaa alaspäin H-forumia. Täällä ollaan oman kokemuksen mukaan vittumaisempia (tän takia en täällä jaksa paljoa kirjoitella), kuin hamppuforumilla mutta jokaisella on oma kokemus aiheesta. Että ihan samaa sakkia oot sitten hiekkalaatikolla A tai hiekkalaatikolla B. Varmasti löytää vittumaista jengiä kummaltakin rintamalta.


Ontopic:

70w microt ovat kyllä sellaista spesiaaliherkku seurattavaa että namnam. Usein porukalla vähintään 250w, ja olen monesti suunnitellut kaikenmoisia microkasvatuksia kaikenmoisiin lootiin ja pieniin kaappeihin, mutta yhtään ei ole tulut toteutettua. Näistä topiceista kuitenkin saa paljon ideoita, vaikka ensi projekti meneekin -tälläisellä-, tuolla isommalla mallilla.

LED Finlandin Pekka on hyvä jätkä. Tukekaa sitä niin osa rahasta jää mahdollisesti suomeenkin, vaikka valonsa kiinasta tilaakin.
 
Suunnittelin alunperin 150w keraamista monimetallia ledie sijasta.

Mutta ledeilläkin on saatu yli g/w, tosin hieman isommassa kuin mulla


Miksi muuten päädyit tuohon 70w natikkaan?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Vielä vähän offtopikkia, mut Nypykkä2006, kuka sulle on täällä vittuillu? :)
Vai tarkotatko noita ulkomaanpuolen ameriikkalaisia? Ne on vittuimaisia ihan lähtökuopista asti, minkäs leijona raidoilleen voi? :)
 
Siis, juuri tätä yritin välttää mutta sitähän sitten sain, kun itse aloitin.

En halunnut osoitella ketään sormella, vaan viestini oli että kaikki ollaan samaa hippisakkia ja nettisivuja nämä vain ovat.

Pelkästään hyviä kokemuksia kummastakin, muutama mätä omena varmasti siellä täällä kummassakin, mutta kaikki isot ryhmät sisältävät muutaman ääliön joten tämä on normaalia.

Enkä yhtään kiellä ettenkö olisi yksi niistä ääliöistä mutta nämä nyt ovat vain minun pilvisiä ajatuksiani.

Rakkautta, ei vihaa <3
 

PunkSteady

Member
Nonnii... en muista enää kelle piti mitä vastata ,kun luintaas uudet textit läpi. Mut joku kysy et mix 70w natikka?

Satuin saamaan ilmatteeksi moisen soivan pelin niinsiitä se sitten lähti. Tai oikeastaan tein ensin töissä tuon boxin ja sitten tuo lamppu tippui syliin.

Tänään tuli sitten kokeiltua vaihtaa natikan asentoa ja testattua ledin käypäisyytä kaappiin.Harmikseni huomasin että ei voi kääntää natikkaa ,kun ylisuuri tuulettimeni tuli tielle. Sama homma ledin kanssa. Lämmöt kyllä pysyi ledin kanssa ok max 27,2c eli ihan ok. Täytyy nyt tyytyä tuohon samaan natikan asentoon ,mutta just asentamani uusi heijastin paranti valaistusta sopivasti.

Tässäpä kuvat uudesta diy wing heijastimesta.
 

PunkSteady

Member
Iltaa kaikille. Uutta projektia jo suunnittelen ja kiinnostaisi tehdä sellainen mini projekti että vetäs tällä samalla boxilla pistoista/siemenistä suoraan 12/12 sog ehkä 6-8 kasvia. Mulla olis female seeds newilles haze josta aattelin tehdä emon. Tai sitten vaan siemenillä suoraan.

Onko teillä kellään kokemusta tuosta 12/12 alusta loppuun kasvatuksesta?

Niin no sen verran kyllä päivittelisin tuota boxia että joko se 120w led tai sitten 150w spna valoksi. Eli hieman parempi valaistus olis kuitenkin. Kuitenkin just tuo tyyli varmaankin vaatii hieman tehokkaamman valon hyvän tuloksen aikaansaamiseksi?
 

PunkSteady

Member
Sain nyt lopulta varmuutta näiden nirvanan siementen tilanteesta. Eli kuten kerroin ,niin urkkia pukkas nuista mun "fem" siemenistä. Laitoin siis 3kpl. siemeniä tulee ja kaikki kyllä itivät ja kasvoivat ongelmitta. Yhden kasvin annoin pois ja 2 jäi mulle niistä toinen paljastui urhoksi ja nyt myös se pois annettukkin oli urho. Eli aikas huono fem laatu näissä. Mutta ei tässä koko totuus. Rupesin jälestää näiden myyjää ja paljastuikin että en ole ainoa joka on näitä siemeniä noitunut. Ilmeisesti koko siemen kauppa oli jonkun nilkin törkeä huijaus. Tai saattaahan olla kuitenkin että nää on indoor mix siemeniä ,mutta ei vaan fem. Joka tapauksessa ristin nää nyt ihan vaan random reguiksi. Olen kuitenkin aikaslailla tyytyväinen tuohon mun kukkivaan neitiin! Ihan sama oliko mistä kotoisin tai fem tai ei. Hyvin kasvaa ja porkuttaa. Kunhan nyt saan tuon tuon valmiiksi niin sittenhän sen laadun vasta tietää. Ei mikään lajike tai brändi tai mikään muukaan takaa mitään hyvää lopputuotetta. Hyvin toimiva ja maistuva kukka kertoo hyvästä laadusta.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Mie kasvatin kerran 12/12 SOG-tyyliin jenkkikamun tekemiä Hawaii femsuja, ihan hyvin se toimi, ei vaan bräntsänny paljoa. Mutta eipä kai SOGit ikinä paljoa haaroitu. Eiköhän tuo neville oo ihan hyvä lajike testailla 12/12 kanssa.
 
Top