What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

PunkSteady's MICRO BOX / 70w hps - 120w led.

Farmer John

Born to be alive.
Veteran
Joo. Kerran sitä roiskahti suoraan suuhun niin maistu lähinnä merilevältä ja siirapilta :D siirappi tuntus ajavan saman asian, aikalailla hyödytöntä tuo tuntu olevan joskin Biobizzin muihin ravinteisiin olin hyvin tyytyväinen. Nyt mennää kananpaskalla ja muulla jo ties monetta vuotta.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Juu, meikäki noita otti, kun halvalla sain kamulta joka oli lannotekaupassa töissä. Oli myös sitä bio heavenia, joka on single malt wiskin hinnoissa, mut enpä juurikaan eroja huomannut ilman kyseistä tuotetta tehtyihin kasvatuksiin. Piopisulan Fish-mixiä tulee lehtiruokintana annettua ulkoplantuille kyllä mahd. usein. Se tuntuu olevan hyvää kamaa, ainakin lehdet tuppaa käsittelyn jälkeen kiiltelemään kosteuden haihduttuakin :) Ja kärpäset tykkää myös :)

Nyt lähti tää triidi ihan lapasesta kyllä, kasvatustopikista kiukutteluun ja sitä kautta piopisulan tuotteisiin. Takasin raiteille? :D
 

k-grower

Member
kuin myös, tulee hengattua muilla forumeilla jossa lähinnä keskitytään noihin tag vempeleisiin.
ulkokasvatusta olen pari kertaa yrittäny, eka kerralla säät tappoi ja toisella kerralla joku vei kasvit.
niitä ulkokasveja mitä on tullu maisteltua muilta ei hääppösiksi voi sanoa, en kyllä ole montaa kertaa edes polttanu suomessa ulkona kasvanutta mutta sillon kun maistoi oli kitkerää eikä hirveästi potkua ollut - tosin eipä niiden kasvattajatkaan ollut kovinkaan kokeneita.

joskus miettinyt että laittaisi päiväkirjaa mutta sitte tullu mieleen että siihenhän tarvis kameralla kuvia että jotaki kiinnostais lukea, ja aina kun rahaa tulee niin tuntuu olevan parempaakin käyttöä niille kun kameran ostaminen, noista kuvien paikannuksista ollut juttua enkä pitäisi mahdottomana että jenkkien terrori jutun jälkeen ois tullut muutakin tekniikkaa jolla tarvittaessa saadaan jotku leveys ja korkeus asteet selville.

tuntuu että tällä forumilla on lähinnä vanhempaa porukkaa jolla voi olla jo perhettä ja muita velvollisuuksia enempi mitä jossain hamppuforumilla jonne kaikki varmaan ensimmäisenä löytävät.

itsekki olen muutaman aiheen yrittäny tänne rustata, mutta ilmeisesti täällä ei ole tagilla kasvattajia.
 

PunkSteady

Member
Kysy mitä vai ihan yleisesti? Sinähän se kyllä olet sellainen multa ukko että sulta saattaa löytyy vastauksiakin ihan hyvin. Ja heh , kävin just kommentoimasa tuota sun hamppuforumin päivyriäkin ja täytyy sanoo että ihan hyvä että et väännä solmuun tuota kasvia ,kun siitä kasvaa varmaan todella kaunis kasvi nuin.
 

PunkSteady

Member
Kuvat saa vielä odottaa itseään muutaman päivän ,kun juuri mitään muutosta ei ole tapahtunut. Valot on ollut nyt 12/12 kymmenen päivää ja vihdoinkin ensimmäiset kukintokarvat ovat ilmestyneet. Vielä menee kuitenkin muutamia päiviä ennen kun voi sanoa että kukkiminen on alkanut. Laittelen tilanteesta kuvaa alkuviikolla.

Nytten sitten sain hankittua uuden led valonkin jonka vois laittaa tulevaisuudessa tuonne boxiin. Sain valon niin järkevään hintaan että pakko oli se ostaa. Kyseessä on led finlandin 2011 mallia oleva 1w led / 120w valaisin. Tuo olis kooltaan todella käypänen tuohon mun laatikkoon ,mutta aika lähelle kasveja joutuis tuon korkeimmillaankin laittaa jos nyt laittas. Jotain 10-15 cm jäis latvoihin matkaa. Tietenkin kun vielä kovemmalla kädellä taittelis ja sitois vaan latvoja sivulle päin niin vois vaikka kokeillakkin mitä tapahtus lämmöille ja latvoille jos tuon ledin tuonne boxiin heittäs. Tulen kuitenkin varmaan laittaa vasta tuleviin projekteihin tuon toimintaan.

Seuraavaan kasvatukseen pitää koittaa laittaa sitten se verkko tuonne ,tai sitten teen kokonaan uuden hieman korkeemman lootan. Sellainen 80 cm olis ihan ok korkeus. Sitten sinne se led ja 70w spna. Siinä olis varmaan ihan ok valaistus kooltaan noin 30 x 60 x 80 tilaan.

Lannoitteitakin annoin nyt hieman isommalla annoksella viimeksi kastellessa. Eli 3ml/1.5l micro,grow,bloom ,sekä 4ml/1.5l top maxia. Jonkun verran olen nyt poistanut isompia aurinkolehtiä varjostamasta ja se on tuonut kaivattua tilaa kasveille kasvaa. Aikamoisia lehtiä ovat kyllä kasvattaneetkin! Sellaisia kämmenen kokoisia indicaisia läskilehtiä. :biggrin:

Juu mutta eipä tässä nyt muuta tällä erää joten hyvää viikonloppua arvoisa icmagin väki. :moon:
 

gunslinger

Member
mahtaako nirvanalla olla vielä b-52 valikoimissa nimittäin jos on niin tuossa indoor mix voisi olla sellainen messissä kyseinen lajike oli hartsisin mitä olen ikinä nähnyt.
ja poltto oli "syvän narkoottinen" jos tuosta nyt jotain kuvaa saa =)
 

PunkSteady

Member
Ei ole tuota lajiketta indoor mix sekoituksissa. Kirjoitinkin tuolla alkupäässä mitä mahdollisia lajikkeita nää mun kasvit vois olla. Tässä kuitenkin lainaus osasta kirjoitustani.

"Nämähän on sekalaisia lajikkeita mitä mulla on. Tuossa indoor mix pussissa on mahdollista olla mm.Master Kush, Afghan, Pure Power Plant, Skunk1 , Nirvana Special (Jock Horror x Oaxax).
Tää kaikki riippuen siitä millon nuo siemenet on ostettu nirvanalta jos ovat vanhampaa settiä niin ovat nuita lajikkeita. Uudemmat indoor mix sekoitukset sisältää sitten tällaisen setupin mahdollisia siemeniä. Tää on kopioitu nirvanan sivuilta.

" We have put together 5 popular indoor varieties in one package. These selections are Master Kush, Aurora Indica, Pure Power Plant, Super Skunk, and Haze 13. Indoor Mix provides you with pure indica, indica/sativa hybrid, and mostly sativa strains. An outstanding selection of variety and value!"

Ja hommahan menee niin että minä en tiedä millon nää mun siemenet on ostettu nirvanalta ,kun ostin tai sain oikeastaan nää hamppuforumilta eräältä kauppiaalta. Ei kertonut eikä tullut kysyttyäkään että millon oli ne hankkinut. Jotain kuitenkin ne on nuista lajikkeista. Kasvutyylin perusteella sanoisin että kovat on indica prosentit molemmissa. Sillä perusteella sanoisin afghan,aurora indica tai master kush. Toisaalta se voi olla mikä vaan nuista jos on sattunut indicaisempi feno/fenot kohdalle. Itse veikkaisin tai toivoisin afghania tai master kushia.

En kerennyt sitten tänään ottamaan kuvaa nuista kun kerkes valot sammua ennen kun kerkesin edes haaveilla kuvien ottamista. Katellaan huomenna uudelleen paremmalla ajalla. Tänään taas taitellessa ja paria lehteä varjostamasta ottaessa löysin tällaisen lehden.
11 sorminen ,mutta hauskassa paikassa kasvaa nuo 10-11 sakarat.

https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=56934&pictureid=1343530\uc0\u8236
 

PunkSteady

Member
No niin homma uudelleen. Eilen illalla rupesin kirjoittelemaan pitkähköä viestiä näistä nirvanan indoor mixeistä hieman aikaa uhmaten. Eli kun rupesin kirjoittaa huomasin että padissä oli virtaa 4% jäljellä ,mutta aattelin että jos oikeen nopee oon niin kerkeen viestini vielä postata tänne. Ja paskat just kun olin lähes valmis kaikkine laina texteineni ,niin naps! näyttö pimen! Niin harmitti että en viitinyt edes uudelleen rueta kirjoittaa vaan säästin tähän päivään.

Eilen siis kasvatus sivustoja selatessa tuli sellainen juttu vastaan näistä nirvanan siemenistä ,että nää indoor mix siemenet ei vastaa ihan lajikekuvauksiaan. Ilmeisesti joku tietäjä maailmalta kertoi että nää siemenet on F2 laatua. Mitä ilmeisemmin siis enemmän risteytyksiensä vanhempien geenien näköisiä kun sitä mitä risteytyksiltä on haettu. Eihän tuo F2 nyt ihan niin selkee homma kuitenkaan ole ,mutta suuri mahdollisuus siihen kuitenkin on että ei vastaa lajike kuvausta 100% . Toisaalta ei tuo nyt mun tapauksessa ole olennaista koska en voi muutenkaan tietää mitä lajiketta kasvatan!

Mulla oli hyvä kopioitu kirjoituskin eilen tästä aiheesta ,mutta en nyt löydä enää sitä mistään. Tyytykää siis tuohon mun tulkintaan siitä.

Laitan tässä illanaikaan sitten kuvatkin tähän samaan viestiin kunhan pääsen koneelle asti. Pidetään siis h.....a jännityksessä.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Pitäs olla semmonen autosave juttu tässä, mikä säästelis nuo kirjotukset. On itellä käyny monta kertaa samoin, kirjottelee pitkän stoorin ja sitte pätkäsee netti tai jotain, ja sinne virtuaaliavaruuteen menee jutut. Ei sitä sitte uusiks jaksa yleensä :) Mut näillä mennään :comfort:
 

PunkSteady

Member
Pahoittelen että en kerennyt vieläkään laittaa kuvia . Laitan tänään ne jossain vaiheessa. Nyt täytyy vaan purkaa mieltä hieman nirvanan fem laadusta. Kuten ticetti sanoikin joku aika sitten että epävakaita femejä ollut nirvanalla ennen ,niin ei ole laatu parantunut yhtään. Huomasin tuossa eilen että miksi toinen kasveista ei ole ruennut työntämään karvaa vielä. Ei varmaan työnnä kun ei voi. Palleja kasvattaa! Ei siis edes ole hermis vaan ihan puhdas uros! Vittuun ja vaikka minne koko nirvanan pulju! Sellaisia fem siemeniä! Vituttaa jo senkin takia että olen antanut nuita samoja vaihtoon muihin fem siemeniin ja nyt jossain muuallakin varmaan ihmetellään palleja karvojen siaan. No mistät mä olisin voinut tuon tietää? NO TIETTENKIN SIITÄ ETTÄ OLIVAT NIRVANAN SIEMENIÄ! Koskaan. En enää koskaan nirvanaa! Ei,ei ,ei!

Pitää nyt kuitenkin kattoo vielä pari päivää että muuttuuko,tilanne ,mutta epäilen vahvasti nuilla näytöillä.
 

PunkSteady

Member
Nyt niitä kuvia sitten.

Yleiskuva boxista.


Sitten poseeraukset.


Päivä 13. 12/12 valoilla.


Sen ainoan nartun taittelua.


Tässä on sitten huono kuva siitä pallin puskiasta.


Tänään nyt kattelin sitä vielä tarkemmin ja aika selkee urkkihan tuo on. Harmittaa kyllä kun laiton juuri valotkin sen takia kukintaan ,kun tila rupes loppuu... Nyt olis sitten tuon urhon tulevan lähdön takia ollut tilaa taas vegettääkin vaikka toinen kuukaus. Täytyy vaan nyt taitella reilusti sivuille ja koittaa täyttää kaikki tila mihin valo yltää.
 

PunkSteady

Member
Aamulla lensi sitten toinen kasveista roskiin. Oli yön aikana tehnyt niin komeat pallit että kateeksi kävi ja hain sakset... Olishan sitä varmaan jokuisen g saanut enemmän kahdella kasvilla (jos olis ollut naaraita ne fem kasvit) ,mutta eipä tässä olla satoa jahtaamassakaan vaan harrastamassa. Uskon kuitenkin että jotain 0,5 g/w tuosta kuitenkin saa yhdelläkin kasvilla.

Viikonloppuna joudun irroittamaan tuon natikan katosta ,kun käännän sen silleen poikittain tuonne että valaisee paremmin molemmille puolille kaapin päätyjä. Nytten jää hieman varjoon tuo lampun kanta puoli. Samalla sitten teen uuden heijastimenkin siihen. Lisäksi pitää kokeilla että miten tuo led mahtuu sinne ja nostaako lämmöt miten ylös. Tiedä vaikka jätän sen sinne jos ei mitään estettä ilmaannu tielle. Pitäs vaan vaihtaa siihen mukana tulleet hiljaisemmat tuulettimet jos otan sen käyttöön. Ne ei muuten pidä nuihin entisiin verrattuna juuri ollenkaan ääntä! Ne on 0,25a kun nuo nyt kiinni olevat oli jotain 1,2a ja siinähän se syy on hiljaisuuteen.
 
D

Dr. KJB

Kysy mitä vai ihan yleisesti? Sinähän se kyllä olet sellainen multa ukko että sulta saattaa löytyy vastauksiakin ihan hyvin. Ja heh , kävin just kommentoimasa tuota sun hamppuforumin päivyriäkin ja täytyy sanoo että ihan hyvä että et väännä solmuun tuota kasvia ,kun siitä kasvaa varmaan todella kaunis kasvi nuin.

Kiitoksia paljon ja laita yyveetä jos kysymyksiä :)

Ai niin, kahden viikon "karenssi" Hamppufoorumilla = Taidan jättää ne spedet rauhaan!!!
 

moverte

New member
kivan näköstä! KJB mistäs karenssi sinne tuli? Kyseisellä foorumilla kyllä löytyy jos jonkin moista toimintaa.. :D
 
D

Dr. KJB

kivan näköstä! KJB mistäs karenssi sinne tuli? Kyseisellä foorumilla kyllä löytyy jos jonkin moista toimintaa.. :D

Sinulla on porttikielto tähän foorumiin.
Ole hyvä ja ota yhteyttä webmasteriin tai ylläpitoon, jos haluat lisätietoja.

Kiellon syy:
Aika siirtyä muualle hoitelemaan bisneksiä. Tarjous voimassa 14päivää.

Poistuu: 27.11.2014 6:06

Ohje
 
Top