What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ensimmäinen vesikasvatus. (nft)

amaThor

Active member
Jup, ja itse lafkan sivuilla on varoitus tuosta ettei kannata liian pitkään kukittaa kun on "jättipampula" niin saattaa helpolla alata homehtumaan/pilaantumaan. Järkyttävän nopea tuo on kyllä tuota budia tekemään -- siitä ei kyllä pääse mihinkään.
 

ambient

Member
Kiinnostais kans kokeilla joskus tehdä noita fem siemeniä, mutta meneekö se sitten niin helposti ku sanotaan? Nykyään onneks myydäänki sitä hopeavettä vai mitä lie ettei tarvi ite ruveta värkkään. Onko sulla ollut kaikki 100% narttuja kun oot femejä tehnyt?
 

Fintendo

Member
On se femmaaminen niin helppoa kun luvataankin. Ja materiaalit omien vesien tekemiseen maksaa ~15€

Dealextremestä 12v muuntaja ja hauenleukoja about 5€
hopeasavesta .999 tai .9999 hopealankaa kympillä ja sillä pärjää kauan. Millistä lankaa tilasin muistini mukaan...
 

amaThor

Active member
On se femmaaminen niin helppoa kun luvataankin. Ja materiaalit omien vesien tekemiseen maksaa ~15€

Dealextremestä 12v muuntaja ja hauenleukoja about 5€
hopeasavesta .999 tai .9999 hopealankaa kympillä ja sillä pärjää kauan. Millistä lankaa tilasin muistini mukaan...

Jup, aika lailla samaa mieltä -- itse en kyllä suosittele muuntajaa vaan 9voltin pattereita (niihin se plugi jostain vanhasta herätyskelloradiosta ja piuhojen päähän heuenleuat). 2 vai kolmella eri muuntajalla kokeilin ja ei irronnut tavaraa ollenkaan, sitten kun meinasin lopuksi luovuttaa niin ajattelin piruuttain kokeilla patteria -- meniköhän tunti vai kaksi niin johan langat jo kupli.

Hopeasavesta itsekkin tilasin langat.

Iso testierää en ole ehtinyt koittaa mutta tämän hetkiset testiä on napakymppiä.
 

Fintendo

Member
Mä oon tehnyt 3-4 satsia vettä tolla kiinamuuntajalla ja hyvin on pelannut...

Ja itse aiheeseen. Lähteneet kasvitkin taas rullaamaan, ongelmana oli just väärään suuntaan kallellaan oleva lattia. Nyt alkanut ruoka taas maittaa ja kasvu ollut huomattavaa. Kuinka isoin harppauksin tota ECtä uskaltaa alkaa nostelemaan? Edelleen olen pitänyt sen siinä .5
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Seuraa vaan niitä kasveja, älä mittaria. Turha EC:n nostaminen on vaan rahaa pöntöstä alas ravinteiden muodossa.
 

amaThor

Active member
Mr. Nicelta vai jostain muualta? Mites amatöörillä? :)

Alkuperäiset 18 kappaletta oli niceltä, nämä mitä nyttemmin kasvattelen ja siementelen ovat noista tehtyjä siemeniä. Noissa alkuperäisissä itsellä meni rahat kyllä hukkaan, siemenet olivat aika raa'an näköisiä ja pieniä -- no 3 / 18 lähti kasvuun --- pieni vitutus kun tarkoitus oli kaikki kasvattaa kerralla ja valita vain yksi hyvä emo.

No onpa tässä tullut jonkin verran perehdyttyä siemen politiikkaan -- katsoo jos kesällä uskaltaisi pistää pihalle pienen pellon itämään, josta ottaisi 10 parasta klooniksi talvea varten.
 

Fintendo

Member
Seuraa vaan niitä kasveja, älä mittaria. Turha EC:n nostaminen on vaan rahaa pöntöstä alas ravinteiden muodossa.

Jep, tämähän on kyllä tiedossa, mutta kun ensimmäiset vesileikit niin jännittää :D

Helpommalta tuo vesi silti vaikuttaa kuin multa ja virheet ovat helpompia korjata. Jos tää touhu olisi laillista, niin kasvattaisin pelkästään luomuna mullassa, mutta taitaa hetkellinen hydrohoneymoon pukata päälle. On tuo kasvu vaan niin o_O
 

ambient

Member
Pitääkin kokeilla joskus. Tossahan sitä kaupitellaan 30e pullo nii mielummin maksan ylimäärästä ku rupeen ite säveltään. Ei olis paha sijotus jos sillä tosiaan onnistuu vaan 100% fem eikä mitää hermiksiä sekaan niinku osalla on näissä femityksissä käyny...

Mä tilasin th seedsin bulkki cmassia (fem) nii ihan ok näkösiä siemeniä. Ensimmäiset mullassa ei halunnu jostain kumman syystä lähtee, mut sain onneks korvaukseks muutaman lisää nii kivivillassa heti ensimmäinen iti ja se nyt on tuloillaan tuolla.. Saa nähdä millane yksilö tästä paljastuu vielä.. Semmone vajaa 60pv lajike olis ihan kiva ja kunnon pampuloilla tietty :D
 

k-grower

Member
Jep, tämähän on kyllä tiedossa, mutta kun ensimmäiset vesileikit niin jännittää :D

Helpommalta tuo vesi silti vaikuttaa kuin multa ja virheet ovat helpompia korjata. Jos tää touhu olisi laillista, niin kasvattaisin pelkästään luomuna mullassa, mutta taitaa hetkellinen hydrohoneymoon pukata päälle. On tuo kasvu vaan niin o_O
no toivotaan että saavat joskus kehiteltyä orgaanisen lannotteen joka toimii hydrossa ja aerossa :yummy:
jotakin juttua luin tosta pureblend pro:sta että se olisi jo mahdollista mutta epäilyttää kovasti tulokset kun en ole nähnyt yhtään kuvia, ei kiinnosta saada samallaisia tuloksia kun aikoinaan kasvattelin bio sevialla hydrossa biofiltren ja ghe bakteerien kanssa, onnettomia rimpuloita ja kukassa oli todella pistävä kissanpissantuoksu kaikissa vaikka oli montaa eri merkkiä..
vois herättää mun naapurin mielenkiinnon jos rupeisin kantaa joka kuukausi multaa isoja pusseja kämppään puhumattakaan kuinka vaivalloista se olisi pitemmällä juoksulla, sain tapeeksi vedenki roudaamisesta vessasta telttaan joten tyhjennän ja täytän tankin letkulla, hölmähän se oli niinkin kauan kantaa noita täysiä ämpäreitä kielikeskellä suuta parketin päällä .
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Täysin orgaaniset lannoitteet vesiviljelyyn ovat käytännössä mahdottomuus, koska orgaaniset yhdisteet alkavat hajota heti tullessaan kosketuksiin veden kanssa, ja nämä hajoamistuotteet aiheuttavat ongelmia vesisäiliössä.
 

amaThor

Active member
Tähän alkuperäiseen aiheeseen palaten, mulla oli/on 2päivää aiemmin valojaksolle laitetut kasvit nft:ssä viikosta 6 eteenpäin ovat olleet samassa kehitysvaiheessa ja lannoitteet eivät ole maistuneet enää vähään aikaan. Noin viikko sitten alkoi pikkuhiljaa tuo jatkokehitys näkymään eli nyt sitten olisi loppusuora, pöntössä on jo muutaman päivän ollut final solution kuuri ja pelkkää vettä tullut lisäiltyä päivittäin.

Pintapuolisesti katsellut niin kokoa on tullut loppusuoralla jo puolet lisää ja mikä parasta, tuo ei ole mitään höttöistä -- tuossa muutamaa nuppua kokeillut puristaa niin kovaa ja kiinteää tavaraa. Olikohan tuo 3-4 viikkoa ettei edes haissut ollenkaan samalla kun kehitys pysähtyi niin hajut loppui, nyt taas boksista tulee tuo huumaava tuoksu.

Itsekkin muutama viikko sitten jo suunnittelin katkaisevani, mutta ajattelin vetää siihen asti kunnes on hyvää aikaa "korjata sato".
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Pienenä ohjenuorana vielä, että varmaan 90% sadoista on otettu alas liian aikasisin. Kannattaa odottaa vielä viikko siitä kun tuntuu että nyt on valmista eikä malttais olla leikkaamatta kasveja alas.
 

psyphish

Well-known member
Veteran
Pitääkin kokeilla joskus. Tossahan sitä kaupitellaan 30e pullo nii mielummin maksan ylimäärästä ku rupeen ite säveltään. Ei olis paha sijotus jos sillä tosiaan onnistuu vaan 100% fem eikä mitää hermiksiä sekaan niinku osalla on näissä femityksissä käyny...

Ei ne feminisoidut siemenet koskaan ihan 100% varmoja ole. Itsellä hermahti tässä rundissa molemmat Reserva Privadan kalliit fem siemenet, tätä ennen ei ole hermahtanut edes sieltä toiselta foorumilta ostetut amatöörien tuottamat siemenet.
 

amaThor

Active member
Pienenä ohjenuorana vielä, että varmaan 90% sadoista on otettu alas liian aikasisin. Kannattaa odottaa vielä viikko siitä kun tuntuu että nyt on valmista eikä malttais olla leikkaamatta kasveja alas.

Samaa sanon -- tosin nämä omat olisi esim trikomien tummumisen perusteella saanut niittää jo viikko sitten (tuli heti harrastuksen alkuvaiheessa ostettua kunnon mikroskooppi). Nyt on lehdetkin alanneet hienosti kellastumaan -- korjaan pois kun vain löytyy "pullanpaisto" aikaa.
 

ambient

Member
Ei ne feminisoidut siemenet koskaan ihan 100% varmoja ole. Itsellä hermahti tässä rundissa molemmat Reserva Privadan kalliit fem siemenet, tätä ennen ei ole hermahtanut edes sieltä toiselta foorumilta ostetut amatöörien tuottamat siemenet.

Kunhan nyt olis edes sen 90% paremmalla puolen onnistumisprosentti jos näitä lähtee itse tekeen niin hyvä on :) Ei viitti turhaa tehdä mitään shaiberia, et ennemmin sitten ihan reguja teen. Mä koin nirvanan kans aikanaan kummia ku ekat femit ikinä mitä tilaan onki 2 urosta ja 1 naaras :D Hfoorumilta sain jotai "femejä" mitkä oli kaikki hermiksiä.. En oo kovin usein fem siemeniä tilaillut näistä kokemuksista ja hinnoista johtuen.. Nyt otin tänä vuonna riskin ja tilasin taas femejä nii hvoorumilta ku ulkomailtaki, willsii mitä tällä kertaa saa.

Nyt kumminki tuleva siemenprojekti on ihan vaan reguja varten ja sitte niistä kattelen myöhemmin mieleisiä yksilöitä tohon fem kokeiluun..

ps. Ei näistä mun pvkirjoista kannata sadonkaato mallia ottaa tai muutenka ressata. Mä oon kiireinen ja kärsimätön kaveri enemmänki ku hifistelijä ;) Tässä edellisessä hommassa meni muutenki maku ku vituiks män nii sanotusti..
 

ambient

Member
13.4.13 Päivittelenpä yöllisiä kuvauksia ku eukot nukkuu.. Hiukan on saanu vihreyttä lisää ku nosti ec:n 0,6 korville ja kävin hommaan sen grow putelin ja pistin sitä myös sekaan. Ei vieläkään mitään hirveetä spurttia näy, mutta hyvin tulee näinki. Toi pikkune pistokas varmaa tulee jäämää jalkoihin mut annan sen tehä vaikka pääpampulan sekaan jollei muuta..
picture.php
 

ambient

Member
Ei kuvia tällä kertaa, mut muuta ölinää.. Kasvit näyttää ihan ok mutta ahdasta alkaa oleen. Tosi lyhyitä ja tanakoita nää siemenestä lähteneet ja muutenki röyhii tilaa isoineen lehtineen.. Vähä huolestuttaa toi ahtaus ja ihmetyttää kun pysyy noin pirun lyhyinä kaikki, että tuleekohan tästä ny taas mitään :D No ei tässä enää muu auta ku katella ja enskerralla tyytyä siihen 10kpl kasveja suosiolla.

Toinen huolenaihe on nää sourbogglen siemenet. 6 ollut ties kuinka ja kauan jo pienissä villoissa ja vasta yks noussu ja seki aika näky... Heitin märälle paperille eilen loput 4 siementä itään jos ny niistä joku lähtis. Ensin laitoin ne vesilasiin mut nää piruthan kellu. Oon joskus kuullu että nää kelluvat siemenet ei idä tai jos itää niin huonosti -_- fuck! Kiva jos tässä nyt meni yli 60e siemeniin mistä ei lähde ku yks epämääränen ja tarkotus oli tehdä näitä lisää...
 

k-grower

Member
voithan aina nostaa lamppua jos haluat että kasvit venähtää, päivän lyhentäminenkin voi vaikuttaa.
pistä kuvaa itämättömistä siemenistä lafkalle josta ostit ja pyydä parempia tilalle?
 

Latest posts

Latest posts

Top