What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ensimmäinen vesikasvatus. (nft)

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
picture.php


Esmes ton kuvan koodi on: [img*]https://www.icmag.com/ic/picture.php?albumid=42639&pictureid=1018164[/img]
Ilman tuota * joka on tossa ekan tägin välissä. Helppoa.
(en tiedä miksi se lyö välin tuohon pictureid kohtaa, sitä ei tartte)

Ja voithan sä aina previewaa niitä posteja, ennen kun lyöt postia kehiin, niin ei tuolla editillä niin väliä.

Meinasin rokottaa myös turboposteista, mutta kun oot keksiny sanottavaakin joka postiin, niin menköön :)
 

ambient

Member
Joo, sori. Nyt lupaan rauhottua :D kyllä tota esikatselua kokeilinki mutta en oppinut silti lähettää oikein noita kuvia, mutta eiköhän jatkossa suju kun tuli selkeet ohjeet, kiitos. Pistän tänään uutta vettä n.20l ja laitan vaikka sen 15ml/10l ja 30ml/10l. Kuulostaa kooljay aika hurjalta luvulta toi 2ec.. Moni toisella foorumilla vannoo alhasemman nimeen, tiedä sitten, aika näppituntumalla tässä itsekin menee. Multakasvatuksissa oon jo tottunu nihee ravinteiden kans. En tiedä miks mut se on toiminu mulla hyvin ja budit ollu aina maukkaita ;)
 
S

scai

Nonnih, siitä se se igmagistin ura aukee ;) Nättiä kasvua kertakaikkiaan.
Tuohan se vähän on ongelma kun on useampaa lajia, joku valtaa tilan, toinen ahmasee lannoitteet jne. :artist:
 

kooljay

Member
Ambient.. netissä voi vannoa ihan mitä vaan, sehän se ongelma onkin. Se on vaan tehtävä miten parhaaksi näkee. Mä esitän omia näkemyksiäni jotka joku viisaampi voi sitten lytätä :)
Mut ei tolla 2, 0 ec ainakaan ole övereitä tullut, ja joku siellä toisella foorumilla ainakin perusteli laihoja mehujaan ihan rahan säästöllä. Onhan siellä niitä mahtuu mahtuu kommenttejakin, pitää vaan löytää se toimintamalli mikä palvelee parhaiten omia tarpeita..
 

ambient

Member
Scai, tottapa höpäjät. Ihan tietosen riskin otin kun päätin lähtee kokeileen kasvattaa heti enempi kuin yhtä lajiketta, mut onpa sitten hiukan valinnanvaraa polttoonkin ;)

kooljay, joo oon kans lukenu et joillain ollut jopa sielä 3 korvillakin ec ja silti ei oo kasvit tulessa :D normi lucaski tais olla 2,4.. Mä oon kans vähä säästeliäs tapaus ja toinen syy on se ettei sitten tarvi välttämättä niin pitkää loppuhuuhtelua tehdä kun mulla ei oo noita maunparantaja litkuja.. Eilen tuli lisäiltyä vähä vahvemmat litkut, nyt on ec 1,52 ja ph 5,6 :good:

E. varmaa tää ampu tän viestin tänne 2 kertaa :D no nyt tuli ediiiitti oikeudet! :woohoo:
E2. Nonni, enhän edes saa ku 5 kuvaa näemmä max yhtee postii, et se siitä sitte..
 

ambient

Member
25.2.13
Otinpa tällä kertaa yökuvaa nii on ehkä vähä selvempiä ku lamppu päällä.. Pientä nupun alkua alkaa puskeen, pituuskasvu tuntus olevan loppu eli nyt sitten vaan ootellaan että kukat turpoilee. Ph 5,9 ja Ec 1,61. Eipä tässä sen kummempaa, odottavan aika on pitkä :tumbleweed:
picture.php

picture.php
 

amaThor

Active member
Toi nft on kyllä jäätävän nopea kasvuvauhdissa (ainakin verrattuna ebb/flow systeemiin) itselläni on tuola vesitilassa vielä pienoinen ilmapumpulla toimiva biologinen suodatin massoina jotain (??) lasia -- alkuun vesiarvoja joutui säätämään usein mutta nyt kun suodatin on alannut toimimaan niin ei ole ph:ta joutunut korjaamaan.

Mukavan näköisiä kasveja.
 

ambient

Member
Kiitos. Oon kans yllättyny varsinkin alun kasvunopeudesta, nyt alkanu aika hyvin himmaan vauhti. Odotin että noi olis enemmän vielä kukituksen aikana räjähtäny käsiin mutta hyvin on noihin mittoihin jäänyt :) tosiaan ensimmäinen vesikasvatus nii ei välttämättä senkään takia tuu mitään päätä huimaavaa tulosta, mutta selkeesti nopeempi kuin aikaisemmat multakasvatukset :) ihan on mukavaa puuhaa tää vedessäkin kasvattelu nyt vihdoin kun lähti kokeileen, aina ollu vannoutunu multamies :D ei sillä etteikö multa olis edelleen käytössä myös ;) ihan hyvin on tässäkin pysyny ph ja ec arvot paikallaan alun töppöilyn jälkeen.
 

ambient

Member
3.3.13
Lehtiä karsittu pois. Ec pyöriny 1.6-2.1 välillä ja ph 5.5-6.
Jotai mätää täs ny on mut kukaan ei oo osannu kertoo mitä pitäs tehdä. Yks kasvi ihan keltanen ja muutama muuten vaan vaalee yksilö.. Kaippa noista ny jotai silti tulee, mut huonolta näyttää omaan silmään tai sitte odotukset oli liian korkeella..
picture.php

picture.php
 

amaThor

Active member
Onko noi oireilevat kasvit eri mallia kuin "hyvän" näköiset?

Eli jos vain on "rotu"kohtainen ravinteiden imukyky... Tuossa viimmeksi kun katselin niin omat kasvit ainakin käyttävät aivan erilailla ravinteita (eli ei olisi puhettakaan että noita kasvattaisi samassa vesitilassa esim. ec 1 ja ec 1,9)
 

ambient

Member
Nää on ollu jo pitkään vaaleempia ja tuol on 3 emosta otetut kasvit ja ainaki 2 vaaleinta samaa ku yks terveistä..?
 
S

scai

Kummallisesti tosiaan vaalenee, silti ei näytä kasvua haittaavan?
Jospa tosiaan on niin, että noi vaaleet kaipais jotain lisälannoitusta?
Noista MX WC jälkeläisistä, niitä on niin monta fenoa, ettei bongaaminen ole helppoa.Tutkin just omiani ja ainakin kolme eri tyyliä on.
 

ambient

Member
en osaa sanoo kuinka paljon kasvuun vaikuttaa, mutta kyllä ainakin jonku verrann. Toi mikä on ihan keltanen on myöskin kaikista kitukasvusin. Budit ei näytä nyt yhtään muutenkaan sellaselta kun mullassa viimeks. Noi on tollasia pieniä nuppuja sielä täälä ku viimeks oli ihan kunnon "tankoja".. Oon microlla koittanu vaikuttaa, mutta mitään muutosta ei oo tapahtunu.. Ec oli pahimmillaan yli 2,4 muttei mitään huomattavaa oo tapahtunu millekään kasville? Nyt oon laskenu sen sinne 1,9 korville. Enään en microo viitti ainakaan extraa antaa ku ei tunnu auttavan.. Pakko myöntää, mut oon näköjää ihan kädetön tän vesikasvatuksen kans. En kans osaa vielä sanoo mitkä noista on sitä valkostamixiä ku nii saman näköstä, mut se emo mikä oli viimeks teki tosi paksun pääbudin. Paksumman ku muut noista. Vaikee vaan nyt noista poppareista mitään sanoo.. Pistelen huomenna kuvapävitystä.
 

ambient

Member
En oo vesiä vaihtanut kertaakaan, pelkästään lisäillyt.. Jotku kehunu että niinkin menny kasvatukset ongelmitta. Oon tota puolikasta lucasia käyttäny alkuun mut nyt n.4vk heitelly microo jopa 20ml/10l ja bloomia n.30ml-35ml/10l. Lisänä liquid silicon mitä menee n.8ml/10l ja diamond nectar mitä viimeks heitin 20ml/10l, aikasemmin antanu vaan 10ml/10l.. Kiitti linkistä, pitää koittaa vähä kattella, vaikka enkku on mitä on :D

Nyt on vedet vaihdettu. Katoin että pumppu ollu pienimmällä ja kun vähän mitä kannen alle pysty näkeen niin pumpun edestä juurissa vähä jotai rusehtavaa väriä ja valkosta. Ei haise kumminkaan. Nyt huuhtelin pumppua ja laitoin sen melkein täysille. Ravinteita meni micro 15ml/10l, bloom 30ml/10l, diamond nectar n.13ml/10l ja liquid silicon 8ml/10l.. Ph 5,8 Ec 1,57. Saas kattoo kuin auttaa. Pitäskö tonne jotai vetypedroo lyödä tai jotai ainetta juurille?
 

amaThor

Active member
Itse en ehkä alkaisi vetyperoo heittämään jos ei pahasti ruskota/haise juuret -- eikö tuon sillikaatin pitäisi tehdä vastustuskykyä juurille. Itse en tosin valonjaksolle vaihdon jälkeen käytä tuota sillikaattia noin isolla anniostuksella vaan n.2-3ml/10L.

Itse käytyän tuota tri-pakkia normi ohjiella -- muutaman viikon olen koittanut luukkaan formulaa ja tulin jo viikon testissä siihen tulokseen ettei ole mun juttu.

Itse vaihdan vedet tuon 3-viikon välein uusiin.
 
S

scai

Minulta ääni Mandalalle.
Ne tosiaan tietävät miten kasvattaa ja siemenet on aina isoja ja pulleita, niistä tulee rotevia, vehreitä kasveja.Itävyys 100 %
Hamppufoorumilla yksi kaveri sai minut innostumaan Mandalasta ja sieltä tein nyt tilauksen kun 8 miles high tuli takaisin valikoimiin.
Olen oillut hemmetin tyytyväinen laatuun.
 

ambient

Member
Joo tuli lueskeltua tota mandalan ohjeistusta ja ihan asialta vaikutti. Sen innostamana noi vedetki pistin vaihtoon ja miedomman ravinneliuoksen :) saman kaltasta tekstiä mitä jack kirjottelee toisella voorumilla..

Pistelen illalla pari kuvaa ku saa pimeessä otettua kuvat. Tulee niin huonoja kuvia tos natikan valossa.
 
Top