What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Den svenska tråden

crenata

Member
Tack!

Matade de med 200ml blom igår, tänkt köra det tom Sön-Mån sen vattenbyte och ytterliggare 220-250ml blom.

Funderar på att flusha helt innan jag häller näringen, typ 24h mellan Sön-Mån.

Jag antar att det finns lite veg näring kvar i tanken, därav extra flush. Kan ju vara eventuell saltuppbyggnad som man slipper i bästa fall.

edit. Har bara toppat resevoiren fram tills nu, står på onepart att man ska byta vatten i samband med pistillerna börjar synas, därefter tilsätta blom.

Körde motsvarande system förra skörden med positivt resultat.
 
Last edited:

daver

Member
Hejsan alla svennar!

bonecarver_OG,Marijuanaut: For att ge er lite mer info sa odlar jag fortillfallet, ducksfoot, balubazh och dragonhaze de 2 sistnamda e nagra korsningar av g13 x haschplant och natt mer. kommer inte ihag hehe.

Maste saga efter denna sasong att jag ar helt over fortjust i ducksfoot! vilken harlig planta, du borde testa odla den i spanien bor ju heller inte vara nagra problem? Angaende Chinese landrace sa har jag inte odlat den sjalv an men har varit och besokt ett antal feta odlingar ute pa landsbygden.
Har aven en javla massa fron av chinese landrace om nagon ar intresserad av att kopa eller byta?

Peace pa er alla!

edit: tankte om ni vill kan ni ju kolla in min trad http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=35040
 
Last edited:

crenata

Member
:wave:

Lite nya pics:









Har blommat c:a 10dagar nu, tveksamt om de lyckas fylla ut nätet i kanterna.

Nytillskott på fröfronten:



:woohoo:
 

Marijuanaut

Active member
Ser fin fint ut crenata:canabis: kommer väl bli klara lagom till julafton ...den bästa presenten man kan få :D

tog lite nya foton i dag









 
Last edited:
B

bonecarver_OG

dom här planterade vi i augusti..

dom e säkert klara före jul :D snart sätter vi ut 10 stora cloner de SSH x PTK för att blomma oxo :D dom borde bli klara i januari :D hoppas att vi inte far för kalla nätter här nere!

fred































 
G

Guest

Damn! så mycket socker

ser dunder ut :yes:

här e några budshots till av mina nordiska utomhusplantor. Om de bara klarar sig ännu en tid till så blir det perfekt

NlxHaze






Shiva




Blue Mystic


 
Last edited:
B

bonecarver_OG

jag tror inte att de kommer att ha tid att avsluta blomingen bra om det kommer frost etc men du kommer i allafall att ha gratis röka ett bra tag! jag hoppas pa bra väder för dig dÄr uppe sa att de kan fort satta sa lange som mojligt!

fred!
 
G

Guest

man tackar

jag får se. lägsta tempen denna vecka har varit +8 och högsta +16 där ute

Så länge bra, havet värmer ännu upp luften lite



men några veckor till gör redan mycket i detta skede tror jag. De flesta ser ännu starka ut. 2 har jag räddat från mögel men det har slutat regnat för en tid i alla fall. Så jag hoppas på det bästa

inte för att jag kan klaga på röken nu heller :D
 

Turnip

New member
Tjollahopp, ny här då..:p

Mitt lilla projekt:
pict0006cp9.jpg
 

Matti

Member
Hej turnip.
That`s looking pretty cool. Please do updates from time to time. I would really like to see what happens. :yummy:
Tack..... :)
 

Turnip

New member
håhå ^^ Det är c99, i en liten bubblare med aircurtain...datorchassi, 70w HPS med coolshade :p Bara jag kommer ihåg den här tråden så uppdaterar jag då och då =)
 
G

Guest

Då var det färdigt odlat för i år

140 dagar var de ute och de hann blomma 5-6 veckor. Du hade rätt Bonecarver som jag gissade, jag hamnade skörda lite tidigt men eftersom detta var första gången jag odlade ute så är jag rätt nöjd. Nästa år ska jag välja lite lämpligare varianter för mina kordinater men dessa råkade ligga i lådan så...

Jag har inte ännu hunnit testa alla men ruset verkar vara "slow-hitting" men starkt, så inte kan jag klaga

Här e några bilder av skörden.

Shiva




NLxHaze




Blue Mystic


Skörden


Nu skall de bara få torka och sedan ska de på burk för en tid.

Försök nu sen studera :D

Botanik that is
 
Last edited:
B

bonecarver_OG

kul med eget odlat i allafall :D kommer att smaka gott det e säkert! :D

peace
 

Latest posts

Latest posts

Top