What's new
  • Please note members who been with us for more than 10 years have been upgraded to "Veteran" status and will receive exclusive benefits. If you wish to find out more about this or support IcMag and get same benefits, check this thread here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Tråden hvor vi henger (The hangout thread)

A

arcticsun

Såååå...


Synes det Norske forumet ser litt stusselig ut, kansje vi trenger en litt uformell tråd hvor vi bare kan diskutere hvafan vi vil og linke opp og poste altmulig tøv? Vi prøver og ser om det er noe liv, vi sier som så at vi poster hva som helst hær inne. Har du snakka med bestemorra di? Fortell om det!! hehehe hva som helst!!


Jeg kan begynne, hva med litt musikk først? Denne er litt kul da ;)


Kim larsen: vi er dem de andre ikke må lege med:
http://www.youtube.com/watch?v=IC8WepcWAng





Jeg og en kompis har en liten coop for å holde oss med litt røyk, fikk noe Sour Rhino (sour bubble X white rhino) fra en icmag venn i statene som ser jævlig skummel ut, den skal vi kose oss med i jula :D. Hær er etpar bilder fra growen, vi dyrker i plantejord fra plantasjen og bruker sensi fra advanced til blomstringsnæring. +bigbud og overdrive osv. Folk sier mye rart om AN, men jeg synes den er best av den næringen jeg får tak i i Norge i væffall!


Sour Rhino..

73300.JPG






Ellers er jeg en ivrig sports fisker og turgåer som trives best på havet eller i villmarka.. Jeg hadde et utendørs prosjekt på gang i sommer oppe i nordNorge, godt stykke nord for polarsirkelen, tror ikke jeg skal reklamere for hvilket fylke men det var langt fan oppi nord. Legger ved er etpar bilder fra den growen, jeg gjorde endel feil bla med plassering av plantene så de ble ikke helt modne, men tror det blir bedre til neste år...bilder fra september.. jeg rota til lappene på strainsene så jeg husker ikke hva som er hva. Men alle er automatisk blomstrende, jeg hadde masse forskjellige sorter autoblomstrende.. mitt første forsøk med utendørs så jeg tok livet av en masse sjeldne og dyre frø og rota det litt til, men jeg fikk nå høsta litt røyk i september da. Jeg sådde inne i begynnelsen av juni og vegga inne under 400w i 1 liters potters i 3 uker før jeg satte de ut rett etter sankthans. Da hadde de akkurat vist kjønn og var fortsatt i 1l pottene sine. Dette syns jeg funka flott og jeg tenker jeg skal gjøre no lignende neste år, I nordNorge sår vi rundt 1juni og setter ut plantene rundt sankthans for å få de størst mulig. Det er omtrendt det samme med poteten :D.. En ting jeg gjorde feil var at jeg satte de i en nordvent skråning for at de skulle få midnattsola, men om høsten fant jeg ut at de fikk dårlig morrasol som er så viktig for dem. Så jeg lærte den harde veien hvor jævlig viktig det er å plante i sørvendt skråning. Det er vissnok råviktig!!

656.JPG

27245.JPG

79223.JPG



Når jeg skulle høste så glemte jeg søppelsekker til plantene, måtte bare dryle de i bagasjerommet. Fy fan som det stinka i bilen på vei hjem, jævlig glad det gikk bra!!

11941.JPG






Gi lyd folkens, vil gjerne bli litt bedre kjent med de Norske på sida. kansje vi kan dele litt erfaringer og snakke litt om løst og fast. Det være seg hva det nå enn måtte være, spør gjerne om du lurer på noe eller trenger hjelp, jeg har fått ganske god dreisen på innendørs dyrking med tiden.





Ha det jævlig kult så lenge fålkens, så kjæftes vi hær i denna trådn! :wave:
 
Last edited:
A

arcticsun

zzZZzZZZZ... ka som skjer folkens?


Ikke vær så jævla sjenert da hehe.. jaja skal linke opp non bilder i ny og ne hær inne så folk ser at det er liv. Jeg og en kompis har en bitteliten coop som vi deler på. Det går fint, går greit å dele så lenge ingen av oss blir grådige, vi har kjempegod røyk nesten gratis(dyrkekostnader) stort sett hele tiden. Skal kjøre endel nye sorter iløpet av våren så det blir gøy. Blir master kush, blue mysticXice, spicy cheese og querkle bx1 neste gang, så skal vi kutte ned litt sour bubble bx3Xwhite rhino, white widow og grape krush f2 strax..gleder meg til det, blir litt julestæsj, de ser jævlig fine ut så det blir bra :) Skal slenge opp noen bilder av det om en stund.


Sour Rhino

52320.JPG




Kos dere så lenge mine kjære medboere hær oppi vinterland, husk.. grønt er skjønt ;)
 
Wow....stille og rolig her. Fine bilder arcticsun! Skal poste noen bilder av budsene jeg høstet for en tre ukers tid siden. Flo,Ice og Hawaiian x Skunk:)
 

acidfish

New member
Høres/ser bra ut artic! Håper på å få se flere fine bilder etterhvert ;) har sett flere ganger hva du får til, så gleder meg.
Skal se om jeg får kasta opp noen bilder etterhvert jeg også, selvom jeg er en mikroskapnisse :p

Spiral, åssen syntes du Flo'n er? har gått å sikla ëtter den lenge.. gleder meg tell å få se bilder!

Er det forresten noen som veit hva som har skjedd med norcan?
 
Produksjonen 2010

Produksjonen 2010

Godt nyttår brødre(og søstre?)

Her kommer endelig bildene jeg lovet. Kamraet er fucked så det blir bare shittye iphone bilder i denne omgang.
Første ut er Hawaii'en

picture.php




Fikk denne som kloning av en annen lokal dyrker,via en kompis. Kompis var for stein til å huske navnet etter å ha prøve smakt,men det var vist noe med hawaii i følge han. Etter litt detektiv arbeide og vurdering av røyken,tipper jeg at dette er Hawaii x Skunk fra Nirvana. Etter to måneder med cure smaker denne som en robust,spicy sigar. Fin sativa funk,men blir temmelig stony mot slutten eller ved større inntak. Yielda helt okey. Kommer til å blomstre de kloningene jeg har igjen og så er jeg ferdig med denne. Den har noe jævelsk med blader og er derfor et lite helvette å trimme.

Neste jenta ut er Ice

picture.php




Denne kommer fra frø jeg egenhendig smugla fra NL for et par år siden. Typisk nederwiet,fruitye feite buds. Smaker skunk og tuttifrutti. Fin balansert indica funk,chill men ikke alt for narkotisk. Hun yielda slunkent i denne omgangen i forhold til tidligere runder. Fordi hun er lavere ble hun stående i skyggen av de andre høye jentene og hun fikk nok heller ikke så mye mat som hun hadde likt.
Har greit med kloninger av henne nå så hun skal få en omgang for seg selv.

Sist,men absolutt ikke minst: FLO!
picture.php



Dronninga,favoritten. Daglig røykingsen min. Tynne luftige buds,men yielda faktisk best pr. plante av alle tre typene i denne omgangen.
Lite snev av lilla på de minste bladene. Telefon kamraet plukka desverre ikke opp det. Smaker sitrus,blomster og bær med et lite hint av...hmmm... øl gjær kanskje? Gammelt på en måte,men digg. Effekten er euforisk og motiverende. Akkurat det man trenger i nord norsk vinter. Et par joints av denne pluss et par glass sjampis var den perfekte nyttårs komboen. Som en mild dose MDMA. Med denne innabords kan jeg ikke la være å smile som en tulling. Den perfekte partnern til tegning,maling,musikk(både å høre og spille),fjellturer og psykedeliske reiser. Har fire av denne i 18 liters potter under 600'ern. Sju uker-ish igjen av blomst. Gleder meg som en unge:blowbubbles:
 
Last edited:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Yo arctic! :)
What are those outdoor plants?

Got like half of what you said on this topic, but i still feel clueless..
As usual :tiphat:

:tiphat:

Happy new year Norway! :)
 
A

arcticsun

Yo arctic! :)
What are those outdoor plants?

Got like half of what you said on this topic, but i still feel clueless..
As usual :tiphat:

:tiphat:

Happy new year Norway! :)

hey buddy, the outdoor plants are short term amnezia, bluestreak, purple mazar, speedy gonzales and sour 60.. but i mixed them up so im not entirely sure of which is which..

The grow is done at a location that is north of Finland, north of any place in Finland ;)


spiralofeyes said:
Godt nyttår brødre(og søstre?)

Her kommer endelig bildene jeg lovet. Kamraet er fucked så det blir bare shittye iphone bilder i denne omgang. Fant heller ikke ut hvordan jeg poster bildene,img taggsene funker ikke....blir desverre links.


kult takk for bilder, ser ut som godis :D bruker å funke med img.. /img


godt nyttår til deg og, håper vi får se me av growene dine fremover :wave:
 

Banemann

New member
Godt nyttår brødre(og søstre?)

Sist,men absolutt ikke minst: FLO!
https://www.icmag.com/ic/album.php?albumid=26025&pictureid=570126


Dronninga,favoritten. Daglig røykingsen min. Tynne luftige buds,men yielda faktisk best pr. plante av alle tre typene i denne omgangen.
Lite snev av lilla på de minste bladene. Telefon kamraet plukka desverre ikke opp det. Smaker sitrus,blomster og bær med et lite hint av...hmmm... øl gjær kanskje? Gammelt på en måte,men digg. Effekten er euforisk og motiverende. Akkurat det man trenger i nord norsk vinter. Et par joints av denne pluss et par glass sjampis var den perfekte nyttårs komboen. Som en mild dose MDMA. Med denne innabords kan jeg ikke la være å smile som en tulling. Den perfekte partnern til tegning,maling,musikk(både å høre og spille),fjellturer og psykedeliske reiser. Har fire av denne i 18 liters potter under 600'ern. Sju uker-ish igjen av blomst. Gleder meg som en unge:blowbubbles:

Høres ut som en sinnsykt digg plante! Ut i fra dette kommer jeg nå garantert til å kjøre denne strainen ved neste grow, takk for at du gjorde meg skråsikker på det :thank you: Går ut i fra at det er den fra Dj Shorty (vet ikke om noen andre flo typer)?
 
Hei Banemann.

Flo anbefales varmt. Beste strain ever for min del,hva kvalitet og funk anngår i allefall. Hun kan yielde litt slunkent,men det finnes phenoer,slik som min som yielder ganske greit.
Flo ble avlet frem av Dj Short,ja. Min er fra Dutch Passion,though. DJ samarbeidet med DP og Sagarmatha på nittitallet før han startet eget firma. DP sin er en innkryssning av dj sine flo seleksjoner fra det tidlige nittitallet og representerer en eldre type Flo. Floen DJ har på markedet nå er Flo x BB130,en superstud av en blueberrygutt. Skal starte en pakke med DJ flo selv over sommern og forhåpentligvis komme i gang med å lage mine egene seleksjoner og kryssninger. Slenger med et bilde fra forrige runde med flo:
picture.php


EDIT: sjekk gjerne ut DJ Short sub-forumet. Masse flinke folk som har dokumentert flo og de andre DJ strainene veldig bra.
 

Banemann

New member
Smooth.. Takk for infoen! :D Virker som du har peiling på hva du snakker om. Er det slik en glad-indica eller? Hvilken ville du anbefalt meg å gå for? DJ Short sin? Jeg kan dessverre ikke se bildet :-/
 
Bare hyggelig,mann.Elsker å snakke om favoritt jenta mi. Har nerda litt rundt i forhold til Flo,men skal ikke hevde å vite allt,har bare dyrket den cutten jeg har nå fire fem ganger og hun er en mangefasettert frøken.
Reagerer veldig fort på forandringer i klima,næring og medium.

Nå vet jeg ikke helt om du mente glad-indica i forhold til flo eller BB130,så jeg svarer på begge :tongue:

Grunnmuren til flo er TF,temple flo eller true floral,alt ettersom. TF er en seleksjon DJ gjorde i F2-generasjonen av det han kaller The Cross. The cross besto av en Ahgani-far og en Oregon Purple Thai-mor. OPT igjen var en kryssning mellom to supre sativaer, Chocolate Thai og Highland Oaxaca Gold. DJ sin misjon er å gi den gode,gamle happye røyken fra seksti og søttitallet, som da stort sett kom fra svære uregjerlige og ofte hermafroditiske sativaer,til innendørsgartneren.
I mitt hode er Flo en skinnende anti-depressiv sativa i et format som er relativt lett å ha med å gjøre.
Selv om agfhanien utgjør nesten halvparten av genmatrialet til Flo,er sativaen absolutt dominant i røyken. Veldig lite couchlock og munchies med mindre du røyker mye av den.

Hvis jeg skulle komme med anbefalinger om hva du bør kjøpe,hadde jeg rådet deg til å kjøpe DJs Flo. Selv om de eldre ekspresjonene som er å finne i DP flo er spennende,er det ingenting der som ikke kan finnes med innkryssning og seleksjon med utgangspunkt i en ti pakk med Flo. BB130-faren som ble krysset med TF for å gi opphav til denne generasjonen med Flo,er en super-stud av en stretch indica,og gir mer smak og krystaller til alt han pollinerer. BB130 er legendarisk og har blitt brukt av flere andre breedere. I tillegg har DJ fortalt at han ikke har fler kloninger av han og at de frøene han har vært far til faktisk er one-offs.

Som sagt,kom og les litt i DJ subforumet så får du ting forklart bedre enn jeg kan. Forresten så skal bildet funke nå,hadde skrudd albumet til privat,doh.
 

Banemann

New member
Wow, den var sinnsykt frosty da! Mmmm. Blir nok DJs Flo jeg kommer til å gå for da ja. Har en freebie pakke med noen feminized frø, men virket ikke om det var noe å satse på.. DNA Sharksbreath, Lemon Skunk, Rocklock og R. Privada Cole Train. Flo virket mye bedre. Vurderer også Sweet Tooth #3 eller 1.1, som visse personer på forumet her er veldig glad i. Men det er så mye å velge i :p
 
Heh,takker. Jeg er temmelig fornøyd selv,beste run med Flo pr. dags dato. Du kommer ikke til å angre på at du kjøpte DJ sin Flo,de eneste jeg har hørt om som blir misfornøyde er de som er into kush og andre ekstremt stonye greier eller folk som er into Haze og andre ekstreme sativaer. Ikke at jeg har noe i mot noen av delene,men til vanlig foretrekker jeg noe som ikke klistrer meg til sofaen eller får meg til å skvette av en hver lyd og kikke paranoid ut av vinduet som et speedhode. Jeg liker weed som får meg til å le. Liker ikke folk å le lengre?

Hvis du har muligheten,ville jeg pollinert en bud på hver jente med pollen fra hver gutt. Du taper ikke allverden med bud men du kommer til å ha noen fantastiske frø å leke deg med. Flo er full av nyanser,og med en innkryssning kan du finne akkurat DIN Flo.Utifra hva jeg har sett her omkring er Flo også helt fantastisk i kryssninger med andre strains,f.eks til å lyse opp funken på en litt for stony strain,eller å bringe ned blomstringstid og størrelse på en villere sativa uten å ødelegge den fine,klare effekten.

SWT,Blue Satellite og de andre blueberry kryssningene fra SOL er visst fantastiske planter de også,så du kan ikke ta feil der heller.Chimera har også noen kryssninger med blueberry fedre han har fått hos DJ som ser utrolige ut.
Å evt. pollinere en fin oaxaca eller thai-dominant flo med en SWT eller B. Sat hadde sikkert gitt fantastisk avkom. Det er faktisk noe jeg kunne tenkt meg å prøve selv.:chin:
 
Z

zomb

Såååå...


Synes det Norske forumet ser litt stusselig ut, kansje vi trenger en litt uformell tråd hvor vi bare kan diskutere hvafan vi vil og linke opp og poste altmulig tøv? Vi prøver og ser om det er noe liv, vi sier som så at vi poster hva som helst hær inne. Har du snakka med bestemorra di? Fortell om det!! hehehe hva som helst!!


Jeg kan begynne, hva med litt musikk først? Denne er litt kul da ;)


Kim larsen: vi er dem de andre ikke må lege med:
http://www.youtube.com/watch?v=IC8WepcWAng

...


Gi lyd folkens, vil gjerne bli litt bedre kjent med de Norske på sida. kansje vi kan dele litt erfaringer og snakke litt om løst og fast. Det være seg hva det nå enn måtte være, spør gjerne om du lurer på noe eller trenger hjelp, jeg har fått ganske god dreisen på innendørs dyrking med tiden.


Ha det jævlig kult så lenge fålkens, så kjæftes vi hær i denna trådn! :wave:

Cool bro! Larsen han rykker sgu stadig, og ret fedt at se han også kan vælte en kutter, haha.

Grønne klistrede hilsner fra København til mit norske broderfolk. Føler med jer i disse tider, og håber vi growers kan medvirke til styrket sammenhold i fremtiden.

Cool med lidt nordic growers! -bliver fedt at følge især jeres udegrows.

Stay dirty! Zombs out
 
Top