What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Tyhmät kysymykset (Tyhmä kysyjä)

T-Roy77

Member
Olenki tuon sensiseedsin nettikatalogia vähän selaillut kuolaten. Pitänee tilata sieltä joku messevä lajike =)
 

rlsmooth

Well-known member
Moikka! Uusi kirjoittelija tällä foorumilla ja melko uusi kasvattajakin.
Olen kasvatellut sisällä 400:sen alla biobizzin all mix/kookos seoksessa 11 litran ruukuissa.
Ongelmana on, että pineapple chunkkini ovat lähellä siemenpankin asettamaa valmistumispäivää (55d), ja ovat typpiövereissä. Tämä saavutettiin ihan bio bizzin lannotteilla, feeding schedule oli kukituksen puolivälin jälkeen about 5-7ml bloom ja 1ml grow/alc- a- mig. Kasvien lehdet ovat varsinkin yläosista täysin tummanvihreitä, kupeilla ja erittäin pieniä ja roikkuvat alaspäin ja muodostavat näitä korpin kynsiä.

On siis selvää, että valmistuminen tulee viivästymään ja ilmeisesti tuoteenkin laatu tulee kärsimään, jäänevät ilmaviksi(?). Mitä tässä tilanteessa tulisi tehdä, kannattaisiko minun jatkaa lannoittamista pienillä annoksilla bloomia, vai tulisiko minun huuhdella multa suihkussa suurella määrällä vettä, ja laittaa perään pieni määrä bloom lannoitetta? Kasvit ovat erittäin vihreitä ja budit eivät oikeen tunnu tiivistyvän, mikä on harmi sillä sato näistä kasveista olis ollut melko hyvä. Kasvit eivät juurikaan kellastu vrt eri lajikkeita oleviin ystäviinsä, jotka eivät ole övereissä ja kypsyvät hyvää vauhtia.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Tokkopa sinne enää mitään lannoiteita kannattaa suhaa, jos kerran alkaa olemaan valmiita. Ite laittasin flussia kunnolla, en ehkä ihan suihkun alle, vaan pelkällä vedellä kastelua ja toivoisin parasta. Helpolla voi pari kolme viikkoa yli ajan runaa, tulee ehkä vähän jumittavaa pudaa, mut eipä tuo niin haittaa. Jumittavalle pudille on omat hetkensä :)
 

rlsmooth

Well-known member
No kun nämä eivåt nimenomaan taida olla valmiita, karvat valkoisia ja varret näkyy kun budeja varovasti raottelee. Jotkut sanoneet, että ovat kukittaneet näitä barneysin chunkkeja jopa 14vk. Mietin vaan, että kannattaneekohan noita, kun ovat noista övereistä kärsineet. Pitänee huomenna hoitaa vaikka kuva arvioitavaksi!
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Joo. 55 päivää on kyllä aika vähän ihan mille vaan lajikkeelle, myyntipuheita ei kannata aina uskoa.
 

rlsmooth

Well-known member
Jep, katselinkin, että jengi on pitänyt tuota kyseistä lajiketta jopa 14 viikkoa pystyssä, eli barneys farmin myyntipuheet nopeasta indicasta eivät aivan täsmää. Jatkankin tässä lannoittelua normaalisti bloomilla ja varaudun pitämään ainakin sinne 100. päivän tienoille. Budi on valmista sitten, kun se on valmista :biggrin:
 

roflio

Member
Elikkäs. Olisi tarkoituksena kohta aloittaa ensimmäiset PC kotelo growsetit ja oikeastaan about kaikki tarvittava on kasassa. Ideana on idättää 6x6 turveruukuissa joihin tulee Kekkilän taimimultaa ja kun kasvilla on riittävästi kokoa, siirtää se turveruukku isompaan 13x13 ruukkuun johon sit tulis Biolanin mustaa. Kysymys: kun kyseessä on microgrow (etäisyyttä mullan ja lampun välissä about 35cm, tarkoituksena scrogittaa) niin tarvitsenko mä edes yhtään mitään lisäravinteita missään kohtaa vai riittäiskö noin pienien kasvien koko elinkaarelle niitä ravintoaineita mitä on Biolanin musta jo ilmeisesti valmiiksi täyteenammuttu?
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kyllä siihen jottaan kannattaa kyytipojaks hommaa. äNnää ja Peetä. Eli kanankakka/merilevää ja piopisulan bluumia vaikka. Ei maksa paljoa, kun ei tommoseen microon hirviäste tartte.
 
S

scai

Kyllä sinä tarvitset typpeä kasvuun ja fosforia ja kaliumia kukintaan.Nyt herää kysymys, että kauanko meinaat vegettää, siitähän se riippuu kuinka paljon lannoitteita tarttet.
Ilmeisesti meinaat pitää melko pieninä kasvit, jos kuukausi riittää vegeen ni voi olla että pärjäävät kasvuvaiheen mustalla mullalla.Mutta kukitukseen tarvitset ehdottomasti lepakonlantaa antamaan fosforia ja kalia tulis vaikka puuntuhkasta?
 

rlsmooth

Well-known member
BioBizzin lannoitteiden käyttäjät huomio! Achtung!

Kertokaas mulle multakasvattajat, jotka kyseistä lannoitesarjaa käyttää, että miten tykkäätte feedailla kukituksessa. Tässä asiassa on niin monta koulukuntaa, että väkisinkin menee sekaisin.

Koulukunta 1 : Lopettaa grown/typen viimeistään kukituksen puolivälissä ja siirtyy kokonaan bloomiin. Itse tein nyt ensikasvatuksessani tämän ja en ole välttämättä täysin tyytyväinen kellastuviin lehtiin ja lakastuviin kasveihin, lisäksi lisä typpi olisi saattanut tuottaa enemmän satoa ;s
Koulukunta 2: Pienentää typen määrää portaittain kohti kukituksen loppua
Kerettiläiset eli koulukunta 3: Sen sijaan että lopetettaisiin grow, vähennetäänkin bloomin määrää kohti kukituksen loppua ja esim 8. viikon lajikkeella saatetaan antaa viikolla 6 2ml grow ja 1ml bloom tai vastaavaa. Tällä kuulemma haetaan sitä, ettei kasvissa olisi liikaa fosforia, joka tuottaa pahaa makua ja huonoja palo-ominaisuuksia. Lisäksi BioBizzin bloomissa on kuulemma liian vähän typpeä ja tota tosiaan täytyisi tuolla growlla täydentää.

Oletteko testailleet eri vaihtoehtoja ja miten olette saaneet parhaat sadot? Ajattelin kyllä ensirundilla varmaan pitää tuota growta ainakin huomattavasti pidempään, ehkä jopa kokeilla bloomin portaittain tiputtamista ja grown pitämistä loppuun asti.

Mitenkäs flushaus, oletteko feedailleet vedellä vikat viikot ? Jotkut sanoo, että tuokin on turhaa kasvin näännyttämistä.
 
S

scai

En ole millekään lannoitemerkille uskollinen, joten en vastaa tuohon BioBizz kyssäriin, mut muuten.
Kasvuaikana eniten typpeä ja hiukan kalia ja fosforiakin.Kanankakkaalisätään multaan aina kun sitä kierrätetään, samoin hiukan lepakonlantaa.
Koska mullassa on jo valmiina sieniymppi, merilevää ja fulvic/humichappoja,tuhkaa, luotan siihen viisauteen että kasvi osaa ottaa vain sen lannoksen,mitä se sen hetkiseen kasvuunsa tarvitsee.
Kun vaihdan kukitukseen, vaihtuu lannos kali/fosforipitoisempaan ruokintaan. Jotkut antaa vain kaksi kertaa kukinnan aikana lannoitetäräyksen, minä taidan antaa hiukan useammin ja minun lannoitesekoituksessa on kyllä hiukan typpeäkin mukana.
Sen lisäks menee noita happoja ja merilevääkin.
Eli, jonkinlainen määrä typpeä onkoko ajan mukana .
Huuhtelu? Noup.
 

Runt

Member
Olen käyttänyt Bio Bizz ed kasvatukseen ja hyvin meni mutta puolitin kaikki annokset -ei polttoa, kasvoivat hyvin ja budia tuli kohtuullisesti. Käytin myös AirPot sekä AllMix. Paras tulos aikoihin.
 

rlsmooth

Well-known member
Koska mullassa on jo valmiina sieniymppi..

Itse ajattelin myös ensirundille siirtyä käyttämään sieniymppiä( Eli juurikin näitä mykorritsa tuotteita mullan seassa?) ja olen ymmärtänyt, että ne tosiaan vain paranevat vanhetessaan ja siksi mullan kierrätys tulisi myös kysymykseen. Kiitos näkemyksestäsi, tosiaan googlettelulla päädyin ***** foorumeille ja siellä ilmeisesti jossain kovassa arvossa pidetty jehu kertoi, ettei mullasta saisi noita ravinteita tosiaan huuhdottua millään parin viikon vesi kuurilla ja se olisi enemmänkin kasvin näännyttämistä...
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Emmätiä onko se flussi niin tarpeellinen, jos orgaanisia lannotteita käyttää. Ellei oo ihan hirmiöitä lannoitemääriä käyttänyt.. Kyl mää kuitenkin aina oon pari viimosta viikkoa antanut pelkkää vettä ja silloin tällöin merilevää. Topmaxia jos on ollut. Mut cocoissa ja hydroissa mineraaliravinteita käyttäessä oon flussannu yleensä niin kauan, että plantut melkeen kuolee pystyyn. Kyl se auttaa makuun imo :) Ei o niin karskia.
 

Runt

Member
Joku pitää myös 3-4 vuorokautta pimeässä ennen kaatoa -onko kukaan kokeillut? Mykorritsa olen ostanut Glückpilze net kaupasta, sekin oli mukana edellisessä.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kyl meikä aina pitää 24-48h pimeessä ennen kun leikkaa alas. Sisäkasvattelussa siis, ulkona hitusen vaikeampi homma toteuttaa. Se on yks niitä juttuja mitä joskus nuorena luki että pitää tehdä, ja siitä ei o päässy eroon. Mut kyllä se ainaki jeesaa niiden kasvin tekemien sokereiden kanssa. Vetäytyvät lepoon tai jotain.. Puutarhakoulusta alkaa olemaan aikaa. Joku sanoi että se pimeys nostaa THC %, mutta kun ei niitä oikein pääse mittaamaan, niin mistä tuommosia varmaksi tietää.
 

Runt

Member
Tää on täysin uutta mulle! Tänx. Rouvat ovat nyt pimeässä, eka kaatuu huomenna ja loput lauantaina. Rupes haisemaan pihalle eli hyvä paikka lopettaa.
 
Eli siidut oli eka paripäivää lautasten välissä suodatinpusissa, ja viisi päivää sitten laitettiin kivivilloihin. Kivivilloja pidetty muoviastian päällä ensin keittiön lampun päällä missä ne viileni aika hyvin ja sen jälkeen paripäivää patterin päällä vessassa jossa lamppu ollut päällä. Siis kivivillaan istutuksesta nyt 5 päivää eikä vieläkään noussut pintaan.
Yhdessä kivivillassa näkyi jotain valkoista matoa/juurta en tiedä mikä lähtee kivivillasta ja nousi näyttää tulevan ylöspäin ainekin näkyy päältä, onko tämä jotain normaalia? Se siis alkaa siidun päästä. Avasin sitten toisen kivivillan kahtia ja siellä tälläinen samanlainen valkoinen juttu lähti siidusta alaspäin. Olen siis ihan amatööri. Mutta mitäs noidenkanssa nyt teen että ne sais kasvamaan?

Saako siemen näkyä siitä reiästä minkä tein sille siidulle kivivillaan? Tällä hetkellä näkyvät jotenkuten.
Onko patterin päällä pitäminen fiksua? Kuulin että lämpimässä pitäis.
Valot päällä kokoajan niille kivivilloille? Olen pitänyt vaan normaalien lamppujen alla siis vielä kun ei ole noussut edes.

Harmittaa jos noi on nyt pilalla kun oli kalliit siidut, tuttu sano että parissa päivässä nousis mut 5päivää eikä siltä näytä...
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kuhan se "häntä" pysyy kosteana, niin eiköhän ne sieltä tule esiin. Mimmosissa lämmöissä oot pitäny? Melkein jonkun modeemin tai vastaavan lämpösen paikan päällä/läheisyydessä kannattaa idättää. Ei missään nimessä kuumaa, vaan lämmintä. Patteri voi olla vähän liian raffi. Lämpöstä ja kosteeta, niinku teinilikat Robinin keikalla. Muuten noin niin sen hännän pitäs lähteä alaspäin, ja siemenkodan ylöspäin. Siitä sitten aukee, siinä saattaa kestää, varsinkin viileissä olosuhteissa. Voit avata sitä kivivillaa varovasti ja katsoa onko se siemenkota alkanut halkeamaan ja avittaa vähän maailmaan. Kivivillaa vois myös veistää pois siitä edestä, jos siltä tuntuu.

PS. Ihan kaikkia tuttujen juttuja ei kannata uskoa, ja sitä mukaa vaipua epätoivoon. Mä oon kuullu niin monelta ihmiseltä juttua siitä, miten pudia pitäs kasvattaa kun niiden serkun kaiman entisen duunikaverin yläkerran naapurin siskon likan pankkineuvojan kirjanpitäjäaviomiehen koiranulkoiluttaja oli Amsterdamissa ja Jamaikalla reppureissaan ja tietää miten asiat on. Tietty joskus saattaa mennä oikeinkin, mut harvemmin.

Ja kalliilla pavuilla ei ehkä kannata alottaa, vaan reenata eka jollain linnunsiemenillä. Tietty jos on jo puurot reisillä ni paha enää sanoa :) Kyl se siitä, piä lippu korkeella ja rintaa rottingille.
 

Latest posts

Latest posts

Top