What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2012

Tuco Ramirez

Active member
Olisin erittäin kiitollinen jos joku muistais mistä löytyy se kuva meidän joidenkin suomi lajikkeiden jalostuksesta. Moni varmaan muistaa ja tietää mistä puhun, siis se sukupuun näkönen juttu mistä löytyy Jeppikset, Ovela Olema, ym ym.. Ei tunnu löytyvän ei sitten millään.
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Saatan olla väärässä, mut mun muistaakseni arcticsun, norjan poika, teki ton kaavion. Anyways, siinä on perustavaa laatua olevaa, en sano virhettä, mutta väärää infoa, koska tuommosta mexican ruderalista ei ole kukaan muu löytänyt, kuin tuo kuka nyt olikaan kun ensimmäiset lowryderit puski markkinoille. Meikäkin kaverin suosituksesta niitä kasvatteli, ja täytyy sanoa, että Tampere big budin ohella onnettominta kukkaa mitä mulla on kaapissa ollut. Onneksi on tultu jo pitkän matkaa pelkästä LR:stä noitten autojen kanssa.. Nää nykyset ei ole hassumpia.
Multa jos kysytään, niin tuon mexi ruden sijaan siinä on käytetty jotain finolaa, tai muuta nopsasti kukkimaan alkavaa hamppua. That's right, i said it, hamppua.
 

Vapolize

Active member
Jengillä kokemuksia ThyphoonxDansk unde/und skunk?
Ei tullu vastaan tai sitten olin vaan laiska.
 

SovietFinland

Active member
Saatan olla väärässä, mut mun muistaakseni arcticsun, norjan poika, teki ton kaavion.

Ilmeisesti nimimerkki "edStone" on alunperin tuon kaavion takana, tai ainakin itse annan kunnian siitä hänelle. Ekaa kertaa se tuli vastaan Hamppulajikkeet/Ovela Ratsastaja ketjussa. Otin vain kaavion talteen kun en aina jaksanut vastata samoihin kysymyksiin suomi-lajikkeiden taustoista.

Tässä vielä se korjattu versio.
http://imageshack.us/photo/my-images/217/ovelaratsastaja2.png/
 

rasras

Active member
Multa jos kysytään, niin tuon mexi ruden sijaan siinä on käytetty jotain finolaa, tai muuta nopsasti kukkimaan alkavaa hamppua.

^finolaa tuli testattua vahingossa, kai niistä joku jotain sai joskus mutta ei kyllä huvittanut jatkaa sitä projektia freaky-deaky....hamppua todellakin.

Ei kyllä muisti pelaa ton meksikan ruden kanssa mutta jotain tollasta olen kuullut aikasemminki.

Joint doctor oli kait eka ja euroopassa eka tais olla se CeeBeeDee strains nykyiseltä firman nimeltään jäbä (se kuuluisa chilun tekijä).

Sanooko Kuhmon matala kenellekkään mitään?
 

SovietFinland

Active member
Kainuun matala, kuulemma alkaa kukkimaan automaattisesti siinä juhannusviikolla. Ulkolajike jostain Kuhmon alueelta. Ei hajua taustoista.
 

rasras

Active member
Joo sama laji kyseessä, tiedän sen verran että breedaaja kävi kaverin studiolla long time ago... ja vaihtoi siemeniä musiikkiin. Olen kuullut toisen tarinankin myöhemmin joka menisi näin että tämän lajin tekijä olisi yksi suomen pitkä aikaisimpia breedaajia ja jos oikein muistan OTH mainitsi että jos joku tietää ulko breedauksesta enemmän kuin hän niin thats that Guy..
 

Vapolize

Active member
Jengillä kokemuksia ThyphoonxDansk unde/und skunk?
Ei tullu vastaan tai sitten olin vaan laiska.

Miten voi olla tämmönen näin pimennossa? (En kyllä osaa tätä internettiä ihan täysin hyödyntää)
Jotain kuvia jossain,suomesta,tanskasta,mistä vaan. :)
Tietoa janoan. :wave:
 

offthehook

Well-known member
Veteran
No clue where we are talking about realy, but I did pick up the word Finola and wanted to say something about it.

I happen to use a lot of Finola seeds to do some testing of different soil compositions here at my place.
I use peticularly these seeds for in case of a raid, since cops would have to return my equipment when they find no THC to be present in my plants after sampling.

What I reckon about the strain is that it is a TOTAL inbred and most of them perform real lousy under no matter how good circumstances.

It would be a total waste of time to try to improve other strains with it as it is VERY succeptible to mold too.

The seeds make for some nice makeshift testing sure, though I am pretty certain that no effort has been made to improve on it's quality through selective breeding efforts. (They ain't got no vigor OR budding capacity)
Hence, I reckon that the only quality they have been selected for was the creation of a plant with legal status by containing virtually no thc.

The strain only responds well (more or the less, pff) to poor soils with low ec levels, provided the soil does hold all nutrients necesary for growing canna in minimal quantities, (needs to be much poorer as the soil that my diesels are able to digest for instance)

Hence, if the Finola sprouts happen to thrive well on a certain soil composition, then my diesels will do for sure too. ;)
 

DropDropDrop

Active member
Osaisko joku sanoa, että haihattelenko :snap out of it: vaan valkkaripäissäni, vai onko tässä jotain idean tynkää. Tässä partsilla (lasitettu) olevaa lämpömittaria seuraillessa totesin, että ollaan keskellä yötä ja partsilla on ollu ainakin viimesen tunnin tasasesti reilu +6. Ilmansuunta on etelään ja valoa on kohtuullisen hyvin tähän vuodenaikaan ikkunalaudalla oleskeleville chileille ym. vihanneksille, rupee huomaamaan miten pitäs taas pestä ikkunat.
Sikäli mikäli tuolla nyt pysyy lämpötilat kohtuullisina, niin onko mitään estettä laittaa tonne jotain testailuun/liian aikaseen(?) esikasvatteluun. Eikö se terminen kasvukausi alkanut keskilämpöjen ollessa +5? Meneekö mutkat vähän helvetin liian suoriksi? Jonkinlainen kasvihuone, valmismallia tai itse hallaharsosta/muovista? En oo sinne tällä sekunnilla mitään iskemässä, mutta jos se toinen valkkari aukee joku päivä, niin herra ties mitä sitä tapahtuu :friends:
 

kikkoman66

Member
Jos valo+lämmöt on kohillaan, niin tottakai onnistuu. Muista vaan tarkkailla lämpöjä takatalven varalta (we're not out of the woods yet). Nappaset pikkuset sisään ikkunalaudalle ennenkun pakkanen korjaa ja jatkat taas meininkiä kun ilmat on suotuisat.

Nyt on ollut valoa tarpeeks kasvien kasvuun helmikuusta lähtien, niinkuin yleensä onkin tällä pallonpuoliskolla, eli kasvihuonekasvatus on ihan mahdollista. Onnea yritykseen.
 

Davidgrow

New member
onko merkitystä satoon kuinka kauan pitää early lajikkeita sisällä ennen ulos vientiä jos laitan kasvit kuuden litran ruukkuihin vähä päälle sadan vatin eslillä :dance013::dance013::dance013::dance013::dance013:
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Ei ainakaan noissa partsilämpötiloissa IDÄ mikään siemen eli sinänsä aika turha laittaa näin aikasin. Tietty jos idätät sisällä jossain lämpimässä, istutat, annat olla viikon ja siirrät partsille niin kaippa ne selviää, kasvu tosin on todennäköisesti aika mitätöntä. En näe hirveästi tarvetta varaslähdölle.

Earlyissa ongelmaksi voi muodosti liian pitkä esikasvatus, juuritilan puutos saattaa aiheuttaa kasveissa esikukintoja joka ei ole missään nimesä suositeltavaa koska kasvi on vasta elinkaarensa alkupuolella.

Huhtikuun lopulla esikasvatukseen ja toukokuun puolen välin maissa kelien salliessa ulos!
 

rasras

Active member
Oma suunitelma olisi 5-6 d ruukut ja 30-40 päivässä sukupuoli esille 18 valossa. Mä kuulin mielenkiintoisen teorian että se juuripaakku nopeuttaisi sukupuolen näyttämistä ja risteytyksestä riippuen (esim gg3) risteytetyt kasvit eivät rupea imitoimaan kukintaa, tästä tietysti aiheutuu että kasvit näyttää ukot ja ketkä on tulevat akat...

Luin eilen toiselta boardilta että uudessa HT lehdessä oli juttua että breader Steve olisi löytänyt geenin joka olisi se "Härmä Geeni" ja onnistunut breedaamaan sitä. Itse olen hiukan onnellinen että tän kauden uutuudet on kaikki risteytyksiä bluesatelite 2.2 ja muista Stevin perinnöistä.
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Itsekin huomannut että kun juuritila on esikasvatuksessa rajallinen, niin earlyillä tuntuis sukupuolet tulevan hieman aiemmin esiin. 2 desii kookosta on riittäny aika hyvin! Toisaalta jos ne on viikonki liikaa rootbound niin ongelmia esikukintojen kanssa alkaa tulla.

Onko siis blue-geenejä omaavia autoflowereita rasras:illa vai mitä tarkotat?

Noi Steven jutut ei välttämättä huonon homeensietokykynsä takia toimi älyttömän hyvin näillä korkeuksilla. Olen myös saanut sellasen käsityksen että Steve on kovempi markkinamies kun kasvitieteilijä. Hyvää hatsiahan niistä sen geeneistä on toki tullu!
 

rasras

Active member
Olen myös saanut sellasen käsityksen että Steve on kovempi markkinamies kun kasvitieteilijä.

Ai nii Jooo, true dat.. ei jutussa kait mitään lajia edes hehkutettu mutta olen itse huomannut että sekalaisissa siemenissä jota olen myös käyttänyt Blue perimäinen ulko budi on ollut kaikista homeen kestävintä ja hitaiten kukkivaa :(

Light sensitive lajikkeita olisi tarkempi termi kuin AF. ( eli näyttävät sukupuolensa 18 valossa ja lähtevät kukkimaan about samassa valossa pihalla.)
 

Suomi-Prkl

Active member
Veteran
Joo, ainaki toi kukinnon muodostuminen noissa blue-pohjaisissa on toimiva homeensietokyvyn kannalta. Tekee niitä pieniä tiiviitä budirypäksiä joissa pääsee ilma hyvin vaihtumaan.

Varmaan juurikin se alkuperänen SPG-klooni joka aikamoista pötkylää tuntuu kasvattavan, aiheuttaa huonon homeensietokyvyn esim Sweet Tooth -linjassa.
 

rasras

Active member
Juu tuli kavereita kylään jäi juttu kesken...
Katselin linkkejä noista home geeni jutuista ja löyty aika tuoretta tietoa että perunarutto olisi todettu että sen mahdollistaa jonkun geenin olemassa olo.
Mutta viime vuonna kanadan pojat jotka on tottuneet 40-60 prosentin hävikkeihin ulko jutuissaa, pääsivät näillä risteymillä 5% hävikkeihin. Oli aika iloista luettavaa heidän kommentit. Minä olen vähän ihmeissäni kun heidän budit näyttää kivi kovilta ja ei hometta,, tiedän kuulostaa ihan liian hyvältä...ja oikeesti siellä oli niitä hirmumyrskyjä viime vuonna.
 

Latest posts

Latest posts

Top