What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Ulkokasvatus 2018

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Tuloo kylmä talvi ja sitä seuraa lämmin kesä. Ei ehkä niin hottis kun tää 2018 oli, mutta kuitenkin. Ja sateita saadaan myös enemmän ens siisonilla. Tämä tarina on tosi :tiphat:
Mulla ei oikein hyviä lähikuvia tuu. Digipokkari on tarkoitettu lähinnä maisemakuvaukseen, älyluurin kamera tarttee semmosen 10-15cm vähintään kohteeseen, lähempää tulee aika epäselvää huttua kuvista. Joku vois ostaa mulle jonkun pro kameran tai antaa omansa ikuisuuslainaan niin lupaan räplätä kuvia vaikka joka päivä :tiphat:
 
M

metsäkana

asddasadsdasdasdsa.jpg
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Mietin tossa kun ulkona olin, että onko se vaan mä.. Vai tuleeko tuo kevät nykyään hintsusti aikaisemmin tänne pohjolaan kun vielä muutama vuosi sitten? Meinaan että ennen pysty yleensä skulaamaan ulkohokia vähintään tonne maaliskuulle ainakin, tuo tietty heitteli vuosi vuodelta sinne tänne, mutta tänäkin vuonna alkaa noi jäät jo tässä vaiheessa olemaan auringon ja lämmön tärvelemät. Ja vaikka vielä on pakkasia luvattu, niin fundeerasin että aikaistaisiko tänä vuonna testin vuoksi ulkokasvatusten alotusta 2-3 viikkoa. 2011 laitettiin toukokuun puolessa välissä ensimmäiset öörlit pihalle, ja ne oli jo elokuussa valmiina (pehkutyfonz), mikä tietty on plussaa, koska elokuussa on vähemmän homeita pudeissa vrt syyskuuhun.. Tässäkin vuosi vuodelta vaihtelua suuntaan ja toiseen, mut ainahan vois yrittää. Sit taas toisaalta olikohan 2014 kun laitettiin aikaseen ulos, niin halla vei suurimman osan plantuista, ja kylmistä selvinneetkin plantut sai sen verran hittiä, että joutuivat vegeemään uusia lehtiä sen verran, et vähän + - 0 oli vegeilikö ne sisällä vai ulkona. Valmistumisnopeus oli about sama kun myöhäsempään ulos viedyillä.
Ja sitten 2014, vaikka alkukevät oli muistaakseni viileä, niin syksy oli kuiva ja lämmin. Ehkä paras ulkokasvattelukesä mitä muistan..

Mitä sanoo sammakkotohtorit ja supikoiran huhtikuisen hännän kärjen luoman varjon perusteella tulevia ilmoja ennustavat gurut ja muut pullukat?

https://www.youtube.com/watch?v=E7oMBq1vkCM

:tiphat:
 

henki

Active member
Musta kanssa tuntuu, että kevät tulee rymisten. Toisaalta voihan se kehitys tässä hidastua. Pitäisikö johtajan avata od 2019 ketju?
 
K

KJB

Musta kanssa tuntuu, että kevät tulee rymisten. Toisaalta voihan se kehitys tässä hidastua. Pitäisikö johtajan avata od 2019 ketju?

Tässä on se 3kk ennenku ulos voi istuttaa, niin aika pitkä esikasvatus
tulee, jos nyt jo sisälle laittaa... Ovat vaan sellasii kolmemetrisii sitten
kun aika ulos :tiphat:
 

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Kukkimahan lähtis jos 2-3kk sisällä rokkaa örlejä, en uso että auttas 24/7 valot ja tiheä re-pottauskaan. Ite aattelin testiks laittaa muutamat vegeemään pari kolme viikkoa aikasemmin kun yleensä (420), kattoo miten tuo kevät etenee. Lämmintähän tossa on ollu, mut huomiselle lupas vielä -10 pakkasia.. Toi pistosäätö vois natsaa, mut niistä on vähän ristiriitasia kokemuksia itellä, osa toimii, toiset ei, Dr. Pepper, U-S-A!
Mut saman tekköö earlyä kun laittaa siidusta rutosti, että oikeestaan ihan sama. Sisäpistoissa tietty se etu että kerran kun ne kukittaa, niin tietää about mitä tulee. Earlyemoja on vaikeampi pitää emoina, ja miten ne sitten kukkii..?
En siis haluu kenenkään ulkopistounelmien päälle kakata tai maalailla piruja seinille. Siitä vaan kokeilemaan, varsinkin jos on rajallisesti siementä. Ikinä ei tiiä ennen kun kokkeilee.
Suurin ropleema mikä mun mukaan seuraa tuosta liian pitkästä sisävegestä, jos ei lasketa juuripalloja tai liian aikasta kukkimista, niin on tuo sisäolosuhteisiin tottuminen. Tulee vähän semmosia prinsessoja sitten, eikä ne kestä liian kylmää, eikä liian kuumaa, kuivuutta, kovia tuulia ja muita olosuhteita, yhdessä tahi erikseen.
:tiphat:
 

henki

Active member
Itse mietin, että voisi kokeilla tota pistohommaa muutamalla ihan vain uteliaisuutta. Voin kuvitella, että kuvailemasi ongelmat ovat kyllä läsnä. En koe, että kukaan nyt unelmien päälle kakkasi, mutta sait miettimään uudestaan ideaa.

Näin myös unessa villinvision, jossa otan siitä parhaasta monsterifenosta piston ja hoivaan sitä yli talven ja sit keväällä vien pelkkiä monstereita ulos. Sit heräsin hikisinä ja päästin kissan ulos.
 
Top