What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

lite hydro frågor snälla hjälp :)

NeverBackDown

New member
Hejsan jag vill bygga ett eget hydro system och min engelska är inte så bra men men..

vad menas med "drain to waste"? är det att man har ex en 100l tank och med dripplers så vattnar man sina blommor och sedan återcirkulerar det inte utan kommer i en annan tank som man sedan tömmer? är det därför man får bättre ph värde med drain to waste?:)

såfall kan man ju ha regntunna på 100 liter och så behöver man inte fylla på näring/vatten mer än en gång i veckan?

jag tänkte köpa lådor på clas ohlson och köpa en "underbäddsförvaring" som är 50x80x20 och göra 25 hål i för plantorna och sedan fylla med leca eller liknande och sedan ha 2 regntunnor som i drain to waste , det borde funka va? :)

tacksam för svar =)
 

conehead78

New member
Drain to waste= att man låter vatnet som komer ur kruka gå förlorat dvs kastar överblivet vatten typ som i vanlig blom vatning helt änkelt :)
 

Latest posts

Latest posts

Top