What's new

Hanna PH/EC Combo

FatcatInc

Member
Hejsa

Jeg var nede ved bg og hente hanna ph/ec combo måler. Jeg spurgte om den skulle kalibreres påtrods af at på hjemmesiden står der, at den er selvjusterende. Han var ikke helt sikker, men fik noget bufferløsning ph 7.01, hanna instrument ph 4.01 buffer solution og hanna instrument 12880 Conductivity solution. Der fulgte ikke en brugsanvisning med, så er lidt på bar bund.

PH.jpg
 
C

cdd

Jeg mener at den skal kalibrers, det de mener med "selvjusterende" er at du ikke selv skal indstille den ned på 4.01 når du har stukket den der i f.eks - det gør den selv. Prøv at spørge i det internationale rum, der er sikkert mange der har den ;)

edit: her er en manual http://www.hannainst.se/acatalog/HI98128Manual.pdf
 
Last edited:

superpedro

Member
Veteran
Selvjusterende - Det betyder bare at den selv kompenserer for temp. når du måler ;) Den skal kalibreres.
 

FatcatInc

Member
Hehe.. Ja.. Indica det er sku ikke så ring :)

superpedro - efter det jeg kan læse på nettet, skal den først dyppes i ph 7.01. Og derefter i røres rundt i rent vand for at rense. Hvis det skal være en two point ph calibration, skal man også dyppe den i ph 4.01. Hvad det så end vil sige?
 

superpedro

Member
Veteran
Jeg har godtnok seperate ph/ec, men begge fra hanna. Den kalibreres ved at du sætter den i 7,01 - så godkender den ved at skifte fra "use"-"rec." - så skifter displayet til 4,01 - et dyp i demineraliseret vand og sætter den derefter i 4,01 buffer, og meteret slutter med at sige ok.
Færdig ;)
 

satyr

Member
Jeghar sådan en...faktisk nr. 3 af dem. De er gode og dus skal ha dig noget 1413 Ms til Ec kalibrering. Den er nem og virker godt men husk opbevaringsvæske til elektroden. Den koster 5-600 kr at erstatte.

du skal bare følge brugsanvisningen tænd sluk og hold knappen inden og placer den i væsken når den er klar og spørger efter det.
 

FatcatInc

Member
Okay! Fik ikke noget rensningsvæske med. Og har den været dyppet i ph 7.01. Fik den renset godt af med rent vand. Så skaden er vel ikke sket endnu?
 
Top