What's new

עציצי אוויר - smart pots - air pots

עציצי אוויר - smart pots - air pots

שמעתם על זה פעם?

מדובר על דברים שנקראים באנגלית
air pots
ויש גם smart pots

העקרון הוא פשוט: עציצים מחוררים או עציצי בד (כמו שקי יוטה) שכשהשורשים מגיעים לדפנות העציץ, במקום להתקל בפלסטיק ולהתחיל להקיף את העציץ, הם נגזמים בגלל המגע עם האוויר. ככה במקום שורש אחד ארוך שמקיף את העציץ וגורם למחלות חנק של נעילת שורשים, האדמה עצמה מתמלאת בשורשים טוב טוב. התוצאות, כך יש קונצנזוס באינטרנט, יכולות יפה מאוד להתחרות עם השיטות ההידרופוניות המתוחכמות, וניסויים מדווחים על עליה של 20-30% בתוצרת בשימוש בעציצים האלה.

הבעיה היא שכמובן, לא מוכרים אותם בארץ. לקנות באיביי יכול לעלות 50 ש"ח לעציץ, לא הון תועפות אבל הרבה השקעה. ואז יש מכס שאני לא יודע בכלל איך זה עובד וכמה עלול לעלות אם בכלל. לדעתי, זה לא אמור להיות קשה מדי לעשות את הדברים האלה בשיטת עשה זאת בעצמך - השאלה העיקרית היא באיזה בד כדאי להשתמש. אולי מספיק בד של שקיות של סופר? אשמח אם תגגלו את הנושא וננסה אולי ביחד למצוא פתרון לזה. לדעתי זה חובה לכל מגדל.

אומרים גם שעציצי חרס זה מצוין. אבל פחות מעציצי האוויר.

ועוד שאלה כללית: למישהו יש נסיון עם להזמין דברים באיביי? דשנים, עציצים, נורות, אוהלים או כל דבר אחר? אשמח לשמוע על הנסיון שלכם בעניין.
 
כעקרון העציצים החכמים (בניגוד לעציצי האוויר שהם מפלסטיק) עשויים מפוליפרופילן. יש בישראל כל מיני מוצרים שנמכרים מהחומר הזה ("אל-בד"), אבל אני לא יודע אם זה מתאים! מה דעתכם?
 
נשאר רק לקנות דשן של
dyna-gro
אומרים שההבדל בינם לבין כל דשן אחר הוא גדול
אבל גם כאן יעלה 500 ש"ח לבקבוק של 4 ליטר להביא מחו"ל

באסה עם כל ההידרו שופים
 

420IL

New member
ניסיתי ת
SMART POT
אחלה עציצים
חוסכים במקום
גם אני קיבלתי אותם מח"ול נכון לעכשיו אין דומה להם בארץ
אולי שקי תמרים ... אבל זה לא אותו דבר
ובקשר לדשן שאתה מחפש ... ביזבוז כסף מוחלט ... הדשנים בארץ עובדים מעולה
אם אתה יודע איך להשתמש בהם , אני יכול להמליץ לך על דשנים רק תגיד לי באיזה מצע אתה מגדל
 
תודה רבה!
בגידול הקודם השתמשתי בקוקוס-פרלייט. גם בגידול הבא כנראה אשתמש בזה (או בקוביות האלה, אני פשוט לא יודע מה לעשות איתן).

השתמשתי בדשנים של הֶסי והייתי מרוצה בסה"כ! אבל ממה שקראתי על הדשן הזה של דיינא-גרו, כולל ניסויים זה בצד זה, הוא יכול לתת תוצאות גבוהות בעשרות אחוזים מדשנים אחרים, כולל זה של
GHE. אז נראה לי שווה לנסות.

חוץ מזה אני גם מאוד רוצה להזמין את
Dutch Master Reverse
(עם פנטרייטור שעוזר באופן כללי להזנת עלווה)
גם כאן, יש הסכמה כללית בפורומים שהוא עוזר מאוד להיאבק בהרמאפרודיזם.

וזהו. חבל שברשתות המקומיות לא קשובים יותר לדברים האלה, זה היה חוסך לנו הרבה כאב ראש. :\
 
טוב, החלטתי לוותר על הדשנים, הם היו יכולים לעזור מאוד אבל אני לא רוצה להתחיל בעיות עם המכס, ושני בקבוקי 4 ליטר או 1 ליטר של דשן עלולים קצת להזמין את זה. אם מישהו יכול לספר על נסיון בהזמנה של דשנים אני אשמח לשמוע.
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
אני הזמנתי רק גואנו.
בגלל שזה לא נוזל הרבה יותר קל לעבור את המשלוח בשלום.
ושלא יעבדו עליך - גואנו זה השיט!

ניסית את הסמרטפוט וזה אחלה לגמרי של דבר. אתה תצטרך להשקות יותר אבל זה שווה את זה.
גם לי חבל מאוד שלא מוכרים אותם בארץ.
 

isranabis

Active member
Veteran
אל תחפש חומרים נגד הרמפרודייט פשוט תקנה זרעים מחברה טובה ותידאג שלא לחרוג בצורה קיצונית מהפרמטרים הרצויים,אני גם לא חושב שאתה יודע מה זה הרמפרודייט ואתה קורא לכל נקבה שהוציאה כמה בננות הרמי וזה לא כך,כל נקבה שלא מופרת מוציאה בננות [פרחים זיכריים] בדרך כלל אנחנו קוטפים קודם,אבל אם לא נקטוף אז כל נקבה מוציאה בננות מתישהו,לא תמיד הבננות פורות יש מצבים שהבננות עקרות, בקיצקץ הרמפרודייט זה צמח דו מיני ולא נקבה שבגלל סטרס מסויים הוציאה פרחים זיכריים כי זה הטבע שלה,גם הרבה ניסיונות שנעשו בעבר עם הורמונים כדי לשלוט על מין הצמח התבררו כלא מוצלחים
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
פריחה מאוחרת מאוד מעודדת סטרס אבל היו לי לא מעט נקבות שגם אחרי שהתחילו גידול עלותי אחרי פריחה ארוכה מאוד לא הוציאו בשום שלב בננות.
נקבה עם בננות היא הרמי וקנביס בטבע נוטה לכיוון הזה - כמה שאנחנו לא אוהבים את זה.
 

isranabis

Active member
Veteran
מה הכוונה התחילו גידול עלוותי? אני מתכוון לצמח שזמן הקטיף שלו מבחינת שיא הקאנבינואידים עבר מזמן,צמח כזה לא יכול לחזור לגידול ירוק בלי הגדלת עציץ או תוספת שעות אור[עד כמה שאני יודע] הסיבה שמצליחים לעשות זרעים של נקבות זה בגלל שלכל נקבה יש את האפשרות להוציא פרחים זיכריים,הנושא של המין בקאנביס מאוד מוזר כי כבר היום ידוע שיש תנאים סביבתיים שמשפיעים על המין ,אם תצליח לגדל באדמה שהפי אייץ שלה הוא 8.5 כמעט כל הזרעים יצאו לך זכרים מצד שני אם תגדל ישר מזרע בתנאים של 12 שעות חושך תקבל 90% נקבות,אני מאמין שכל נקבה תוציא בננות בעזרת הסטרס הנכון
 
זה נכון, אבל יש שונות גנטית שמכתיבה הוצאת פרחים זכריים עוד לפני ההבשלה, בין אם כתגובה לכמות מסוימת של סטרס או סתם ככה - לצמחים כאלה אנחנו קוראים הרמאפרודיט, למרות שאולי זה לא השם המדעי המדויק לתופעה. אנחנו מסתכלים על זה כטוב ורע, אבל ברור שזה פשוט עניין גנטי כמו שיער שחור שיער חום.

התכשיר המדובר מתיימר למנוע את התופעה הזאת, שיכולה לקרות בכל אריזת זרעים.
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
ישראביס.
סטיבות בשלב מסויים חוזרות לגידול עלוותי תחת משטר של 12\12 באותו עציץ בלי בעיה כמה שבועות אחרי הפיק של האפקטיביות.
כל תנאי סביבתי יכול להלחיץ את הצמח וכתוצאה מכך לעודד אותו להוציא פריחה של המין השני.
אין שום קשר בין רמת חומציות באדמה של צמח מופרה לבין מין הזרעים ואין שום קשר בכלל בין השלב שמעודדים בצמח פריחה למין שהוא יצא. שום קשר בכלל.

הרמפרודיט זה השם המדעי לצמח דו מיני. שזה מה שקורה שיש גם פרחים זכריים ונקביים.
כמה חזק וספציפי צריך להיות הסטרס תלוי בגנוטיפ של הצמח אבל רוב (לא כל) צמחי הקנביס משנים את מינם ברמה מסויימת של סטרס.
שום תכשיר לא מונע את החלק הזה בגנום או מתקן אותו. המקסימום שהוא יכול לעשות זה למנוע את הביטוי שלו ע"י מניעת מעבר ההורמון שמסמן לצמח להוציא פריחה של המין השני.
אם תיקח ייחור של צמח שעבר טיפול במוצר הזה אני אפילו מאמין שהוא יהיה יותר רגיש לנושא מכיוון שכבר נצברו בו טריגרים להוצאת פריחה של המין השני.
 

isranabis

Active member
Veteran
אדמה עם פי הייץ גבוה מעודדת זכרים זה ידוע,לפני הרבה שנים למדתי את זה על הבשר שלי כשערבבתי אפר של עצים בכמות גדולה מדי באדמה וכמעט כל הזרעים יצאו זכרים,לא אמרתי כלום על האדמה של הצמח המופרה,
 

isranabis

Active member
Veteran
הרמפרודייט הוא השם המדעי לדו מיני או חסר מין לא רק בצמחים יש גם אנשים הרמפרודייט
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
אדמה עם פי הייץ גבוה מעודדת זכרים זה ידוע,לפני הרבה שנים למדתי את זה על הבשר שלי כשערבבתי אפר של עצים בכמות גדולה מדי באדמה וכמעט כל הזרעים יצאו זכרים,לא אמרתי כלום על האדמה של הצמח המופרה,
גידלתי את הצמחים האלו שלושה שבועות אל תוך הפריחה לודא שהם זכרים ולא הרמי?
כי מה שאתה מתאר יכול להראות הרמי בזנים פחות יציבים ומה לעשות, לרוב הפרח הזכרי צץ לפני הנקבי.
 

isranabis

Active member
Veteran
התופעה של הרמפרודייט היא נדירה גם בצמחים צמח הרמפרודייט אמיתי זה לא צמח שהוציא פרחים של המין השני תחת סטרס ואז אם זה נקבה אז הפרחים הזיכריים שלה יהיו עם מטען גנטי נקבי בלבד , בצמח הרמפרודייט אמיתי יהיו פרחים זכריים ונקביים נכל מצב ולא רק תחת סטרס ויהיה בהם מטען גנטי גם זכרי וגם נקבי,לא כל צמח שמוציא בננות הוא הרמפרודייט ולא תמיד הבננות מכילות אבקנים חיים,יש זנים במיוחד סטיבות שתמיד מוציאים בננות בשלבים המאוחרים של הפריחה כי עצם הפריחה המאוחרת ללא הפרייה מזוהה אצל הצמח כסטרס
 
אולי נסכם - שלמרות שאתה צודק 100% לגבי ההרמאפרודיט, כשאנחנו פה בפורום אומרים הרמי (וגם בכל הפורומים האחרים), אנחנו מתכוונים לא למה שאתה אמרת, אלא פשוט לכל צמח שמכל סיבה שהיא מוציא איברים של שני המינים (לרוב בגלל סטרס).
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
זה בדיוק מה שאני התכוונתי אליו.
שהצמח עקב סטרס הוציא פרחים מהמין השני בנוסף למין הקיים.
בגלל שהסטרס קבוע למשך זמן הוא יכל להוציא את 2 המינים והראשון שראית, כי הוא צץ ראשון, הוא הזכרי.

חיכית כמה שבועות לאופציה שתצא גם פריחה נקבית או שזרקת את הצמחים?
 

Latest posts

Latest posts

Top