What's new

starting another grow

The Hebrew announcement will be followed by an English one:

אז התמקמתי בדירה החדשה, ואני מתחיל בתהליכים, לאט לאט. כרגע עדיין לא הוקם שום דבר, ואני עדיין בשלב התכנונים.

הבעיה המרכזית כרגע מבחינתי היא שבחדר החדש אין מים - אין ברז ואין ניקוז. בחדר הקודם שלי היה ברז כביסה שחיברתי אליו מכונה להתפלת מים (אוסמוזה), והמים מקופסת הגידול התנקזו לפתח הניקוז ברצפה דרך מסנן כיור רגיל. עכשיו החיים שלי יהיו קצת יותר קשים ואני צריך למצוא לזה פתרון.

החדר סמוך לשירותים, ובקיר שבין החדרים יש צינור (ובו יציאה לברז מתוך הקיר, בצד של השירותים). הברז סגור כרגע עם פקק מרובע כזה שצריך מפתח שוודי בשביל לפתוח.

האפשרויות הן כאלה:
1. לחבר את האוסמוזה איפה שהמכונת כביסה (רחוק מהחדר, במקום שלא יראו אותה), וכל פעם להחליף בין הצינורות (כי אין לי יותר מדי ברזים בבית). ואז לסחוב את המים לחדר, ואת המים המתנקזים לסחוב בעצמי ולשפוך בשירותים או משהו (עם קצת אדמה בפנים) - זאת לא אפשרות מועדפת אבל זה אפשרי.

2. להתקין ברז בחדר השירותים, וכשיש צורך לחבר אליו את האוסמוזה. זה יחסוך לי את הסחיבה של המים (שזה נחמד לכשעצמו), אבל אני אצטרך כל פעם לחבר ולנתק את האוסמוזה מהברז, ואם מישהו יבוא בזמן שהיא עובדת הוא יוכל לראות אותה. לא אפשרות נהדרת.

3. להביא אינסטלטור ולבקש ממנו שיתקין שם נקודה למכונת כביסה - זה לא חשוד, וזה פותר לי את שתי הבעיות. ממאגר הנֶגֶר אוכל להזרים את המים המיותרים באמצעות משאבה לפתח הניקוז שמיועד למכונה. הבעיה היא שזה יעלה לי כמה מאות שקלים, וייתכן שאאלץ להחזיר את המצב לקדמותו בתום השכירות (ויוסיף לי כאב ראש גדול במקרה של ביקור של בעל הבית חלילה). אבל זאת עדיין האפשרות המועדפת עלי כרגע. אני בטוח שאפשר לשים שם ברז בקיר (כי אני יודע שיש צינור וגם ברז בצד השני של הקיר), אבל אני לא בטוח אם יש שם ניקוז (נראה לי שכן). חוץ מזה, פעם שעברה ששמתי אוסמוזה, זה גרם לרטיבות בקיר (אני חושב שזה בגלל שהיא מפעילה לחץ מאוד גבוה, מה שגרם לצינור בקיר לנזול בקטנה. אבל יכול להיות שזה היה קורה גם בשימוש רגיל בברז).

חוץ מזה, בקרוב אתחיל הנבטות בקוקוס. אני עושה קודם קצת ניסויים עם זרעים פושטים שיש לי הרבה מהם, כדי לבדוק שאין לי בעיה להנביט בקוקוס (פעם שעברה הם נבטו ומתו ישר, אבל אני די בטוח שאני יודע למה - צריך לשים קצת אוכל בתוך הקוקו גם לפני הנבטה). לא בא לי להשתמש ברוקוול/ג'יפי/נייר טואלט.

כמו כן החלטתי שלא לעבוד במחזורים (כדי לא להגיע למשקלים גבוהים מדי), אלא לעשות פרפטשואל מדורג - משהו כמו צמח או שניים כל שבוע שבועיים, ולשחק עם זה.

(translated with google:)

So I settled in the new apartment, and I start processes, little by little. Currently still not established anything, and I'm still in the planning.

The main problem now for me is the new room there is no water - no sink and no drainage. in my previous room was a tap attached to it a washing machine to desalinate water (osmosis), and waste water ran to a drainage opening at the floor through a regular sink filter. Now my life will be a little harder, and I need to find a solution.

the room is adjacent the bathroom, and the wall between the rooms have a pipeline (with an opening out of the wall, on the side of bathroom). Valve is closed now with a square cap that needs a wrench to open.

The options are these:
1. Connect the osmosis where my washing machine is (far from the room, where it wont be seen), and each time change between the pipes (I do not have many taps at home). Then carry the water to the grow room, and the waste water to carry myself and pour in the bathroom or something (with a little dirt inside) - this is not a preferred option but it is possible.

2. Install a faucet in the toilet room, and when needed connect to the osmosis. It would save me from carrying of water (which is nice in itself), but every time I'll have to connect and disconnect the osmosis faucet, and if anyone comes while it's working he could see her. Not a great option.

3. Get a plumber and have him install a washing machine point - it's not suspecious, and it solves both problems for me. from the waste reservoir i can push the excess to the drainage with a pump. The problem is that it will cost me several hundred nis, and may have to restore the situation at the end of the lease (and will add a big headache in the case of the landlord's visit, God forbid). But it is still the preferred option for me right now. I'm sure I could put a tap in the wall (I know that there's a pipe and tap the other side of the wall), but I'm not sure if there are drainage pipe (I think so). Besides, last time I put osmosis, it caused moisture in the wall (I think it's because she runs a very high pressure, causing the pipe in the wall to leak. But it could have been so even normal use the faucet).

Besides that, soon I will start sprouting in the coco. I was doing some experiments with plain seeds which i have a lot of them, to check that I have no problem sprouting in coconut (last time they germinated and died straight, but I'm pretty sure I know why - need to put some food in the coco even before sprouting). Do not want to use Rockwell / Jiffy / toilet paper.

I also decided not to work in batches (to not get too high weights), but do gradual perpetual grow - something like a plant or two every week or two, and play with it
 

Dr happy

Member
בהצלחה
!!!
מזגן 1 כ"ס מוציא כמעט 1 ליטר מים בשעה
(30ppm)

ואם לא המזגן...
אז מה זה כבר לסחוב שנים שלושה דליים של 25 ליטר פעם פעמיים בשבוע, ועם הנגר תמיד תוכל להפריח אדניות או עציצים במרפסת במידה ויש

יורס, האפפי
 
תודה ד"ר, לצערי אין לי גישה למים של המזגן (הוא תלוי בחוץ). תכל'ס אתה צודק, זה לא כזה ביג דיל לסחוב.
 

Dr happy

Member
לגבי המזגן, אין צורך בגישה למנוע
(בכל מזגן עילי(החלק שבתוך הבית) יש צינור ניקוז, היוצא מהמזגן הנמצא בתוך תעלת פלסטיק (אלא אם כן הצנרת חבויה בתוך הקיר
אתה יכול לשים מחבר
T
פשוט לחתוך את הצינור
...נגיד מטר מעל הרצפה
מתחת למחבר ה
T
בצמוד אליו
לחבר ברז פלסטיק פשוט לצינור 16
ולמחבר
T
צינור קצר המוביל למיכל אגירה

כשהמיכל מלא אפשר לפתוח את הברז וכך המים יוצאים ליציאה המקורית שלהם
כשהברז סגור המים נאגרים בצינור הניקוז ויוצאים ממחבר ה
T

או שאם מישהו מכיר מסוט לצינור 16 אשמח לפרטים... או כל מפצל בסגנון
T
עם ברז על אחת היציאות
יורס, האפפי
 

isranabis

Active member
Veteran
אני קניתי סתם את המערכת של האוסמוזה ההפוכה כי המים בברז לא עוברים את ה200 פי פי אם,וחוץ מזה תמיד אפשר להשיג מי מזגנים או מי גשם,תבדוק את המים בברז אולי אתה לא צריך אוסמוזה
 

isranabis

Active member
Veteran
אם המים נאגרים בצינור הניקוז אז מגיע שלב שהם נשפכים לתוך הבית ישר מהמזגן,אנחנו מדינה חמה ויש המון מזגנים ענקים במבני ציבור קניונים בתי ספר וכאלה ,זה בכלל לא בעיה למצוא
 

Dr happy

Member
אם המים נאגרים בצינור הניקוז אז מגיע שלב שהם נשפכים לתוך הבית ישר מהמזגן,אנחנו מדינה חמה ויש המון מזגנים ענקים במבני ציבור קניונים בתי ספר וכאלה ,זה בכלל לא בעיה למצוא

ידידי, אם תקרא כמו שצריך תראה שהמים לא נשפכים לרצפה
הם נשפכים דרך מחבר
T
למיכל האגירה
 
אז מה אתם אומרים?
אני לא מסתדר עם האוסמוזה - אין לי איפה לשים אותה, וגם אני מתקשה לחבר אותה כמו שצריך, הכל נזילות. אני ממש שונא להתעסק בצינורות. האופציה היחידה היא להביא אינסטלטור שיעשה לי שם ברז. זה לא סוף העולם האמת, אולי זה מה שאני אעשה. אבל זאת דירה שכורה! מה דעתכם?

בעיה נוספת היא שלא מספיק לי שם ברז, אני חייב גם ניקוז.

למי המזגן אין לי גישה - הצינור נכנס ישר לקיר והולך לקיר החיצוני של הבניין, אני לא מגיע לשם. וגם אני לא חושב שהמזגן יעבוד הרבה אצלי.
אופציה נוספת היא פשוט לעבוד עם מי ברז. הבעיה המרכזית עם זה, מלבד העובדה שהאבנית במים "תופסת" לי 300 פפם מתוך כמות הפפם שהצמחים מסוגלים לקבל (שזה אולי לא כזה דבר נורא לכשעצמו, ובסך הכל הצמחים זקוקים לסידן והמגנזיום) - הבעיה המרכזית היא הפיאייץ. מאוד אהבתי שבמי אוסמוזה, מספיק להוסיף את המנה הרגילה של הדשן (הסי) והפיאייץ מסתדר לבד על 5.6-6.0 ונשאר שם. אבל עם מים קשים, אפילו 750 פפם של דשן בקושי מזיז את הפיאייץ לכיוון 7. וגם אם השתמשת בנוזל מוריד פיאייץ, תוך כמה שעות זה כבר יחזור לבד לשבע שמונה. איך אפשר להתגבר על זה אם רוצים לגדל בקוקוס?

ולא, אני לא יכול לסחוב גאלונים של מים ממזגן בקניון או ברחוב וגם לא לקנות עשרות בקבוקים של מי רדיאטור. אני ממש רוצה אוסמוזה :\

עריכה:
אוקיי חשבתי על פתרון פשוט. אני אביא אינסטלטור ואגיד לו שיחבר לי את זה איפשהו, לא חשוב איפה. ליד המכונת כביסה או מתחת לכיור או באמבטיה, לא אכפת לי לסחוב את המים, העיקר שהאוסמוזה תעבוד. הוא גם ידאג שלא יהיו נזילות וכאבי ראש. אני אגיד לו שזה מיועד לאקווריום. אקווריום זה דבר נהדר, אני שוקל להביא אחד רק בשביל הסיפור כיסוי.
 

Dr happy

Member
היי מאן
אל תוותר על מי אוסמוזה\מזגנים
צמחים בצמיחה יכולים לתת אחלה תוצאות עם 400 פיפיאם- בהנחה שאלו מי אוסמוזה או מזגנים עם דישון

במי הברז ללא כל תוסף יש מעל 400 פיפיאם
אם אתה רוצה להתעסק עם נעילת אלמנטים ומלחים אפשר לוותר על המים הנקיים

אולי תסביר מאיפה הנזילה?
אולי יש פה אינסטלטור או מישהו מבין היכול לתת טיפ

ולגבי המיקום, נשמע אחלה ליד מכונת הכביסה וכו'

יורס האפפי
 
אחחח כן כוס אמק. קשה לוותר על האוסמוזה.

בדירה הקודמת, הצינור הכחול (מהברז למכונה) היה מחובר למתאם כזה ישר מפלסטיק, משלושת רבעי (ברז כביסה) לרבע צול (הצינור הכחול). לא זוכר מאיפה השגתי אותו או איך התקנתי. אבל עכשיו הצינור הכחול התנתק מהמתאם ואני לא מצליח לחבר אותו בכלל, הוא פשוט יוצא ישר ולא ננעל במקומו. אז יש לי את השיבר הזה שמוכרים בהידרושופ -
http://www.hydroshop.co.il/rec/689-שיבר-מתכת-למערכות-אוסמוזה-כולל-מתאם
אבל למרות כל הטפלון שאני שם, עדיין השיבר עצמו דולף, וגם הצינור הכחול כל הזמן בורח מהברזל שהוא יושב עליו. חוץ מזה, במכונה עצמה, החיבור לצינור השחור (יציאת מים מלוכלכים) דולף. זאת מכונה שקניתי יד שניה. אין לי מושג איך לתקן את זה.

הבעיה הנוספת היא שאין לי איפה לנקז את המים המלוכלכים מהצינור השחור - אני רק יכול לשים דלי, אבל הוא מתמלא מהר מאוד, הרבה יותר מהר מהמים הנקיים (יחס של אחד לארבע אם אני לא טועה). כרגע המכונה מחוברת בשירותים, והאופציה היחידה שם היא לשים את הצינור מעל האסלה, לא פתרון אסתטי במיוחד. גם איפה שהמכונת כביסה אין לי אפשרות לנקז, הניקוז של המכונה מחובר ישר לקיר ואין חור ברצפה. חור ברצפה יש רק באמבטיה ושם אין ברז שאפשר להשתמש. חוץ מזה, אם המכונה נמצאת במקום גלוי, אני אצטרך לחבר ולנתק אותה כל שימוש.

אז נראה לי שבכל מקרה אני אזדקק לאינסטלטור שיחבר את זה איפשהו, אולי מתחת לכיור באמת? גם שם זה לא נראה שיש הרבה אופציות.
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
אני אוסף את הנגר מהמזגן במיכל 160 ליטר גדול של כימיקלים.
מוציא כמה שאני צריך עם דלי לתוך מיכל 60 ליטר שעומד על חתיכת דיקט עבה עם גלגלים וחבל בקצה, מערבב את הדשנים במטבח שם נוח לי וגורר את המיכל על העגלה לחדר - בכלל לא קשה.

בחדר אני משקה או עם כוס של ליטר או עם משפך 5 ליטר.

אתה צריך השקיה של 60 ליטר? כנראה שלא.
לתאורה אחת או שתיים, שזה מה שאני זוכר שאתה רוצה להפעיל, מיכל של 25 ליטר יספיק.
גלגלים זה 20 שקל, חתיכת דיקט מוצאים ומנקים, מרכיבים וסיימת את הסיפור. רק צריך להאריך את הצינור ואיכשהו להכניס אותו לבית.

ככה אני גם לא עובד עם אוסמוזה שמבזבז המון מים. אם אתה רוצה לעבוד עם אוסמוזה פשוט תמלא את המיכל שעל הפלטפורמה מהאוסמוזה איפה שהיא תהיה ותגלגל אותו לחדר גידול.

אם אתה עובד בהידרו, שאני לא מבין למה לך באקלים הישראלי אבל זה אולי רק אני, תנקז למיכל ערבוב של מלט, זה כמו אמבטיה שחורה גדולה למדי שיושבת על פלטפורמה עם גלגלים ושצריך גרור אותה לאיפה שיש ניקוז.
אם אתה עובד עם קוקוס או אדמה אל תשקה כל כך הרבה ותן לעניינים להתיבש לבד מהמזגן והאיורור. אם אתה עדיין רוצה לנקז דלי אמור להספיק למחזור השקיה בלי שום בעיה.
אפשר לנקז אם יש במקלחון ולרוב המקלחת יש איזה יציאה של ניקוז ברצפה.
 

Dr happy

Member
פונזי, אני מבין שאתה והיידרו לא חברים למרות שאין לי מושג למה....

לגבי השקיה בקוקו, ידידי....אם אתה רוצה להמנע מהצטברות מלחים אתה חייב להשקות עד נגר מלא
אותו דבר גם באדמה,רק שבאדמה היא חייבת להיות ייבשה( עציץ קל) בקוקו זה לא משנה, אי אפשר להשקות אותו יותר מידי- ניסיתי
( עם קוקו דחוס וסלאבים )

תנסה לחשוב על זה כמו
DWC - שורשים בתוך מים עם משאבת אוויר
או
NFT
מים שזורמים על השורשים

מה לעשות, הקוקו אוגר בתוכו חמצן, החמצן הזה מתחלף הרבה יותר טוב כשהקוקו מושקה עד לנגירה מה שגורם לאוויר חדש להכנס במקום האוויר הישן- בנוסף מונעה הצטברות מלחים בתחתית העציץ
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
היידרו מעצבן עם כל השמירה על רמת החומציות ועם החום של הארץ זה לא להיט.

בקוקוס נגר של רבע כוס לעציץ 20 ליטר זה יותר ממספיק בהנחה שלא מעמיסים סתם דשנים.
והקוקוס צריך להגיע לרמת יובש מסויימת.
אם אתה עובד אחרת אתה לא משיג יותר ורק מבזבז זמן, מים ודשנים.


ניסיתי הידרו והוא היה הרבה פחות מידי יציב בשבילי.
 
שוב שאפו לפונז, אתה פשוט גורם לזה להשמע הרבה יותר רגוע. אבל עדיין - אני מגדל בקוקו-פרלייט, וקוקוס זה הידרו מבחינתי - וכן חשוב לי הפי אייץ' (מה, לא חשוב?). וכן אני מקפיד על השקיה עד לנגר, בכל צמח ובקוקוס עוד יותר וגם עושה שטיפות מדי פעם (בגידול הבא אני אשתמש בתכשיר של גרוטק שמוכרים - פיינל פלאש - אמור להיות בזה חומר שעוזר בהסרת מלחים עודפים). אבל זה נכון, שעם גלגלים זה לא סוף העולם לסחוב את ההשקיה ואת העודפים בבית. אני צריך לחשוב על זה עוד.

אבל מה לגבי האוסמוזה? מהנסיון שלכם, בגידול בקוקוס-פרלייט, לא חשוב מאוד פיאייץ 6 מקסימום? עם מי ברז זה קשה מאוד להגיע לזה. אני לא אגדל באדמה, אין לי את המצרכים הדרושים לגידול אורגני ואני פשוט לא מסתדר עם אדמה באופן כללי.

(אגב ד"ר אני כן הצלחתי להשקות יותר מדי בקוקוס - אני חושב שזה אפשרי רק כשהצמח עוד צעיר ולא מילא את העציץ בשורשים. בכל אופן אני באמת באסכולה של לתת לקוקוס להתייבש לפחות חלקית, במיוחד בשלבים המוקדמים יותר).
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
אם אתה לא מגזים עם הדישון לא צריך נגר גם לא בקוקוס. אויר נכנס בכל מקרה.
מומלץ נגר של חצי כוס בערך לעציץ של 20 ליטר. לא צריך ליטרים של נגר.

בשביל שטיפות מוציאים את הצמחים לאמבטיה.

פיינל פלאש משנה את הטעם של המוצר, אני לא הייתי מתקרב אליו.
אם אתה מחפש להפטר מהמלחים תוסיף מולסה באדמה או אנזימים בקוקוס. בשבוע האחרון תדשן משמעותית פחות ולא תהיה לך בעיה. אם אתה עדיין מודאג לך עם דריפ קלין או משהו בסגנון.

אני הצלחתי לשמור על רמת החומציות יופי עם מי ברז. אף פעם לא היו לי בעיות.
גם במים מזוקקים רמת החומציות זזה, אתה פשוט לא רואה את זה בעיניים. פשוט זה לא משנה.
כל עוד הרמת חומציות בין 5 ל7 אתה בסדר. יש מצבים יותר אידאליים ופחות אבל זה זז גם ככה בתוך העציץ בין ההשקיות.
עם מי ברז אתה יכול להשתמש בהרבה פחות דשן והתוצאות פחותות. מצד שני במי ברז יש הרבה מגנזיום שהצמחים צריכים ככה שמומלץ לערבב את המים עם 20% מי ברז בלי שום קשר לכל המסביב.

אל תגדל באדמה, אתה לא חייב.
מה שעובד לך - אחלה.

להשקות יותר מידי בקוקוס אולי לא מתבטא בעלים נפולים ורקבון שורשים כמו באדמה (מה שהוא כן יכול לעשות אגב) אלא בבזבוז רציני של תמיסת השקיה והתפתחות איטית של השורשים.
בקוקוס אני עובד כמו עם אדמה - שהעציץ קל צריך להשקות ולא לפני.
 

dubwise

in the thick of it
Veteran
man, I would love to comment and perhaps assist with this....but I can't understand and so perhaps the situation has been resolved. happy growing!
 
yeah man, try to use google translate it might help you get the jist of it... basically i'm having problems installing my RO machine. I don't really have a good place to do it in my new place. And I'm wondering if it might be possible to use my very hard tap water with the coco, cuz it's hard to ph down it. or should I call a plumber
 

Dr happy

Member
גם אני רוצה לנסות אוסמוזה, כי לא נראה לי שצריך מזגן בחורף
איפה אפשר להשיג מדריך איך מרכיבים מתפעלים חיבור צנרת וכו'

תודה מראש
יורס האפפי
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
לרוב מי שמוכר אותם יודע מספיק. זה לא מסובך בכלל.
קצת נסיון באינסטלציה וטפלון עוזרים.

אני עם חדר סגור ככה שגם בחורף יהיה יותר ממספיק מים.
 

Latest posts

Latest posts

Top