What's new
  • Happy Birthday ICMag! Been 20 years since Gypsy Nirvana created the forum! We are celebrating with a 4/20 Giveaway and by launching a new Patreon tier called "420club". You can read more here.
  • Important notice: ICMag's T.O.U. has been updated. Please review it here. For your convenience, it is also available in the main forum menu, under 'Quick Links"!

Starte nyt grow efter 10 års pause

Fpensionisten

New member
Hej drenge og piger!

Har dyrket indendørt en enkelt gang tidligere (for ca. 10 år siden), og er nu ved at starte op igen, grundet den ustabile situation vi befinder os i. Har ellers haft det fint med at købe færdige marokkanske produkter, men tilgængelighed og priser i øjeblikket er jo mildest talt ikke tiltrækkende.

Lad mig lige først beskrive hvad jeg har tænkt mig at gøre. Har et gammelt grotelt på 1mx1mx1,8m som jeg bruger til spiring og den første tid efter de små har stukket "snuden" over rockwoll-terningen (under lysstofrør). Har haft 6 forskellige sorter feminiserede frø fra Barneys til spiring, og de 5 har givet et brugbart resultat. Så inden for de næste par dage kommer de i hempy spande under en 600w GIB HPS i mit grolokale (som også indeholder førnævnte telt).

Nu begynder spørgsmålene at hobe sig op, og jeg håber I kan hjælpe med nogle gode svar/råd!

1) Min 10 år gamle PH-måler (fra GIB) er ikke længere pålidelig. Jeg skal derfor anskaffe nyt udstyr til måling. Er der noget specielt I anbefaler, eller skal jeg bare købe et par hundrede strips til måling af de færdigblandede opløsninger (vand+gødning)?
Kan huske fra mit første grow, at efter et stykke tid havde jeg en god fornemmelse for ph-værdien i de færdigblandede produkter, når de altid blev blandet på samme måde.

2) Når de kære små er kommet i hempy spande og skal vandes, hvor længe skal jeg bruge rent vand/hvornår skal jeg begynde at gøde, og med hvor meget? Jeg har masser af 2-komponent Aqua Vega gødning (som jeg antager stadig kan anvendes - har været opbevaret mørkt og ved nogenlunde konstant temperatur) til både vækst og blomstring.

3) Hvor længe skal de kære små være i vækst v. lys 24 timer/døgn eller v. 18-6 timer? Jeg er godt klar over at det er umuligt at give en nøjagtig tidsramme, men en ca.-tid er ganske fint.

4) Hvor vigtig er en EC-måler? Jeg mener ikke jeg brugte en sådan i mit første grow.

Jeg skal nok komme med fotos når jeg er kommet rigtigt i gang, så I kan følge med i min kamp for selvforsyning.

Jeg ønsker jer alle en god og meget fredelig 1. maj!!!!!

PS Jeg har lidt svært ved at kapere hykleriet omkring covid19. WHO skønner at der hvert år dør 290.000 - 650.000 mennesker på verdensplan udelukkende pga influenza. For ikke så længe siden blev det oplyst, at pga covid19-tiltagende var influenzatilfældene faldet med 70%. Dvs., at man kunne redde min. 200.000 mennesker fra influenzadøden hvert år, hvis man gjorde det samme for dem! Men det er tilsyneladende ligegyldigt. Vi vil skide på om du dør af influenza, bare du ikke dør af covid19. SUK!!!!!!!!!
 
Top