PDA

View Full Version : Arjans Haze #2

Smeden
04-23-2008, 03:19 PM
Godaften folks

Har desværre haft lidt travlt på det sidste, så ikke så meget tid jeg bruger på den grønne plante desværre. Jeg er super tilfreds med mine dryppere, det letter vandingen så jeg ikke behøver at kravle rundt under nettet.

Nå men her kommer der så lige lidt billeder. De 5 damer har være i blomst i 54 dage idag, så de er noget der ligner halvvejs, hvis de 14-16 ugers blomst holder stik.

http://img408.imageshack.us/img408/7460/dsc02883rw9.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/7575/dsc02904ay5.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/3668/dsc02907ug8.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/3857/dsc02917zd4.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/4347/dsc02916um7.jpg

http://img444.imageshack.us/img444/5893/dsc02894wy7.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/6060/dsc02888lr2.jpg

LED/HPS bud
http://img408.imageshack.us/img408/4583/dsc02893kk1.jpg

LED/HPS bud
http://img408.imageshack.us/img408/1680/dsc02889ja1.jpg

Og til sidst en funny pheno? midterplanten sætter åbenbart en ære i at lave nogle af sine buds så ranglede som muligt og så gerne overdimensionerede blade helt i toppen, ser sgu lidt "tynde" ud - umiddelbart ikke min yndling.
http://img408.imageshack.us/img408/6843/dsc02906gr8.jpg

Rigtig god aften herfra

Smeden
04-24-2008, 05:46 AM
Hehe - hej til jer begge.

Ja så sad jeg i min store koger i nat og blev lidt klogere på hvor glemsom man nogen gange kan være.

Nu har jeg haft damerne i blomst i 55 dage, men men men, jeg har fodret dem 6,5 ph siden 2 uger før blomst og nu finder jeg så ud af at den video (jeg har set den gode side af 20-30 gange) nævner de kun ca. 10 gange i videoen at deres ph til AH#2 ligger på 5,7-5,8 i blomstringen. Hvor meget har dette at sige? Jeg går ned på 6,2 iaften og 5,8 i overmorgen.

Og ja - jeg har så gået sammenlagt siden 1 januar hvor jeg lagde frøene til spiring og troet at det var 14-16 uger blomst... igen videoen er et klokkeklart bevis på at jeg måske havde røget til den gode side den dag, jeg fik det lagt ind på memorycardet.

SÅ NU ER JEG DA BARE SUPER LYKKELIG OVER AT DER KUN ER 3-5 uger igen. Hvis de 11 uger hvor de høster på videoen holder stik. Og ja jeg vil give jer begge ret, 8 uger endnu, ser de ikke ud til at mangle... men det er jo altså kun anden gang jeg prøver mine grøn/gule fingre af, så det må i kategorien lærepenge...

Og prøv lige at se ud af vinduet en gang... Foråret er endelig på vej - det er sgu da bare for skønt.

Hygge til jer alle

P.S. Nu der kun er 3-5 uger tilbage, så er det nok bedst at de får 1200 watt fra hps'en de sidste timer... :rasta:

ICETOKER
04-24-2008, 07:45 AM
Super flot der smeden:) ja jeg er enig med babba, bare vent og se. Sativer er langsomme til at giv full gas og tager først "rigtig" på i sen blomst. Sjov den "freaky" pheno.........jeg glæder mig til at kigge forbi en af dagene.

hygge

t

kenned
04-24-2008, 11:21 AM
Hej smeden.
Det ser sku godt ud!

Men den sjove pheno du snakker om, det ligner godt nok at den er ved at revegge..
Det kan du se ved at de nye blade der kommer i toppen kun har et blad og at de ikke rigtig har de karakteristiske takker...

Ville jeg ihvertfald mene....

Ludo
04-24-2008, 03:28 PM
Inden alt muligt svar og råd bøvl........ :jump: SMUKT GROW.....!!!
Ang. det med ph værdien, er du sikker på de ikke kører i kokus???? Jeg gir min 6,5 som de andre og de ser kanon flotte ud......mit kamera ligger ved min søster(maler-hjerne) men får det i morgen, så kan jeg lige opdatere min thread. Men jeg tror du skal passe på med ph'en......det er jo et spørgsmål om hvilke gødningssalte de kan optage ved en given ph-værdi.......men jeg prøver lige at finde noget info om hvilket medie, og om der er hold i det de siger..... :headbange .......igen............SMUUUUU K GRÆSPLÆNE :muahaha:

Smeden
04-25-2008, 12:08 AM
God fredag morgen.

Tak for jeres svar og concern!

Tror måske det er tid til at hæve hps'en lidt, de dersens freaky buds er alle sammen dem som er kommet længest op og hps'en hænger ikke andet end 30 cm fra øverste bud. Men jeg holder styr på varmen og den har været max. 30 grader og min 19 grader (målt ved de øverste buds) den sidste måneds tid, så derfor holdte jeg den så tæt på. Så det kan vel være stress den vej? varme eller for meget lys? osse ligemeget, der er pistils på, så kan de ryges... :joint:

Jeg vurderer jo at der er ca 3-4 uger tilbage af growet så det er jo bare dæjlig... men jeg tror ikke at mine buds når at blive på størrelse med dem jeg fik i første grow, men der skal vel også en del forskel når jeg går fra Indica/sativa strains til ren sativa.

Mht. ph'en - så er jeg bare så f..... træt af at jeg har set den film så mange gange, og kan så alligevel huske så meget forkert både mht. blomstringstid og også ph værdi.

Hvad vil I forskellige råde mig til nu? den højeste ph i deres film er 6,0 - ellers ligger den på 5,7-5,8 i næsten hele blomsterfasen. Når de fodrer så lavt, så må det jo være fordi at sativaerne kan lide det...? Jeg vil umiddelbart gerne derned ad, så regner med at trappe ned over 2 vandinger.

Bright - Ja det kan meget vel være noget med gødningen. Jeg giver dem jo lige til max hele tiden, de har fået foder som følger i hele blomst forløbet: 1850-1900 ppm (Canna Terra Flores, Sweatleaf, BigBud, Carboload, Cannazym) og hver 5 vanding har jeg flushet dem med rent ph 6,5.

Jeg syntes mine buds ser tiltrækkende ud, men ja deres størrelse er jeg altså ikke helt overvældet over... Men man kan jo håbe at det kommer.

Nu skal de også til at have noget Hammerhead pk gødning, det kan vel også hjælpe en smule?

Ludo - På deres hjemmevideo foregår showet i 85 liters potter og jord med perlite (kan man se). Så det burde være ok? Jeg ville bare gerne have fodret dem lavere ph.
Men du kan jo tage tokeren i hånden - og lad os få smagt på lortet en af dagene... tror sgu jeg piller et par knopper af idag, så er de jo klar imorgen efter 15-20 timer på radiatoren + 1 time i lukket pose for at få lidt fugt igen (min pt. foretrukne hurtig tørringsmetode)
Hehe, allerede nu er min dag reddet bare ved den tanke... det er da det jeg gør.

I ønskes alle en super duper weekend

Smeden
04-26-2008, 05:22 PM
Hej Babba

Jeg er da også godt tilfreds, men har været lidt skuffet de sidste 2 uger og fandt ud af til min store forskrækkelse at jeg på en eller anden måde har fået trykket kontakten til Led lamperne over på on, så den har så kørt 24-7 de sidste... hmm ja jeg vil desværre tro 2-3 uger. Så det med revegge er vist lige hvad der sker med nogle af grenene, dog kun 3-4 grene til nu.

Jeg er halv sur på mig selv, her går man og gør alt hvad man mener er rigtigt og så ender det alligevel at man f..... det meste op til sidst. Æv.

Nå men der er da en positiv ting det er at jeg i min sure sindstilstand klippede et par ultra små buds af og efter knap 20 timer på radiatoren... sidder jeg nu.. ja.. biip. Damn det najs, håber nok jeg kan nå at redde dem og få dem til at tage lidt på nu jeg forhåbentligvis har fundet fejlene. Kan da slet ikke vente med at nappe et skud med sukker på, hehe - optur optur optur.

Hvis I skulle være i tvivl så virker AH2 ikke umiddelbart sløvende... Jeg var herretræt inden, men frisk nu.

Hehe, læg lige mærke til at jeg var negativ og u-skæv da jeg startede svaret og har lyst til at fortsætte "stilen" nu... GHS rocks

Ludo
04-27-2008, 04:33 PM
de dyrker ikke i jord ved greenhouse.....skriv og spørg dem....det har jeg :wave: skulle hilse og sige at man kan gå ind og se videoen på Utube......... :rant:
Jeg har haft kontakt med en del seed comp. og nutrient comp. but never have I met the lazyness of greenhouse and bad service.....go watch a video....????!!!!!
Hvorfor tror du jeg spørger til den video nød....(GreenHouse)....! Med det sagt er det en simpel umulighed at de dyrker i jord......google 'nutrient uptake ph' der kan man se en tabel over hvilken ph værdi planten kan optage de forskellige salte og traceelements......der er det simpelt at se....det eneste du får ved sur jord er nitrogenmangel, som resulterer i magnesium mangel samtidig får de calcium mangel..........og så står du med noget jord der har en ph værdi på ca 4,5-5 og den skal ligge på 5,8-6,3.....ph værdien i jorden altså!!! For at få 'buffet din jord på plads vil jeg anbefale at du vander/flusher med noget der ligner 7,2-7,5ph så i løbet af et par dage kører du 6,3-6,5 så er alt ok igen......selv kører jeg aldrig under 6,4(6,43 er mit min) og holder den på 6,5 ellers.....det er en 'følelses ting/fornemmelse' jeg basserer det på, men de sidste uger vil planten næsten ha brugt alt nitrogen der er i jorden, og så kan du godt køre en lavere på.....6,3 min.....!!! Det er kun råd/facts........gør som du lyster......peace out :rasta:

Nevi
04-28-2008, 04:31 AM
De er sq ved at blive flotte.Jeg er også igang med en høst,så vi er færdig samme tid.Jeg ville ønske mine var Haze.
Det bliver nogle flotte skud du får. :rasta:
Jeg var lige ved at give dig et råd om PH,men kom så i tanke om du dyrker i jord.

kenned
04-28-2008, 08:26 AM
Hmm, så var det måske alligevel revegge som jeg sagde...??

Smeden
04-28-2008, 08:31 AM
Hej igen

Jamen jeg håber da også stadigvæk at de når at sige boom og vokseværk et par uger.

Ludo - jeg har ikke ændret på min ph endnu - ville jo være sikker så jeg ikke lige ligger en ny brøler oven på mine gamle brølere... Igår flushede jeg med 6,5 ph. og nu fortsætter jeg med at fodre dem med 6,5 ph. Så tror ikke der er noget jeg skal give 7,4 for at redde? eller misforstod jeg dig der?

De får fuld hammer fra HPS'en til de er færdige nu. Men nok, jeg er stadig ikke kommet mig over det kick jeg fik lørdag nat. Glæder mig for vildt til jeg kommer til at knække et skud mere af...
Jeg havde vel at mærke været til polterabend siden kl 7 lørdag morgen og var hjemme ved min kære AH kl 1 om natten. Så skulle nok mene at med en hel dag med druk og aktiviteter burde jeg være udkørt. Men lige pludselig sad begge mine ben og hoppede til musikken samt begge arme. Så et eller andet er der altså over det strain... og smagen/effekten burde jo ikke være på sit højeste endnu... Så hvis der går lort i dette grow, så bestiller jeg AH2 igen, så bliver det en ommer.

Nå det var alt for nu... tak for de gode oplysninger

Smeden
04-28-2008, 08:36 AM
Kenned - det var ihvertfald til dels din udtalelse og til dels min hunger efter en smagsprøve som sendte mig derop udenfor åbningstid. Så ja, der er 3-4 grene som ser ud til at være i revegge stadiet. Hvor lang tid tager det at vende processen igen?

Paddi
04-28-2008, 02:05 PM
Hey Smeden
Hvis det kun er 3-4 grene det drejer sig om er det vel uden betydning....den øvrige skov taget i betragtning :joint:

Paddi

Ludo
04-28-2008, 06:15 PM
nej du er helt på rette kurs med ph'en......... :joint:
Det blir fedt at se hvad jeg har at glæde mig til..... :headbange , min er bare lidt bagud.....he he :rasta: men det skal nok gå....ingen stress.......så der snart høstfest...... :jump: :muahaha:
Og du bestiller bare her..............!!!!!!!!!! har en moder til stiklinger, dem du har brug for er dine når du ønsker.........det er gi-tar.........vi spiller...... :wave:

kallenavndk
06-13-2008, 01:55 PM
Hvad med en update Gamle ;)

Stede den lede
06-14-2008, 07:39 AM
ja smeden.. vi vil da gerne se hvad de arjens haze endte med.. de så jo rigtig godt ud...

Smeden
06-15-2008, 03:32 AM
Hejsa

Der gik ged i den, da jeg fandt ud af at leds'ne var kommet på 24 timers belysning omkring fra uge 3-4 i blomst og jeg fandt først ud af det efter ca 3 uger, så der skete ikke mere blomst udvikling end de sidst postede billeder... desværre. Men det må jeg jo lære... et eller andet af...

Jeg er i fuld gang igen, sammen med en kammi. Starter en ny tråd op her om lidt...

Hygge